Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van ennyi turbó motoros...

Miért van ennyi turbó motoros autó?

Figyelt kérdés
Sokat járok rövid távon így nem akarok tubó motoros kocsit mert az állitólag nem tesz jót neki de alig van már szívó motor mi ennek az oka?

#autó #motor #benhin
2019. márc. 16. 13:27
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
mert erősebb autókat akarnak az emberek...és a káros anyag kibocsájtás stb stb szóval kicsi turbós motorok,hogy menjen is az autó és ezért dobálják szinte csak a turbós új autókat (nekünk mind2 turbós,én szeretem)
2019. márc. 16. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt a kibocsátási normák miatt másrészt pedig a költséghatékonyság miatt.


Olcsóbb a gyárnak legyártani egy 3 hengeres fűnyíró motoros autót turbóval mint egy sima szívó 5-6 hengerest.


És mint tudjuk minden a pénzről szól manapság.


Ez előtt 15-20-25 éve sokkal jobb turbós motorok voltak, vagyis inkább úgy mondom, hogy tartósabb!

Akkor egy szívó és turbó autó között volna 30 lóerő különbség azonos típusú motor között.


most meg a dacia sandero 900-as motorjából kihoznak annyi lóerőt mint régen a szívó 2000-es motorokból.

2019. márc. 16. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
Euro6d-ben a szívómotor nagyon halott, így inkább legyen turbó hogy ne csak a dugóban lehessen vele közlekedni.
2019. márc. 16. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:

" távon így nem akarok tubó motoros kocsit mert az állitólag nem tesz jót neki "


A feltöltőnek teljesen mindegy milyen távon használod.

2019. márc. 16. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:

A turbónak semmi baja nem lesz a rövidtávtól. Inkább a megfelelő minőségű és idejében cserélt olaj az amit célszerű, hogy megkapjon.

A kérdésed olyan, mintha az lenne, hogy mért van ilyen kevés lovaskocsi az utakon.

Nekem egy turbós és egy dupla turbós autóm van. Egyikkel se volt soha semmilyen turbógond. Szívót ma már nem szívesen vennék.

2019. márc. 16. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 A kérdező kommentje:
Szerintem felesleges költség plusz hibaforrás az autóba. Én inkább vennék egy v6 szívót mint egy 3 hengeres hokimotort..
2019. márc. 16. 16:04
 7/23 anonim ***** válasza:
Egy 80 ezer forintos turbo a kérdés ? :)
2019. márc. 16. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
Azért, mert a turbó egy nagyon fassza dolog. Simán megduplázza a motor teljesítményét, minimális plusz üzemanyagért cserében. Ezért szeretjük a turbót.
2019. márc. 16. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 A kérdező kommentje:
Ja a motorélettartam és megbízhatóság rovására most képzelj el egy 1000-1200cm3 3 hengeres turbo motort egy 1500kilos ford mondeoba vagy a passatba szerintetek hol lesznek 20 évesen?
2019. márc. 16. 19:00
 10/23 anonim ***** válasza:

- Nem írtad, hogy egy Passattal vagy más bálnával akarsz rövid távokra járni.

- A Passatba sem kötelező kizárólag 1.0T motort venni.

- Véleményem szerint egy 200 lóerő körüli 1.6T motor igen kellemesen mozgat egy nagy bódét is.

- A turbót nem kell évente cserélni. Kis odafigyeléssel 15 évet lazán kibír. Mivel azt írtad, rövid távokon jársz, gondolom nem utazol annyit mint egy területi képviselő. Így nálad a relatív alacsony futásteljesítmény miatt valószínű többet is elmenne időben.

- Számold ki, hogy egy V6-ra 15 év alatt mennyi többletet költenél. Olajcsere (abba ugyebár nem 4-5 liter olaj megy), vezérléscsere, stb. Lehet hogy lazán kiadná egy turbófelújítás árát. Arról nem is beszélve, hogy akár új autó forgalomba helyezéséről beszélünk, akár importálásról, a regisztrációs adó egy 1.6-os legalább Euro5-ös vagy jobb besorolású benzines autóra 85.000Ft, egy pl 2.4-esre 265.000Ft. Itt már meg is bukott az elméleted.

- 20 év múlva a mostani technikára kb annyira fogok vágyni, mint most a 90-es évekére. Azaz semennyire.

2019. márc. 16. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!