Rosszat teszek az autónak ha 3000-es fordulatszámon melegitem/járatom télen?
Értelemszerűen üresben. Abból indulok ki, hogy maga a motor mivel üresben van szinte semmi terhelést nem kap. Ugy fogom fel, hogy 3000-es fordulaton üresben kissebb terhelést kap mintha mondjuk második fokozatban mennék vele 2000-es fordulaton sik terepen.
Ugy szoktam csinálni, hogy begyujtom majd feltolom 2000-es fordulatig, 5-10 másodperc mulva pedig max 3000-ig és ugy zugatom egy darabig. Utána ahogy megindultam vele, menet közben véletlen se tolom 2500-3000 fölé amig el nem éri a motor az üzemi hőfokot, de nem is ez a lényeg.
Haverom okoskodott nekem, hogy tönkreteszem az autot, hogy igy zugatom a -5 fokban.
Mi a véleményetek?
Golf 2, 1.3 benzin, ami át van alakitva gázüzeműre és mindig azon hajtom. Ha ez számit valamit is.
20f
Igen tudom, hogy az olajnak durván 2x annyi idő kell mint a viznek.
Haverom pedig saját kocsiját már tönkrevágta. Ez a 85-ös golf pedig már 5 éve családban van és általában igy van melegitve télen indulás előtt, de akkor majd kicsit lazábbra vesszük azt a 3000-es fordulatot.
a haverodnak van igaza
bőgeted a motort hidegen, de kenése nincs
Semmi értelme.
Indítás, kijárás az udvarból, kapu becsuk, jégtelenítés meg ilyenek, aztán indulás. Alacsony fordulaton, de nem megdöglesztve, intenzív gyorsításokat kerülve mehetsz vele. Kb. ez a legjobb hidegindítási eljárás
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!