Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gyártanak manapság...

Miért nem gyártanak manapság szívódìzel motorral autót?

Figyelt kérdés
Épp nézegettem használt autókat, és beleakadtam néhány Citroen Saxo 1,5 dízelbe, Peugeot 106 1,5 d, és VW polo 1,9 sdi-be. Ezek az autók igazi autók voltak. Dízel motor ellenére tökéletes volt városba, nem ártott neki a sok hidegindìtás, a rövid távok stb. Manapság egy dízel autót a rövid távú közlekedés és a városban autózás tönkre tesz rövid idő alatt. Oké, hogy a szívódízel nem egy versenyautó kategória, de szinte semmi költséget nem igényelt. Tankolni kellett, meg olajcsere. A mai autók nagy része meg tele van motorikus hibákkal is már új korában is. Miért nem gyártják még ezeket? Oké környezetvédelem meg stb, de akkor is nem tudnának ebben az irányban is fejleszteni?

2018. nov. 15. 21:55
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
Jó, csak szemléltetésként írtam. De minek szenvedni egy bűngyenge szívódízellel? Te dolgod na.
2018. nov. 16. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:

"Hogy miért szenvedjek vele? Mert jobb a sebességgel szenvedni valakinek, mint a szervizbe szenvedni TDCI-vel."


Azért abban szerintem megegyezhetünk,hogy ha neked vagy az átlag magyarnak olyan anyagi lehetőségei lennének, mint a nyugat-európaiaknak és mi is 4 évente vennék a 0km-es kocsit akkor valószínűleg a te agyad sem a Saxon és a szívódízelen pörögne. :)


Golf4 SDI?

2018. nov. 16. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
ha ennyire a megbízhatóságra hajtasz, akkor vegyél egy benzines kisautót. főleg városba. az már 3 perc múlva meleget nyom télen, a dízel meg 10-15 perc mire bemelegszik annyira, hogy fűtsön.
2018. nov. 17. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 A kérdező kommentje:

"Azért abban szerintem megegyezhetünk,hogy ha neked vagy az átlag magyarnak olyan anyagi lehetőségei lennének, mint a nyugat-európaiaknak és mi is 4 évente vennék a 0km-es kocsit akkor valószínűleg a te agyad sem a Saxon és a szívódízelen pörögne."


Ha mondjuk havi nettó 5-600 ezres fizetésem lenne, ami már jónak mondható magyar viszonylatban, és ennyiből hamar összejönne egy új autó, akkor is a legkevesebb hibalehetőségűt keresném. Valami japán szívóbenzinest, mondjuk Toyota-t, vagy Mazda-t. Eszembe sem jutna bonyolult technikát venni, mert bármennyi pénzem is legyen, költhetem értelmesebb dolgokra is, mint gyakori szervizekre.

Egyébként nekem a Saxo, és Peugeot 106 kifejezetten tetszik. Az az igazi 90-es évek feeling. Tipikusan magyar utakra való autó, amit nem sajnálsz, ha belehajtasz a tíz centi mély kátyúba és koppan egyet. Nem hiába mondják, hogy a kilencvenes évek volt az autógyártás fénykora. Ezek az autók jó párszor megkerülték a Földet, sajna mára nehéz jó példányokat találni közülük, azokat is aranyáron mérik, de nem véletlen. Ilyen volt még a C4-es A6-os Audi is. Igaz abból sok benzines volt és a dízelesek turbósok voltak, de az is tipikusan egy olyan autó volt, ahol egymilliót simán bírt a motor, és ha automata váltós volt, az sem ment tönkre benne.

2018. nov. 17. 09:33
 25/27 anonim ***** válasza:
Olcsóbban fenntartható autó nem volt a szívódízelnél, ez tény! 1-1,5 millió km-t simán elmentek ezek a motorok, főleg a nagyobb köbcentisek. Renault, Merci, Peugeot, Fiat ezek mind szétcsaphatatlanok voltak. Ismerek olyan renault 2.5D ami 1,5millió km lett eladva és még gyári volt a blokk, bontatlan! Nyilván hangosabb, mint egy mai euro6 dízel motor, nade ezek tényleg csak a rozsda miatt mennek tönkre. Nincs semmi drága alkatrész mint pl: nagynyomású, kisnyomású, turbó, kettőstömegű, részecskeszűrő, adblue, start-stop(dízelekbe is rakják, nem is értem minek, hogy előbb tönkremenjen a kettőstömegű, turbó stb??)
2020. júl. 14. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:

Nekem is 1,4 millió km van az öreg merciben és motorikusan kiváló :)


Nem egy erőgép az tény de azért tud menni ha az ember pörgeti neki, de nem szoktam.

Pöccre indul télen -30 fokban is, fogyasztás 5,5 liter.

Az adagolója már nem a sajátja mert egy 124-esé van rajta de ugyan az a 2,5 diesel van egy 124-esben és egy 201-esben is.


Én inkább vezetek egy kicsit lassabban gyorsuló autót de legyen megbízható és ha elromlik motorikusan (ami kb. 4 évente történik meg TALÁN) akkor megúszom fillérekből.


Míg egy mai modern autó lehet, hogy jól gyorsul (bár nem tudom mi értelme mert az öreg mercimmel is szépen lehet előzni) és a fogyasztásuk is jók de ha valami elromlik akkor az zsebbenyúlós dolog.

2020. júl. 14. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:
100%
Ennyi, lehet okoskodni, hogy így a turbós benzines, turbó dízel mennyire jó. Sose fognak elmenni annyi km-t, mint amit ezek a hagyományos szívódízelek tudtak, hibamentesen ráadásul!
2020. júl. 15. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!