Egy 1.6-os,5 fokozatú autót mennyire károsít az, ha autópályán 4000-4200as fordulatszámon pörgetek?
A motoroknak az a legjobb, ha egy adott fordulaton van folyamatosan, a fix 4 ezer sokkal jobb, mintha gyorsulgatnál. Ha olaj van benn, onnantól baj nem lehet, max annyit veszel észre, hogy kicsit többet fogyaszt.
A mostani autóm nekem is ilyen, ez a legfőbb ok, amiért cserélni akarom, nem kimondottan egy utazóautó, én pedig hosszú távokra használom, de ettől függetlenül nem káros a motornak, engem csak az zavar, hogy egy erősebb autó hosszabb váltóval kevesebbet eszik.
Semennyire nem károsít. Erre tervezték.
Nem értem egyeseknek mér okoz fizikai fájdalmat, ha a fordulatszám mérő mutatója 2000 fölé kúszik. Szívó benzines motornak a 4000-es fordulat teljesen közepes érték. (A leszabályozás valahol 6500-7000-nél lehet. 4000-rel a közelében nem jársz.) Egyenletes autópályás haladásnál a terhelés is legfeljebb közepes. Semmi baja nem lesz. Amíg van megfelelő kenés és hűtés a világból kimegy. Sokkal kevesebbet kopik így mint az állandó rövid távoktól, még akkor is ha za alatt nem pörgeted 3000 fölé.
Tuti valami opel lehet :D
Nem károsítja csak annyit eszik mint a dög!
Nem érdemes nagyon ezt a sebességet erőltetni vele.
5#
Renault 1.6
Opel 1.6
Seat 1.6
Skoda 1.6
Ford 1.6
Stb...
Mindegyik annyit megy, kivéve ha turbós motor
Értelmesen autózva, azonos sebességgel (nem ugrálva 110ről 130) haladva(esetleg tempómat) nem ugrik meg. 6-7 liter százon.
2004 es, Astra G caravánom van, 90 lóerős motorral. Egyszer tettem fel is vele kérdést utazotempó és hasonló tapasztalatok miatt.
No, nekem megy vele a 130, 150 is, eddig az autónak semmi baja, pedig németbe járok ki vele. Igaz, csak kettwn ülünk benne, de a csomagok miatt hátul el sem férne senki hazafelé.
Jó olaj kell, semmi más! Nem hamisított szurok.
igen, de azok nem olyan hangosak 4000-nél mint az opelek....
talán azért kérdezi a kérdező mert nagyon hangos és fél hogy kinyírja :D
Semennyire.
Ez normális üzemi fordulatszám. Akár 6000-ig is pörgetheted, ha van megfelelő kenés és hűtés, akkor semmi baja nem lehet.
Nem véletlenül méretezik így a váltót. Ha mondjuk csak 2000-t pörögne, akkor padlógáznál sem tudna elégséges teljesítményt leadni, így lassulna az autó.
Csak ahhoz, hogy a 140-es tempót tartani tudd, ahhoz kell kb. 50-60 LE. A légellenállás a sebesség négyzetével arányos, kisebb fordulatszámon egyszerűen nem lenne elég ereje a motornak, hogy megküzdjön a légellenállással.
Ugye ha mondjuk egy 100 LE-s szívóbenzin autód van, az azt jelenti, hogy 6000 körüli fordulatszámon, padlógázzal tud 100 LE-t. Ha kisebb a fordulatszám és nem nyomod tövig, akkor ennek a töredékét tudja csak. Tehát hiába lenne benne egy hatodik fokozat, nem igazán tudnád kihasználni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!