Ha ez a “szabály”, hogy lehetnek mégis ilyen drága autók?
Több helyen olvastam, hallottam is néhány embertől, hogy autóvásárlásnál van egy ilyen szabály miszerint 3-6 fizetésünknek megfelelő pénzből érdemes autót venni, különben túlvállaljuk magunkat.
Viszont a fizetéseket/vélhető fizetéseket nézve, ez nagyon kevésnek tűnik.
Ha a maximális 6 hónappal számolok, akkor is brutális fizetések kellenének egy egyszerűbb autóhoz is.
Például egy új Suzuki Vitara 5-6 millió forint újonnan, ahhoz kéne keresni nettó 1 milliót havonta.
Egy jobban felszerelt VW Passat van 12 millió, ahhoz legalább nettó 2 millió kéne. És akkor a tömérdek Audi/BMW/Mercedes-ről még nem is beszéltünk, amiből egy belépő kategóriának számító A4/3/C kerül 10-12 millióba.
Persze tudom, sok használt autó is van, és 3-4 évesen 200 ezer kilométerrel egy prémium is az új árának feléért megvehető, de még akkor is egy új Vitara/Octavia/Jetta/Focus áráról beszélünk.
A fizetések pedig közel sincsenek ilyen szinten. Ha egy mérnök havi 500 ezret keres, akkor az országos szinten elég jónak számít. Ismerősi körömben például többen irigyelnének egy ekkora fizetést. És akkor a havi 500-at kereső mérnök milyen autóval járhatna? Max egy új Dacia-val, közben valószínű pár éves A4/Passat amit vezet.
Szóval ha ez a 3-6 hónap tényleg jó viszonyítás, akkor csak szerintem nem működik így a valóságban? Ha ez így van akkor az ismerőseim 80-90%-a kortól függetlenül nem engedhetné meg az autót amit használ.
Nektek mi a tapasztalatotok, jó ez a viszonyítás? Vagy valóban nem működik?
Szerintem is nagyon kevés új autót adnának el, ha mindenki ezalapján venne autót. Főleg a drágábbakat. Például egy 20 milliós új autóhoz kéne majdnem 3.5 millió nettó. Az nagyrészt csak vállalkozóként elérhető, de még válllakozók között se gyakori a 3.5 millió tiszta haszon havonta.
És 20 milliós autó viszonylag sok van, például a taxisok által előszeretettel használt használt Mercedes E-osztályból egy jól felszerelt példány 20-22 millió újonnan. BMW-nél az 5-ös, Audinál az A6-os szintén hasonló árban mozog. És még itt vidéken sem kell sokáig mászkálnom az utcán, hogy lássak egy új vagy pár éves ilyen kaliberű autót. A ma divatos SUV-ok, például X5/X6/Q7/GLE stb. szintén simán 20 millió körül vannak. Ennek ellenére X6-os Bmw-ket napi több darabot is látok.
Én elhiszem, hogy sok ember van akinek jól megy a cége, vagy nagyon jól megfizetik alkalmazottként, de azért ilyen sok embernek nem maradhat meg 3-4 milliója havonta.
Én úgy látom, hogy aki 1-2 milliót megkeres az már simán X6-ossal jár, holott elvileg nem engedhetné meg magának.
Nagyon sok helyen olvastam már ezt, sőt az egyik közgázos tanárom is a 6 hónapnyi nettó jövedelmet jelölte meg ideális összegként.
"Több helyen olvastam, hallottam is néhány embertől, hogy autóvásárlásnál van egy ilyen szabály miszerint 3-6 fizetésünknek megfelelő pénzből érdemes autót venni, különben túlvállaljuk magunkat."
Ugyan már, ez nem szabály, hanem egy orbitális baromság, ami terjed a neten.
"3-6" fizetésünk"???????
Hááát nem tudom, hány ember van akinek 3-6 fizetés jön össze? Nekem pl. egy munkahelyem van, így havonta csak egy fizetést kapok.
/én kérek elnézést/ :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!