Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Meddig lesznek még szerintetek...

Meddig lesznek még szerintetek az utakon az Ikarus 200-as szériájú buszok különféle típusai, hány év múlva kophatnak ki végleg a közlekedésből?

Figyelt kérdés
2018. nov. 27. 18:46
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
58%
Soha
2018. nov. 27. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Sacc/kb 2035-2040 körül már nagy kuriózum lesz egykét megőrzött példány felbukkanása.
2018. nov. 27. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
73%
Remek kérdés. Ahogy a gazdagságunk egyre jobban teljesít, már bizony régen le kellett volna cserélni az összeset. De azért van előnye is egyébként. Nagyon jó a helykihasználása, mert nem alacsony padlós, és a külső méretei sem olyan drabálisak ami kaszkadőrmutatvánnyá teszi a szűk utcákban forgolódást velük. Csak hát ezeket már folyamatosan "újra kell gyártani" hogy úton maradhassanak.
2018. nov. 28. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 trophy ***** válasza:
100%

3as

Nem feltétlenül. Az, hogy a belüket félholtan is húzzák az egy dolog, más buszok annyi hibával letiltanak, el se indulnak. Ha egyszer rendesen, szakszerűen meg van javítva, akkor megbízhatóság szempontjából szinte verhetetlen. Pont ezért van még annyi belőlük mindig.

2018. nov. 28. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Na igem utasként én is azért szeretten a régi Ikarusokat, mert sokkal jobban el lehett férni bennük, sokkal tágasabbak voltak, több volt az állóhely. A mostani alacsony padósoknál valaki megáll középen a két üléssor között és kész, nem lehet sehova menni, max átugorni olyan szűk a hely.
2018. nov. 29. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
A KSH adatai közt meg lehet nézni, mennyi Ikarus volt forgalomban X éve, és mennyi most. Konkrét számokat nem tudok mondani, de míg 2012 körül alig volt olyan műszakváltás, ahol nem 256-osokkal furikázták volna a melósokat, ma már konkrétan az egész országban nincs ilyen hely. Mármint 1-2 lefingott 200-as előfordulhat, de hogy csak ezek járjanak, az elképzelhetetlen. TELJESEN nem fognak eltűnni, 1-2 éven belül viszont eljutunk odáig, hogy menetrend szerintiben egyáltalán ne legyenek még DUD-szériások sem. A Classicokkal még úgy 5-8 évet várni kell szerintem.
2018. nov. 30. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
utolsó, fura volt olvasni ezt a hirtelen megcsappanást néhány év alatt, hisz előtte meddig milyen uralkodó szerepük volt. vajon rá lehet fogni a felgyorsult technikai fejlődésre ezt is?
2018. nov. 30. 19:55
 8/11 anonim ***** válasza:

Inkább arra, hogy már sok gyárnál megkövetelik a klímás, dönthető üléses buszt, osztálykirándulásra nem mehetnek régi buszok, különjáratra meg már nagyon gáz bevetni ezeket az öreg kocsikat. Nem mellesleg már bagóért lehet venni nyugati használt járműveket a legvadabb noname spanyol felépítményekkel, Volvo-, Mercedes- és Iveco-alvázra karosszálva, vagy Németországból selejtezett Setrákat, MAN-okat, Merciket. Aztán hogy ezek mennyivel jobbak, az nagyszerű kérdés, mert mondjuk a 200-as Setrák annyival tudnak többet a szintén 200-as Ikarusoknál, hogy ezek nyugatiak. Jó, meg kicsit zajszigeteltebbek, de ugyanúgy huszonéves kocsik. Emellett főleg szintén az utóbbi években nőtt meg ugrásszerűen a kisbuszos cégek száma, akik gazdaságosan, luxus körülmények közt szállítanak az olcsó, de zsír új Ford Transitokkal, Mercedes Sprinterekkel, Iveco Dailykkel, kiváltva azokat nagy buszokat, amik régebben nagy eséllyel 200-asok voltak még.


Menetrend szerintiben meg napi szinten mennének a panaszlevelek a beázott, alig (vagy sehogy sem) fűtő Ikarusokra, meg hát egyébként is egy fokkal kulturáltabb képet mutat, ha újabb járművek állnak az utasok rendelkezésére.

2018. nov. 30. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Remélem, hogy még jó sok ideig forgalomban maradnak, sokkal kényelmesebbek, mint a használt vanhool és társai.

imádom utasként, hogy kényelmesek az ülései, nem padlódeszkán kell ülni, és az is pozitívum, hogy az ablakok rendesen nyithatóak.

meg ahogy előttem is írta valaki, az alacsonypadlósokon nem lehet mozogni az ülések között.

a lengéscsillapítása is sokkal inkább a magyar utakra van tervezve (mondjuk a sz@r utak nem a nyugati cégek hibája)

nem tudom, ki hogy van vele, de sokkal jobban szeretek magasabban ülni, jobb a kilátás is.


egyedüli hátrányként (nem nekem, hanem a feleségemnek), hogy a babakocsit nehezebb feltenni rá, meg a mozgáskorlátozottaknak esélytelen.

szakadt nyugati használt buszok helyett megfontolandó lenne az ikarusokat modernizálni, nem példa nélküli a típus életében (BPO-370 és JNG-724)

2018. dec. 1. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Sajnos a BPI-974 is távozik :(
2018. dec. 11. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!