Meddig lesznek még szerintetek az utakon az Ikarus 200-as szériájú buszok különféle típusai, hány év múlva kophatnak ki végleg a közlekedésből?
3as
Nem feltétlenül. Az, hogy a belüket félholtan is húzzák az egy dolog, más buszok annyi hibával letiltanak, el se indulnak. Ha egyszer rendesen, szakszerűen meg van javítva, akkor megbízhatóság szempontjából szinte verhetetlen. Pont ezért van még annyi belőlük mindig.
Inkább arra, hogy már sok gyárnál megkövetelik a klímás, dönthető üléses buszt, osztálykirándulásra nem mehetnek régi buszok, különjáratra meg már nagyon gáz bevetni ezeket az öreg kocsikat. Nem mellesleg már bagóért lehet venni nyugati használt járműveket a legvadabb noname spanyol felépítményekkel, Volvo-, Mercedes- és Iveco-alvázra karosszálva, vagy Németországból selejtezett Setrákat, MAN-okat, Merciket. Aztán hogy ezek mennyivel jobbak, az nagyszerű kérdés, mert mondjuk a 200-as Setrák annyival tudnak többet a szintén 200-as Ikarusoknál, hogy ezek nyugatiak. Jó, meg kicsit zajszigeteltebbek, de ugyanúgy huszonéves kocsik. Emellett főleg szintén az utóbbi években nőtt meg ugrásszerűen a kisbuszos cégek száma, akik gazdaságosan, luxus körülmények közt szállítanak az olcsó, de zsír új Ford Transitokkal, Mercedes Sprinterekkel, Iveco Dailykkel, kiváltva azokat nagy buszokat, amik régebben nagy eséllyel 200-asok voltak még.
Menetrend szerintiben meg napi szinten mennének a panaszlevelek a beázott, alig (vagy sehogy sem) fűtő Ikarusokra, meg hát egyébként is egy fokkal kulturáltabb képet mutat, ha újabb járművek állnak az utasok rendelkezésére.
Remélem, hogy még jó sok ideig forgalomban maradnak, sokkal kényelmesebbek, mint a használt vanhool és társai.
imádom utasként, hogy kényelmesek az ülései, nem padlódeszkán kell ülni, és az is pozitívum, hogy az ablakok rendesen nyithatóak.
meg ahogy előttem is írta valaki, az alacsonypadlósokon nem lehet mozogni az ülések között.
a lengéscsillapítása is sokkal inkább a magyar utakra van tervezve (mondjuk a sz@r utak nem a nyugati cégek hibája)
nem tudom, ki hogy van vele, de sokkal jobban szeretek magasabban ülni, jobb a kilátás is.
egyedüli hátrányként (nem nekem, hanem a feleségemnek), hogy a babakocsit nehezebb feltenni rá, meg a mozgáskorlátozottaknak esélytelen.
szakadt nyugati használt buszok helyett megfontolandó lenne az ikarusokat modernizálni, nem példa nélküli a típus életében (BPO-370 és JNG-724)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!