Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora fizetéssel mekkora...

Mekkora fizetéssel mekkora áru autót mernél bevállalni?

Figyelt kérdés

Én egyedülálló vagyok, még anyámékkal lakok, 20 évesen, keresek 200-230 ezret havonta. Egy másfél miliós autónál már húznám a számat azért..


Ti hogy álltok ezzel? Mekkora összegből milyen autót vennél mennyiért?


2019. márc. 14. 11:28
1 2 3
 11/25 A kérdező kommentje:

Hitelt én se akarok felvenni, csak felhozta az egyik válaszíró.


Újat azért lenne jó mert 10 évig nem nagyon kellene vele foglalkozni. Egy 3 évest megveszek amiben már benne van 200 ezer km az meg már azért foglalkozós autó lesz. Pár havonta már vehetek hozzá valamit sajnos. De pl 3 évnyi spórolt pénzem nem szívesen adnám oda egy autóért.. szóval max ilyen másfél milióért kéne vennem.

2019. márc. 14. 14:26
 12/25 anonim ***** válasza:
Én 23 vagyok, 330000-et keresek, 700000-ért vettem autót.Szántam rá pénzt hogy szakember átnézze amit kiválasztottam,így nem vettem zsákbamacskát,nem kellett szervizre költenem azonnal.Az átírás durván 70000 volt.
2019. márc. 14. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 Beviz Elek ***** válasza:

Leírhatja mindenki hogy mennyiért, milyen autót venne, de nem gondolom hogy ez segítség a te esetedben (azért leírom az enyémet a végére).


Több nagyon fontos tényező van amit bele kell számítani egy autóvásárlásba és az utána lévő fenntartásba.

Kezdésnek onnan indulnék ki hogy tudsz-e/érdekel-e az autószerelés. Amennyiben érdekel a téma, úgy sokkal olcsóbban fenntarthatsz egy egyszerűbb gépezetet ha értelmeset veszel. Egy 20 éves nem túl bonyolult verdában gyertát cserélsz, esetleg generátort, önindítót, kuplungot, de minden megoldható horror összeg nélkül amennyiben magadnak csinálod. Ha az utolsó aprósággal is szervízbe rohangálsz, akkor viszont a gatyád rámegy az árakra, így érdemesebb egy drágább, de keveset használt újabb autót (10-15 éves) venni. Lehet hogy betojik az elektromos kormányszervó, a dpf, a kettőstömegű stb alkatrészekből valamelyik és otthagysz egyszerre 300ezret, de ritkábban lenne baj az autóval és összességében olcsóbban úszod meg.

Következő megoldás hogy veszel egy "0km"-est, sokkal többért mérik, de cserébe van rajta garancia és jó esetben sokáig nem kell hozzányúlni. Ennek a hátránya hogy kigurulsz a kereskedésből és máris esik az ára, az első néhány évről nem is beszélve.

Ebbe még azt is kalkuláld bele hogy ha hitelt kell felvenned, akkor azzal is elbuksz egy szép összeget amit másra is elkölthettél volna, illetve ha valamilyen oknál fogva nem tudnád fizetni akkor viszik a kocsit+ugyanúgy ki kell x összeget köhögnöd.

Szóval ez elég bonyolult, nem lehet azt mondani hogy ami jó Józsinak, az Pistának is jó lesz.


Mi a párommal ketten élünk és 3 autónk van. Egyik sem volt drágább 1 havi fizumnál. A legöregebb 22, míg a legfiatalabb 15 éves. Más dolgokat fontosabbnak tartottunk az életben (pl házvásárlás), ezért megkerestük a középutat az olcsó, olcsón fenntartható és a nem legbénább közlekedőedény között. Ez így jelenleg tökéletes.

A későbbiek folyamán szeretnék egy új(szerű) elektromos autót, de ehhez feltétel hogy a házra rakassunk napelemet és zsebben legyen a kocsi ára, hitelre kizárt.

2019. márc. 14. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:

Én olcsóbb motorral kezdtem, 21 évesen 330 ezret adtam, majd egy évvel később eladtam, hozzátettem 150 ezret, 480E-ért vettem a következő motort. Majd vettem másfél évvel később egy második motort 1,05 millióért, egy darabig egyszerre volt meg a két motor, majd eladtam 610 ezerért az előzőt.


Első motor vételénél cirka 300 ezret kerestem havonta, de utána hétvégén dolgoztam csak, a fizetésem is csak 180 volt, szüleimtől ekkor kaptam némi pénzt egyetemre. Ekkortájt vettem a 2. motorom. A 3. motort 320 ezres fizetés mellett vettem (1,5 évvel később), de igazából bónuszokból jött össze pár hónap alatt az 1M. Jelenleg 240 ezres fizetéssel kenyelmesen fenn tudom tartani, közben egyetemet is fizetem.


Ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy erre nem igazán van fix szabály, mindenkinek magának kell mérlegelnie, hogy mikor mennyit vállalhat be, prioritásoktól nagyon sok minden függ. Számomra egy fontos szabály, hogy ne vegyek hitelre járművet, illetve emiatt preferálom a használtat egyelőre. Sok mindentől függ, hogy mit engedhetsz meg magadnak. Ha otthon laksz, és nem kell belefizetned a háztartásba se, azaz tk. 200 ezer zsebpénzed van, akkor szerintem drágább autót is megengedhetsz magadnak. Arra figyelj, hogy a legtöbbet ott tudsz spórolni, ha nem valami félig lerobbant tragacsot veszel. Akkor inkább tegyél még 500 ezret mellé és vegyél ugyanolyan, keveset futott autót (1. tulaj + szervizkönyv). Én a 2. motorral megszívtam, mert egy év alatt még ráment 480 ezer kb.

Illetve azt is érzékeltetni szerettem volna, hogy nem feltétlen kell egyből valami szuoer autót venni. Én most vagyok ott, hogy a motoromra azt mondom, hogy előre láthatóan jódarabig meg szeretném tartani. Ha használtan veszel 600 ezerért valami jól karban tartott autót és te is jól karban tartod, hasonló áron fofod tudni eladni, és azt a pénzt beletolhatod egy az egyben az addig félretett részbe, és mondjuk már 1,5 millióért vehetsz valamit. Így szépen feljebb tudsz lépegetni pár év alatt.

2019. márc. 14. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:

# 4 KÉRDEZŐ


körülbelül egy éve vásároltunk egy DACIA Logan-t,

sürgősen kellett a lentebb leírt okokból ezért felvettünk rá egy 2,5milliós hitelt és abból vásároltuk.


Próbálom röviden leírni a történetet és hogy miért lett végül is a logan megvásárolva.


kb. 2-3 éve vásároltunk kereskedésből használtan egy 2000-es suzuki swift -et, volt még rá egy év műszaki, addig ment is, de egy év után mikor műszakiztatni kellett akkor jött a hideg-zuhany, ahhoz hogy a műszaki meglegyen kb bele kell ölni egy friss műszakis használt autó árát. Kissé átverve éreztük magunkat mert volt szervizelve is rendesen meg nem volt olyan rég műszakiztatva mikor kihoztuk ... de ez van ...


Így lett hát hogy suzuki ment és jött egy 4 évvel fiatalabb (2004-es) Volkswagen friss műszakival, elvittük ezt is előtte átnézni, nagyrészt rendben is volt az átnézés során amit egy ilyen átnézés során meg lehet nézni, persze itt is elment fél-millió apróbb javításokra, de egy dolgot mégsem láthattak, rengeteg olajat evett hosszabb úton az autó, ezt egy szervizben átnézés során nem derül csak úgy ki, aztán fél év használat után kiderült hogy motor-felújításra vagy motorcserére szorulna mert oda szökik az olaj, ennek az ára egy újabb használt autó ára is lenne, mondanom sem kell, besokalltam, megint át lettünk verve, két különböző kereskedésben, ezért döntöttünk úgy hogy használtat soha többé, lutri hogy mit fogsz ki, általában oka van annak ha egy autót kereskedésben adnak le...


szóval, vettünk egy autót, költöttünk rá félmilliót és tudtuk használni egy évig,

aztán vettünk egy másikat, költöttünk rá 1 azaz egy-milliót és használtuk fél évig,


ennek az árából meg már majdnem kijön egy új, amin garancia van és stb.


a dacia logan 2,5 millió , 3 millió extrával és 5 éven belül ha ledöglök az EU területén bárhol akkor jön az autómentő, garancia van a legtöbb alkatrészre és mindezért csak az éves kötelező szervizre kell elvinnem ami persze nem 5ft, de a garancia sokat számít..

előző autókra meg csak költeni meg költeni kellett és ha tönkrement akkor kuka, tény hogy megvenni olcsó volt, de a fenntartása cseppet sem a szervizbe rohangálások miatt, persze aki tudja magának javítani otthon annak jó, az jól jár :)


Az meg hogy mennyi a hitel amit tudsz felvenni, vannak a neten hitelkalkulátorok,

nekünk 7 évre volt 2,5 millió, havi törlesztő 60.000Ft, az autót egyben fizettük ki, a lízing esetén sajnos nem tudom mi a kezdőrészlet.


ja igen, a használt autóhoz még annyit fűznék hozzá, van pl. az AAA Autó, elég népszerű az egész országban, ha tőlük vennél majd nézd meg hogy a szerződésben hivatalosan úgy van beírva mint "roncs", nem azért mert az lenne, de jogilag ezzel bújnak ki a kötelezettség alól, ha alattad egy hét múlva lerohad akkor ott van náluk a papír hogy te tudtad hogy egy roncsot vettél, aki nem hiszi annak szívesen előkeresem a suzuki szerződését a hétvégén és lefotózom hogy bizony ez van, de ha a neten is utánaolvastok akkor fogtok találni ilyet, ennyit a használt autókról, ha nem olyantól veszed akiben nem hogy 100, de 1.000% -ban megbízol hogy elmondja az összes hibát és nem akar átverni akkor talán, de kereskedések a haszonra mennek, nem érdekli őket ha 1-2 hónap múlva te már nem tudsz menni a kocsival, ügyvédjük meg van rá hogy pénzt vissza nehogy adniuk kelljen!

