Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gyártanak manapság...

Miért nem gyártanak manapság szívódìzel motorral autót?

Figyelt kérdés
Épp nézegettem használt autókat, és beleakadtam néhány Citroen Saxo 1,5 dízelbe, Peugeot 106 1,5 d, és VW polo 1,9 sdi-be. Ezek az autók igazi autók voltak. Dízel motor ellenére tökéletes volt városba, nem ártott neki a sok hidegindìtás, a rövid távok stb. Manapság egy dízel autót a rövid távú közlekedés és a városban autózás tönkre tesz rövid idő alatt. Oké, hogy a szívódízel nem egy versenyautó kategória, de szinte semmi költséget nem igényelt. Tankolni kellett, meg olajcsere. A mai autók nagy része meg tele van motorikus hibákkal is már új korában is. Miért nem gyártják még ezeket? Oké környezetvédelem meg stb, de akkor is nem tudnának ebben az irányban is fejleszteni?

2018. nov. 15. 21:55
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:

Az én 2,5-es szívó dízelem 6 litert eszik ami nem hiszem, hogy olyan sok!


Lehet, hogy lusta de köszöni szépen jól van, pöcc röffre indul és költeni nem kell rá, motorikusan még sosem hagyott ott sehol pedig nyúzva van rendesen!


Nekem megér annyit a megbízhatóság, hogy cserébe lassabban gyorsul és lendületből kell előzni!!!!


Ha új autót vennék csak is valami egyszerű szívó dízelt vennék, de mivel ilyen már nincs, sőt már minden autó tele van rakva minden sz@rr@l így számomra nincs alternatíva :)

2018. nov. 16. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:

Haveromnak volt W210 3.0D-je, 3000 szívódezső. Vezettem párszor, hát mocskoslomha volt és a 8-9 litert szó nélkül bekérte.


Egy ugyanilyen kasztniban a TD OM6063 literrel kevesebbet eszik és nagyságrendekkel jobban megy :)


El lehetett ezzel is közlekedni normálisan, de lomha volt. Országúti előzés? Felejtős :D :D

2018. nov. 16. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 A kérdező kommentje:
Értem, de mint írtam, én városi közlekedésre gondoltam, és csak kis karosszériájú autóra. Egy opel Corsa kaliberűbe simán elmenne egy 1,9 sdi. féle motor. A corsa feléből eleve a benzinest sem olyan hú de nagy teljesítményű motorral adják. A régi Citroen Saxoo 1,5-os 65 lóerős motorját mindenki dicsérte, meg hogy maga az autó is nagyon jó. 3-4 litert ettek ezek a motorok. Szerintem simán fejleszthetnének ilyen irányba is, bar elhiszem, hogy nem éri meg a gyártóknak, ha nem kell három évente új autót venni valakinek, mert véletlenül normálisat gyártottak, amiben nem megy tönkre egyszerre a turbó, a vezérlés és az automata váltó, egy olyan jó másfél milliós költséget okozva ezzel a tulajnak.
2018. nov. 16. 14:01
 14/27 anonim ***** válasza:

" Szerintem simán fejleszthetnének ilyen irányba is, bar elhiszem, hogy nem éri meg a gyártóknak, ha nem kell három évente új autót venni valakinek, mert véletlenül normálisat gyártottak, amiben nem megy tönkre egyszerre a turbó"


Annak tükrében, hogy a magyar autók átlagéletkora valami 13-14-év azért ez elég meredek kijelentés. Vagy nálunk más a fizika és 3 évente reinkarnálódnak az autók? :D


Egy normálisan használt turbófeltöltő az esetek többségében 300 000km feletti futást bír ki, utána kell felújítani. Neked ez hány év lenne, ha új autót vennél? :D


Ismerem az ilyen 3 literes szívóD legendákat. Egyik haveromnak sikerült 3,8-ra kihozni egy SDI Seat Incat - igaz Budapest-München távon, végig kamionok szélárnyékában haladva Vmax 85-tel.

Volt szívóD Opelem (B Combo, de ez is csak 1150kg) azért 5 liter felett bekért ez is városban. Az 1.3-as CDTI Corsa kevesebbet eszik ennél, pedig az turbós.


Nem kell bedőlni a "régen minden jobb volt" legendáknak.


