Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autóm motorja kopog, amit...

Az autóm motorja kopog, amit a dugattyú csapszeg okoz. Mit kell róla tudni?

Figyelt kérdés
Az volna a kérdésem legfőképpen, hogy mitől alakul ki ez a kopás? A dugattyú kopik, vagy a csapszeg? Ha még egy keveset használom így az autót lesz baja? Ha a csapszeget cserélni kell, a dugattyúval együtt kell? A kopás csiszolja közben a hengerfalat?

2018. nov. 27. 21:00
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Dugattyú ha kopik az már a vég,hiszen ezesetben gyűrűtörésről beszélünk.

Aki kicseréli neked csak a csapszeget,és semmi mást az egy kókány mekkmester.

Kezemben a dugattyú,minimum hogy átgyűrűzöm pláne az autó előéletét ismerve.

2018. nov. 29. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 A kérdező kommentje:
Nem egy kókány szerelőhöz viszem, régóta a szakmában van, faluhelyen lakik, de Pestről is viszik hozzá az autókat. Ha cserélni kell a dugattyút, hát cserélni kell, ha a hajtókart is, hát azt is, mellényúltam rendesen az autóval, naivan, kevés hozzáértéssel, csak belenyúltam. Köszönöm a válaszokat.
2018. nov. 30. 15:59
 13/14 anonim válasza:
Volt valami fejlemény azóta? A csapszeg nem elkopik a gyűrűben, hanem megszorul és ha szerencsétlenül, akkor melegen a tágulás miatt kicsit feszíti a dugattyút, ami elméletileg ilyen mélyebb pici kattogást,kerepelést eredményez mivel rossz szögben áll olyankor a dugó és veri a hengerfalat. A csapszegnek ugyan nagy kenés nem kell, de ha ritkán van olajat cserélve az autóban és nem is a legjobb minőségű és esetleg picit újabb fajta a motor (tehát minden retek vissza van vezetve a szívóoldalra, ami így bejut az olajba) akkor esélyes lehet, hogy a lerakódás miatt ragadjon meg a gyűrű és utána majd a csapszeg.
2019. júl. 21. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 A kérdező kommentje:
Annyi fejlemény lett, hogy nem csapszeges, mivel olajcserére visszavezethetőleg eltömődött az olajrendszer valahol, illetve bakelitdarabkákat is felszívhatott az olaj, mivel az olajszivattyú szűrője tele volt bakelitdarabbal, ami a szíjfeszítőről jött le, így eltömíthette valahol az olajjáratot, az alapjárati nyomás 5 bár, az 1-1,5 helyett. Az autó egy másik motort kap, a vezérlés át lesz építve, mivel ebben alig van 2000km, meg kap az is megint friss olajat. Egy jobbkormányos donort vettem, mivel el vannak szállva az árakkal, amikor egy fűzött blokk hengerfejjel 200.000Ft és nem tudom beindítani, mert ki van szedve. Volt, hogy Opel bontóban amit megnézni mentem motort, beindították nekem olaj nélkül, erre mit mondjak? Elmentem egy jobbkormányossal foglalkozó céghez, szétnéztem a telepen, megláttam az Astrát, beindítottam, járattam, hallgattam, hibakódokat néztem és megvettem. Egyelőre még a régi motorral hajtom a verdát, amíg bírja, meg még nem tehetem meg anyagilag a motorcserét, mivel számomra fontos a C kategóriás jogosítvány letétele is, addig meg használom így, ennek már mindegy.
2019. júl. 22. 21:30
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!