Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem kevés az Ikarus 260-ba a...

Nem kevés az Ikarus 260-ba a 204 lóerős dízelmotor? Egy 9 tonnás buszról van szó

Figyelt kérdés

Elég gyengének tűnik ez a motor szerintem.

Egy Ikarus 260 9000kg saját tömeggel rendelkezik, utasok nélkül. Egy kiló megmozgatására jut 0,02 lóerő.


Egy Opel Astra H 1.7 CDTI dízelmotorral 123 lóerős, körülbelül 1200kg saját tömeggel. Egy kiló megmozgatására 0,10 lóerő jut.


2019. márc. 16. 12:56
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
72%

És mit csinálnál a buszon állva, ha az úgy lőne ki a buszmegállóból, ahogy a 123 lovas CDTI Astra a zöldlámpánál?

Miért nem mindjárt egy nyolcszáz lovas formaegyes autóhoz hasonlítod a buszt? Végülis pont ugyanannyira hasonlít a felhasználási terület.

2019. márc. 16. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:

"És mit csinálnál a buszon állva, ha az úgy lőne ki a buszmegállóból, ahogy a 123 lovas CDTI Astra a zöldlámpánál?"

Gázpedál és manuális váltó esetében kuplung kezelési technika kérdése az elindulás durvasága. Neked nincs jogsid, azért nem tudod ezeket.

Egyébként ha durvább emelkedőn szenved a motor az már az utasoknak se jó (késik a busz) ezért fontos a lóerő.

2019. márc. 16. 13:16
 3/19 anonim ***** válasza:
90%

Ha rendben van motor akkor az elég.

Számold ki egy kamionnak a LE / kg-ot.

40 tonna / kb 400 LE.

Tehát itt 1 LE visz 100 kg-ot.

A busznál még ha 3500 kg utast veszünk is , akkor az kb 50 kg jut 1 LE-re.

Tehát dupla LE jut minden kg-ra mint egy kamionnál.

Az hogy egy személyautónál például 1300 kg / 130 LE , az 1 LE-re 10 kg jut.

Végeredményben ez a szégyene az autó iparnak hogy ilyen LE / kg-nál a fogyasztás nagyon sok.

A fogyasztást is kilehet számolni , hogy mennyi.

Személyautó 1 l üzemanyaggal 250 kg-ot visz 100 km-re.

Kamion 1 l-rel 1200 kg-ot. Na most ha ezt egy személyautónak kellene teljesíteni , akkor kg 1,5 l/100 km kellene lenni a fogyasztásnak.

Tehát az a busz LE/kg nagyon jó arány.

2019. márc. 16. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%

Azért a nyomaték se mind1...és busz,kamion stb van ám nyomaték bennük.

Nem versenyre lett kitalálva a busz...és nyilván nem úgy gyorsult,de azért menni az is tud rendesen.Lehet nem annyival mint az újabb buszok,mert volt amikor én mentem 100-al lakott területen kívül a távolsági meg úgy elment mellettem,hogy azt hittem az árokba repülök be :O

2019. márc. 16. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
79%

"Gázpedál és manuális váltó esetében kuplung kezelési technika kérdése az elindulás durvasága."

Ezen buszok túlnyomó többségét mondjuk automata váltóval szerelték...


"Neked nincs jogsid, azért nem tudod ezeket."

Nincs hát, nem is vezetek 25 éve.


"Egyébként ha durvább emelkedőn szenved a motor az már az utasoknak se jó (késik a busz) ezért fontos a lóerő."

A lóerő, persze. A nyomaték meg mi, ugye?

2019. márc. 16. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 A kérdező kommentje:

A nyomatékkal elfelejtettem foglalkozni elvileg akkor az a kérdésre a megoldás.

Ikarus 260: 912 Nm 1100 f/perc

Astra H 1.7 CDTI: 280 Nm 2300 f/perc


Igazából azt nem értem hogy olyan alacsony fordulatszámon hogy lehet ennyire magas nyomatékot kihozni? Dízelmotor mind a kettő.

2019. márc. 16. 13:35
 7/19 anonim ***** válasza:
100%

A nyomaték a lökettérfogattól függ. A teljesítmény meg az elérhető maximális fordulatszámtól ÉS a nyomatéktól.

A busz motorját kb. 2400-ig lehet gazdaságosan elforgatni, felette már csak a hangja nő, a teljesítménye nem, le is van korlátozva.


Minél nagyobb egy motor, annál rosszabb az egy literre eső teljesítmény arány, és annál hosszabb az élettartam. Mozdonyokban már egészen "vicces" literteljesítményű motorok vannak, tengeri teherszállító hajókban még inkább. Ott már csak pár lóerő jut egy literre, viszont a motor lehet akár 20 ezer liter(!) feletti lökettérfogatú is. Maximális fordulatszám 100 körül percenként, és a hajó egész élettartama alatt a rakodásokat leszámítva maximális teljesítményen működik.

2019. márc. 16. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:

Jah azért ne felejtsétek el a löktérfogatot és a nyomatékot sem :)


Valóban a személyautók fogyasztása egy szégyen a buszhoz vagy kamionhoz képest ha azt nézzük azok mit tudnak megmozgatni...


Köss 1 tonna utánfutót az 1.7-es astra mögé nagy légellenállással és az a kocsi meg fog dögleni az első nagyobb emelkedőn!

Jó nem mondom, hogy a kamionok 100-al szaladnak fel, de 70-el vígan felmennek 35-40 tonna súllyal.


A busznak meg meg sem kottyan egy emelkedő ha nem onnan indul el.


Szóval a kérdésedre válaszolva, NEM, egyáltalán NEM kevés.

2019. márc. 16. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

7-es: Wärtsilä-Sulzer RTA96-C? :)


Az beteg egy motor.... mekkora bütyköstengelye van már? :D

A főtengely súlya meg cirka 300 tonna, max fordulatszám 120


Az olajról most nem akarok hazudni de több tonna olaj kell bele a kenéshez. :)

2019. márc. 16. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
18%

Hogyne..és 10 köbméter gázolajat fogyaszt

A mértékegységeket ismételd át hétvégén,apukával😂

2019. márc. 16. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!