Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rosszak az Ikarus buszok?

David201213 kérdése:

Rosszak az Ikarus buszok?

Figyelt kérdés
Múltkor mentem egy Ikarus busszal és be ázott, be fújt a szél minden hol és az ülés is szét volt törve. Miért mehetnek még ezek közúton?

2019. febr. 21. 21:05
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

"Ilyen elemcserél felújításokkal 200 évig fent lehetne tartani egy 200-as flottát, de ki a tököm akar ezekkel utazni 200 év múlva?"

Hiába építik újjá a busz vázszerkezetét a karosszérialakatosok, a motorja attól még 30-40 éves marad és az idővel teljesen elkopik és javíthatatlan lesz. Olyan motort ami ezekbe a buszokba való, már nem gyártanak, sehol se kapsz már új Rába D10 motort. Ezeknek a régi Ikarus buszoknak még van körülbelül 5 évük, utána már nem lesz hozzájuk alkatrész. Több tízmillió kilométer van ezekben a motorokban és már javíthatatlanok lesznek lassan.

2019. márc. 8. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

#11:

Gyártanak még a Rába motorokhoz alkatrészt. A motorral nem ez a legnagyobb probléma.

A hajtással az a fő gond, hogy "kívülről" elavult.


Az összes nagy gyártó már évek óta próbál modulárisan építkezni,ezzel nagyon nagy a műszaki átjárhatóság az egyes modellek között. Ugyanabba az alvázba/karosszériába minden gond nélkül be tudnak építeni a 6 literestől a 15 literesig általában bármit és egy-egy cégen belüli standardizálás után elég sokáig nem nyúlnak ehhez a kerethez, így egyrészt egyszerűbben tudnak hajtásláncot és járművet tervezni, másrészt évekig/évtizedekig el lehet lenni ugyanazzal a sémával így hogy a beltartalom jelentősen megváltozik.


A D2156 tényleg 40+ éves technika, a saját méretbeli korlátaival. Azóta ha jól tudom az MAN is váltott már és ebben a méretben pont nem gyárt semmit ( euro5-ig elérhetőek voltak a 11 literes motorok, azok kb talán.. ). A régi Ikarus alvázba csak módosítással lehet bármit befaragni, ami azért nem olyan egyszerű mint 3db tartóbak csere.


Ez még nem volt lényeges szempont a 200-as sorozatnál, később sem tudom mennyire alkalmaztak ilyet szerkezeti megoldásokat,főleg amikor már mindenféle motorral és hajtással gyártottak mindent :D


Nem tudom a Classic sorozatnál mennyit variáltak a karosszérián, mert azokba azért belement a Detroit Diesel erőforrása is azt meg ma is gyártják ( igaz Mercedes emblémával).


Sok olyan probléma van ezekkel, amikre annyit kellene áldozni kísérletezésre és fejlesztésre hogy egyszerűbb kidobni és újat venni.

2019. márc. 8. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
100%

Nem fog annyit bírni a modern? 😂😂😂😂😂



Csak azért járnak még mindig sok helyen, mert nincs pénz újra. Haladni kellene a korral. Menni fognak azok is 40 évet. Le kéne venni az Ikarus szemellenzőt.

dec. 13. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!