Megbízhatóságra, egyebekre a PSA (Peugeot, Citroen) autói vagy a Renaultok a jobbak?
A benzinesekből egyértelműen a Renault a legjobb. Én még panaszt Renault benzinmotorra nem hallottam, saját tapasztalatból is mondom. Nagyon jók, az újabbakat is beleértve.
A DCI már nehezebb történet. Volt a 2.0 és 2.2 DCI, amelyek valóban trágyák, nem beszélve a 3.0 DCI-ről, ami valójában nem is Renault motor, de hozzájárult a rossz hírnévhez. Az 1.9 DCI viszont agyonüthetetlen. Az 1.5 DCI két táborra szakad: van aki imádja, más utálja. Nem alaptalanul, ugyanis rengeteg féle kivitele van, az első szériás erősebb verziók tényleg szarok voltak. A 65 lovas 1.5 DCI viszont 1 millió km-t is elmegy. Az újabb (10 évnél fiatalabb) 1.5-ösök már mind nagyon jók.
A PSA-nál létezik az 1.4, 1.6 és 2.0 HDI, mind egyaránt nagyon jó motorok, sok más gyártó is használta ezeket (Ford, Volvo például). A Citroeneknél is általában sosem a motorral van a baj.
A HDI motorok örök darabok, nagyon megbízhatóak.
Ha berittyen a porlasztó, nagynyomású, az már gond, de ezek jól bírják hosszú ideig.
Nem úgy, mint a dci denso porlasztói, szivattyúi, amik szinte ledarálják magukat.
Vannak Bosch verziósok is, építik ezeket a motorokat sok másba is, mitsubishi, volvo, nissan, stb.
Azok nem a leggagyibb turbókat, üzemanyageállátást kapják, lásd F8QT motorok, a volvókban elmennek 500 ezret is, a renaultoknál kifekszenek elég hamar, ha nem figyel rájuk az ember. Lásd renault 19, ahol nem lehetett lehúzni a hengerfej csavarokat normálisan, meg gagyi vízcsöveket kapott, amik porladtak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!