Külső pótkerék tartó utólagos felszerelése megoldható biztonságosan?
Ha elfér és nem akadsz fel akkor szereld fel.
Legfeljebb műszaki vizsgára meg addig leveszed hogy ne kössenek bele.
Szerintem hülyeség.
Hol van a pótkerék a kocsiban? hátsó ülés alatt, hogy ennyire ki kell bányászni? :D
Elég kicsi a defekt esélye, gyakorlatilag több 100e km-ert le lehet vezetni defekt nélkül.
Sokkal nagyobb az esélye a lassú defektnek amivel bőven el tudsz gurulni az első gumisig.
Gondolom tudod, hogy az új autókba már nem is tesznek pótkereket mert a hellyel is spórolnak és a gumik is sokat fejlődtek, jobban bírják a bekapott szöget pl.
Mellesleg egy kerékcserénél szerintem a pótkerék előbányászása a legkisebb gond :D
Sokkal nagyobb szívás felemelni a kocsit, lecsavarni a csavarokat, levenni a kereket, feltenni a másikat... jó erősen meghúzni a csavarokat...
főleg ha az út szélén kell csinálni ahol még a talaj is megszíva.
Ha jól tudom, régebbi Peugeot (talán 307-es) kombiban volt külső pótkerék rögzítő megoldás. Jogszabály megengedi.
Sokkal rosszabb egy ilyen pótkerék levétele, mint a csomagtartós megoldás. Ennél is ugyanúgy kotorásznod kell a csomagtartóban, mert oldanod kell a rögzítést. Plusz még utána feküdhetsz a kocsi alá, hogy levedd a kereket, majd feküdhetsz vissza ismét, hogy visszarögzítsd a tartót.
Nem tudom, mi a bajod a csomagtartóból való kerék kiemelésével, de ennél egyszerűbb megoldást akkor találsz, ha a hátsó ülésen szállítod a pótkereked.
Így látatlanban halott ötlet.
Kezdésnek: sok autó alatt mászkáltam már, de egy átlagos személyautónál lent nincs hova tenni a pótkereket, a gyáraknak nem szokásuk pótkeréknyi helyeket pazarolni. Hidd el, 1-1 alkalommal leérne, majd beleakadna valamibe és letépné a hátsó lökösöddel együtt. Az enyém 35mm-t van ültetve és előfordul hogy leér az allja 1-1 olyan fekvőrendőrnél stb.
Tegyük fel mégis valami csoda folytán találsz alkalmas helyet: évekig kapja a vizet, sarat, retket. A kereket rendesen fel kell fogatni. Az egy dolog hogy leszpod magad mire az anyát leszeded a rozsdás csavarról, de végig a földön kell feküdnöd hogy odaférj. Képzeld el ezt eső után a sárban.
Defekttűrő abroncsok nem játszanak?
Nekem aránylag tűrhető, a mélynyomót kell csak kiszedni, arról pedig elég leszedni a védőrácsot hogy kiférjen a nyíláson.
az hogy "pótkeréknyi helyeket pazarolnak" drasztikusan hangzik, a kisteherautón amin közelről láttam ilyet azon valóban egy rendes méretű pótkerékre volt tervezve, viszont én csak mankókereket szeretnék ami ismert még helytakarékos pótkerék néven is, ez kb 12cm széles de lehet hogy már fentebb ezt megbeszéltük. a tank a közelben sincs, a pótkeréktartó bölcső jó szó arra amire gondolok. tehát nem ezek mellé, hanem konkrétan a bölcsőre-alá gondoltam egy ilyen tartót. a bölcső maga adja a kerék formát pont amekkora kell, az alsó lemeze felett és alatt nincsenek csövek sem vezetékek.. a bmw z3 egy alapból alacsonyabb sportautó és azon is kívül van, csak feltételezem hogy mankókerék, a tartója így néz ki: [link] (igen ez gyári tervezés, de ennek is van belső raktér kialakítva a csomagtér alatt, ahol az emelő kerékkulcs stb vannak, nem egyből van a lemez a csomagtér alatt)
tehát a tartó méretileg nem sokat ad hozzá, mindössze 12cm-el lenne lejjebb a bölcső mostani magasságánál, talán még félig takarná is a hátsó lökhárító. viszont az előző hozzászólások közül az hogy ennél a földre kell feküdni ha szükség van rá, nyomós érv. máskülönben a csomagtartóban lévő cuccokat kell a földre tenni. kinek-mi a fontosabb.. lehet hogy könnyebb beszerezni egy tetőcsomagtartót? :)
Azt ne feledd, hogy egy kisteherautónak sokkal magasabban van az allja, fontos hogy a rakodótér egyenes legyen, tehát alulra nem pakolnak tárolókat. A hátsó híd (+difi) szintjéig kényelmesen "elrejthető" a pótkerék. Mivel magasabban van az allja, könnyebb is bemászni alá.
Ezzel szemben egy személyautót sokkal alacsonyabb hasmagassággal terveznek, alul mindent gondosan elrendeznek. Ott a kipufogó, a tank, a pótkerék helye, a hátsó híd, nem hagynak felesleges szabad helyet. Nem érzem túlzásnak hogy nem pazarolnak pótkeréknyi helyet. Van egy aránylag értelmes formájú csomagtartó és minden kiegészítőt (pótkerék, emelő, elsősegély doboz, háromszög, esetleg cd tár) elrejtenek a lehető legtakarékosabban mindenféle zsebekben.
Elméletileg megoldható (bár szerintem nem olcsón) hogy az eredeti pótkeréktartó mélyedését kivágják, felülre hegesszenek lemezt és úgy fogasd fel a kereket alulról. A hely ki kell adja de drága lesz, és ismétlen elátkozod magad az ötlet miatt amikor az út szélén a csavarra rohadt anyát az autó alá benyúlva próbálod kitekerni.
Mielőtt belevágnál kérdezz rá egy nagyjábóli árra, gondolkozz el azon hogy milyen hosszú távra tervezel az autóval, ezalatt az idő alatt hány olyan defekt valószínű amikor nem jutsz el gumishoz, messze vagy az ismerősöktől/családtól akik vihetnének egy pótkereket és esetleg egy mobilgumist kell hívni. Ha papírra veted, akkor esélyes hogy olcsóbb a mobilgumist választani mint szétfaragni a kocsit. Nekem 9 év alatt 2 ilyen alkalom volt, de mindkettőn segíthettem volna pl egy 12v kompresszorral hogy eljussak a gumisig.
Ha mindenképp faragni akarsz, akkor nem megoldás a csomagtérajtóra rakni belülről? Ha a felső lapjára rakatod a tartót, a megfelelő szögben simán megoldható hogy a kerék kilógó része a kalaptartó alá csukódjon. Egyszerű leszedni, kényelmes, olcsó megoldás. Persze csak akkor ha így nem zavarja a mélyládát...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!