2019. márc. 14. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 A kérdező kommentje:

Hát igen, nehéz dolog ez. Új az azért lenne jó mert ugye az megbízható. Apámék vettek egy opelt újonnan, most 11 éves, eddig kb csak menni kellett vele. Olajcsere azt annyi, könnyű megszokni, hogy csak menni kell vele. Viszont igen, bukik rajta az ember sokat. De ha azt nézzük, ez az opel újonnan volt 2.7 milió, most ér kb 800 ezer és 1 milió között, akkor 2 miliót se bukott rajta az ember 11 év alatt, és nem költött rá, csak használta, végig megbízható volt. Ha az ember vesz egy A4 audit ami újonnan 10 éve 12 milió volt, az most ér 2 miliót. 10 miliót bukik el rajta. Az már azért durva, ott tényleg nem éri meg gazdaságilag.


Használtnál meg ugye sok szívás lehet, meg havonta szaladgálni szerelőhöz, most ez most az adta meg magát a 15 éves autón...


Amúgy is ott kezdődnek a problémák hogy ha megnyitom a használt autó oldalt, beírom hogy 4-5 éveseket adjon ki, mindbe 200 ezer km van,. Egy 15 évesbe is pont 200 ezer van... Nagyon gyanús..

2019. márc. 14. 18:10
 17/25 anonim ***** válasza:

# 16 KÉRDEZŐ


az óra visszatekerése megér egy külön misét, azt csak az a kereskedő nem tekeri vissza aki vagy nem ért hozzá vagy nem szereti a pénzt! :D


Azért ezt talán a jövőben egyszerűbb lesz lecsekkolna, ugyanis ha a műszakin kevesebb lesz az órában mint az előzőben volt akkor az már eleve lebukás, ha van ügyfélkapud és tudsz rendszámot akkor le tudod csekkolni az autó adatait amit venni szeretnél.:


[link]


a SZÜF rendszere idén azaz 2019 januártól üzemel és jól jön használt autó vásárlás esetén mert egy csomó dolgot megtudhatsz az autóról, pl. ha azt mondja az eladó hogy első tulajdonos de itt már látod hogy a huszadik akkor már át akartak verni egy igen komoly dologban! :) Vannak fotók a műszaki vizsgákról, 2019-től minden balesetről is kerül feljegyzés a rendszerbe, szóval érdemes ránézni.

2019. márc. 14. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat. Igen ismerem a lekérdező rendszert.
2019. márc. 14. 20:43
 19/25 anonim ***** válasza:

160-ból egy 4.5 milliós Opelt. Nem mentem tönkre anyagilag, meg sem éreztem hogy nem egy 20 éves autót kell fenntartanom hanem egy újat. A sokadik átverni akaró magánszemély és kereskedő után bementem több szalonba, ahol a legjobb ajánlatot sikerült kialkudni ott vettem. 6 év garancia, azt az évi 40.000 forintos szervizt pedig ki lehet bírni. És nincs az az érzés hogy megint mikor robban le, tudom hogy hogyan van használva stb. Az értékvesztés nem érdekel, 10 évig meg fogom tartani.

Amúgy aki nagyon tiltakozik az új autó ellen annak az értékvesztésen kívül egyéb érve van? Többe kerül egy új autót havonta fenntartani?

2019. márc. 14. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 A kérdező kommentje:

Utolsó. Igen az értékveszté a legnagyobb ellenérv. Új autó fenntartási költsége 200 ezer km ig szinte semmi. Apámék vettek egy G astrát újonnan most 11 éves 160 ezer km, eddig első féket kellett csak cserélni rajta. Szóval nem igazán kell költeni rá és új autó ami szépen működik. Egy 15 évesre meg akár ráköltheti az ember az újnak az értékvesztését, és akkor se lesz belőle jó autó sose, nem fog olyan halk és finoman működő lenni mint egy új.


Újnál még az az egy probléma van hogy nagyon félti az ember, nem meri otthagyni mert neki tolatnak, nekimennek, neki nyitják az ajtót, fél elvinni a szervízbe egy olajcserére mert barbárok és leb asszák a festéket. Én is 10+ évig tartanám meg ha egyszer vennék újat.

2019. márc. 15. 08:28
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!