Az SDInek annyi előnye volt a TDIhez képest, hogy nem volt benne turbó és 10 évente ennyivel kevesebb volt a karbantartási költsége. Kevesebbet evett? De nem is ment úgy. Ezt mindig elfelejtik hozzátenni. Volt hogy "siettem" autópályán, az 1.7D simán bekapkodta a 9 litert 130-140-ea tempóban. Egy másfélszer ilyen nehéz és nagyobb TDI Caddy ilyenkor mit fogyasztat? 6-7 litert? : D

2018. nov. 16. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 A kérdező kommentje:

Még mindig nem értitek.

Tehát akkor még egyszer. Egy Citroen Saxoo-t vegyünk. Olvasgassatok totalcar cikkeket, vagy kérdezzétek a tulajokat. Ha direkt nyomod, mint állat, akkor sem birsz vele 5 liternél többet fogyasztani, de az nagyon a teteje. Egy átlagos vezetési stílussal 4 liter körüli.


Még egyszer. Aki szívódìzelre vágyik az tisztában van a korlátaival. Eszébe nem jut, hogy előznie kéne, nem a Hungaroringen akarja használni, hanem városban, vagy kisebb főutakon és szeretne a lehető legolcsóbban, szabályokat betartva eljutni a-bol b-be. Erre nem kell 600 lóerő meg turbó meg stb...


Hogy a turbó 300 ezer km után megy tönkre? Ja értem. Ezek a szívódìzelek meg úgy másfél milliót mentek, mire komolyabb bajuk lett. 13-14 év az autók átlagos élettartama? Melyiknek? Azoknak a mai turbóbenzineseknek, amelyekre a garancia lejárta óta már bőven kellett a szerviz, mert mindig tönkre ment benne valami? A 2012-től gyártottak már sorra hibasodnak.

2018. nov. 16. 14:36
 16/27 anonim ***** válasza:

John_McClane


Igen, nagyon nem mindegy milyen autóról beszélünk.

A W210 nehéz hiába a 3000ccm...

Régi 123-as merci szintén nehéz hiába a nagyköbcenti.

124-es szintén nagyobb lett.

De egy w201 abszolút élhető egy 2,5-es szívó motorral.

Jó nem lesz egy gyorsasági gép az tuti de nekem nem jelent gondot az előzés.


És mint írtam én inkább beáldozom a dinamikus vezetést arra, hogy megbízható legyen az autó!


Ettől még élmény vezetni mert jó gumikkal úgy veszi a kanyarokat mint az állat :D

2018. nov. 16. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:

A dízelmotor építése akkor fejeződik be, mikor rákerül a turbó. És ezt nem én mondom, hanem egy kiváló gépészmérnök.

Amúgy mondok egypéldát, 1.6 TDCI Ford Focus 109 lóval, turbóval 4,5 litert eszik országúton, autópályán 5 litert. De ha odalépek neki, akkor el is indul. Akkor minen szenvedni a szerencsétlen Saxo szívódízellel?

2018. nov. 16. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:

Leirtam, de ujra megteszem.

1.9sdi volt eladtam, 2.0pd sdi van! Jelenleg is.


Az auto 7.5-8 liter kozt eszik, budapesten.

D16_honda van a csaladban most azzal jarok mert a 120ezres szervizre viszem az sdit. A d16 motor 1.6os benzines 15!! Evvel regebbi konstrukcio. Na most a honda ugyanott 7-7.8 al van el.


Ez alapjan ne hypeoljatok az sdit mert nem takarekos annyira. Sot.

Es megbizhato se az 1.9 volt adagolohibas, es 140ezer volt benne amikor eladtam tavasszal, ugy fustolt mint allat.


Ja igen a km valos, elso tulajos volt jelenleg 90 eves oregapam hasznalta.

2018. nov. 16. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:

#16

W201 2.5d ~1300kg 96ló

W210 300d ~???kg 136ló


A w210 biztosan nincs nettó 1850kiló, tehát legalább úgy mennie kell(ene), mint a tiednek. :D

2018. nov. 16. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 A kérdező kommentje:

"Amúgy mondok egypéldát, 1.6 TDCI Ford Focus 109 lóval, turbóval 4,5 litert eszik országúton, autópályán 5 litert. De ha odalépek neki, akkor el is indul. Akkor minen szenvedni a szerencsétlen Saxo szívódízellel?"


Még mindig nem sikerült ezek szerint értelmezni, hogy a Saxo-t nem autópályán használnám.

Hogy miért szenvedjek vele? Mert jobb a sebességgel szenvedni valakinek, mint a szervizbe szenvedni TDCI-vel. Mellesleg a Saxo városban egyáltalán nem szenved, autópályán meg nyílván nem használnám.

2018. nov. 16. 20:29
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!