Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rosszak az Ikarus buszok?

David201213 kérdése:

Rosszak az Ikarus buszok?

Figyelt kérdés
Múltkor mentem egy Ikarus busszal és be ázott, be fújt a szél minden hol és az ülés is szét volt törve. Miért mehetnek még ezek közúton?

2019. febr. 21. 21:05
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Nálunk a városban úgy 10 éve relatíve modern buszokat vontak be a tömegközlekedésbe, majd pár éve észrevehetően elkezdtek ritkulni. Most ott tartunk hogy egy 2000 utáni busz sem közlekedik itt. Az egyik ismerősöm apja busz szerelőként dolgozik a városban, és ő mondta hogy ezeket az újabb típusokat annyival drágább lenne javítani, hogy anyagilag jobban megéri visszahozni a régi Ikarusokat. Az utas komfort sokadrendű dolog, a cél hogy lerobbanás nélkül elvigyenek A-ból B-be. Tehát anyagi oka van hogy még ezek közlekednek. Akinek muszáj buszoznia az így is megveszi a jegyet/bérletet, jobb állapotú buszokat csak kisebb profit mellett tudnának használni.
2019. febr. 21. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
50%

Kérdésed első felére válaszolva.

A maguk korában kitűnő buszok voltak.

2019. febr. 21. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Fénykorában jók voltak.
2019. febr. 21. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
37%

Gondolom, "Ikarus busz" címszó alatt valami 200-asra gondolsz. Nos, ezek a '70-es évek közepén, mikor megjelentek, korszerűek voltak. Nagy belmagasság, majdnem téglatest keresztmetszetű kocsiszekrény, légrugózás, világos utastér, modulrendszerű bódé - tudták, amit kellett.

Ám ez jó 40 éve volt. A konstrukció a KGST sajátosságai miatt megmaradt az akkori szinten, a legyártott buszok minősége pedig egyre romlott, ráadásul a megelőző karbantartás teljes hiánya miatt a még működők is vállalhatatlan szintre süllyedtek.

Manapság az Ikarusok rossznak számítanak. Bűnt ezt kimondani Magyarországon, ahol "ami Magyar, az osztán csak jaó lehet" meg "ami régen vót az mind jó vót", de 2019-ben sem a 200-asok, sem az Ikarus Classicok (mint a 200-asok minimálisan fejlesztett változatai), de még a 300-asok és 400-asok sem ütik meg az utazóközönség által felállított mérce legalját sem. Márpedig ez kellene, hogy legyen a mérvadó, nem az, hogy a közlekedési központnak nevezett vízfejű Volánok mit hajlandóak még közútra küldeni úgy, hogy nem süllyednek el szégyenükben.

2019. febr. 21. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
30%
Az utolsó faceliftes 417 talán még elmenne forgalomban, a többi az már kohóba való.
2019. febr. 21. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Ahogy minden szoci nagyvállalat esetében. A termék évtizedek óta elavult már. 30-40 éve jók voltak, az idő eljárt felettük.
2019. febr. 22. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
34%
Igazi szocialista gyártmány: csúnya, hangos, kényelmetlen. De 40 év után is működik. Ez az amit a mai buszok valsz egyike sem tud. Ettől független úgy 20 éve kellett volna leselejtezni az összeset.
2019. febr. 22. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
56%
Csöppet sem akarom védeni az Ikarust, sőt, azon a véleményen vagyok, hogy mindet le kéne már cserélni. De az a helyzet, hogy az Ikarusok mennek 35-40 évet is, míg a modernnek számító alacsonypadlós külföldi buszok 15 év után halottak.
2019. febr. 22. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
64%
Kedvencem az Ikarusz :) , amúgy már ritkul sajnos :(
2019. febr. 22. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Nem akarom lehúzni az Ikarust, de azok sem mennek 30-40 évet, ez csak legenda.

Az Ikarusnál és az EAG-nál anyagminőségi és felületkezelési problémák voltak, gyakorlatilag az összes porrá rohad 20-25 év alatt.

Akkor, hogy hogy nem hullottak ki a 200-as sorozat gépei? Nagyon egyszerű oka van:

a nagy önhordó karosszériát lehet lakatolni, lehet elemeket cserélni benne. A 200-okhoz volt felújítási program amikor gyakorlatilag újraépítették a lakatosok a busz vázát majd visszadobálták rá a borítást. Ez idő, anyag és munkaköltség és a munka végeztével csak az üzembiztonság javul, a szolgáltatás színvonala nem.


Ilyen elemcserél felújításokkal 200 évig fent lehetne tartani egy 200-as flottát, de ki a tököm akar ezekkel utazni 200 év múlva?


A 70-es 80-as évek közlekedési igényeit kielégítette a 200-as sorozat, akkor az még minőségi ugrás volt, de a 80-as évek végére mindenhol rájöttek hogy a gyors utascserés alacsonypadlós buszoké a jövő és a 90-es évekre sikerült kifejleszteni ( azóta továbbfejleszteni ) az ehhez szükséges technológiát.


Lehetne üzemeltetni csak 200-as flottát, de a kor igényeinek nem felelne meg és a fenntartása sem lenne gazdaságosabb, mint az új modelleké.

2019. febr. 22. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!