Milyen dízel autót vegyek? (többi lent)
Régebbi dízelekre gondolok, olyanokra, amelyekben még nem volt kettőstömegű, és ha esetleg turbó sem, az még jobb, mert ezekre nem igazán akarok költeni.
Szabad ég alatt állna az autó télen nyáron, és a belét is kihajtanám, ezért nem egy újabb drága autóra gondoltam.
A keret max 500 000 Ft, ha ebbe az átírás belefér az csak jó, de ha mégse férne bele, az nem tragédia.
Évente 10 ezer km-t mennék átlagosan vele. Mielőtt valaki szóvá tenné, hogy erre nem való a dízel, ne tegye, mert ragaszkodok hozzá, hiába kis táv.
Kevésbé szervizigényest akarok, éves szinten 150 ezret szánnék átlagosan szervizre, ebbe bele kell férjen a kopóalkatrészek cseréje, és esetleges kisebb-nagyobb nem várt meghibásodások.
Amikre gondoltam, főleg szívódízelek közül:
Citroen Saxo 1,5 D
Peugeot 106 1,5 D
Ezek 3-400 ezer körül vannak, Saxo-t 2001-est is ki lehet fogni, és erről a két típusról Totalcar cikkekben Becsületesnepper mindig azt írja, hogy agyonüthetetlen, 4 literrel elmennek, és viccesen még azt is megjegyezte, hogy egy biciklit drágább fenntartani, mint ezt.
Komoly költségekről még én sem hallottam vele kapcsolatban, csak a hátsó híd felújítását szokták ide venni, ami olyan 70-80 ezer körül van, de az is ritka.
Esetleg valaki tud ilyen autót még, ami szintén olcsón fenntartható?
Ennyi pénzért én néznék egy B vectrát 1.7 Isuzu diesellel. Csak turbó van benne, de azt már bontottan is kapsz 30-40-ért. De könnyen lehet hogy nem is kell a turbóhoz nyúlni.
Nem értem miért félsz a turbótól. Negyedéből javítható mint mondjuk egy adagoló
A renault első generációs 1.5 dci vel két hiba van: Ha contnental a nagynyomású pumpa akkor olyant ne vegyél, mert képes saját magát belűről ledarálni amivel kivégzi a csúcsokat is. Ha az előbbi feltétel alapján tudsz venni egy nem conti nagy nyomású pumpásat akkor a 2. hiba: hajtókar csapágy csere és akkor a világból is kimegy.
VW-nél vannak 1.9 SDI-k ez gyakorlatilag a hírhedt TDI turbó nélkül.
Ja azt elfelejtettem írni, hogy 5 liternél ne fogyasszon többet. Ilyen bitang nagy tankok, mint a Vectra, így egyből kiestek.
Egyébként úgy látom akkor nem ismeri közületek sem mindenki a szívódízeleket, a válaszokból ez jön le. A Saxo és a 106-os kb elnyűhetetlen, és nem igazán merülhetnek fel komolyabb költségek. Csak gondoltam hátha van jobb választás, de ha nincs, ennél maradok.
Amúgy nem 10 évre vennék egy amúgy is minimum 16 éves kocsit, ha még a jelenlegi műszaki vizsgája után még egy műszaki időszakot kibír, akkor zsír. 4-5 évre első autónak jó lenne.
Kicsit fentebb felvetődött, hogy a benzinest miért zárom ki egyből. Nos: ha tudtok olyat benzinesbe, amire illenek a kritériumaim, és 5 litertől többet nem fogyaszt, akkor jöhetnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!