Miért nem gyártanak manapság szívódìzel motorral
autót?
Figyelt kérdés
Épp nézegettem használt autókat, és beleakadtam néhány Citroen Saxo 1,5 dízelbe, Peugeot 106 1,5 d, és VW polo 1,9 sdi-be. Ezek az autók igazi autók voltak. Dízel motor ellenére tökéletes volt városba, nem ártott neki a sok hidegindìtás, a rövid távok stb. Manapság egy dízel autót a rövid távú közlekedés és a városban autózás tönkre tesz rövid idő alatt. Oké, hogy a szívódízel nem egy versenyautó kategória, de szinte semmi költséget nem igényelt. Tankolni kellett, meg olajcsere. A mai autók nagy része meg tele van motorikus hibákkal is már új korában is. Miért nem gyártják még ezeket? Oké környezetvédelem meg stb, de akkor is nem tudnának ebben az irányban is fejleszteni?
Ajjajj ezért a kérdésért fognak szidni rendesen :D
(Én már le sem merem írni milyen öreg szívódízel autóm van és, hogy filléreket költök rá havonta)
2018. nov. 15. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
2/27 anonim válasza:
Már lassan szívó benzinest sem fognak nemhogy ezt az erőtlen elavult f.st
2018. nov. 15. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
3/27 D. Brasco válasza:
Egy turbo nelkul a dizel motor nincs befejezve!Ennyire egyszerű......ezt csak az ilyen elvakult fanok nem látják be akik szerint ezek a harmatgyenge kerregő már a kitalálásukkor is elavalt fospermet szarok "az igazi autők"
2018. nov. 15. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
4/27 anonim válasza:
Mert a mai környezetvédelmi normákat nem tudnák betartani, ráadásul eladhatatlanok lennének. Plusz az autógyártóknak nem érdeke örökéletű autókat gyártani.
2018. nov. 15. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
5/27 anonim válasza:
El lett hintve, hogy csakis a CR-technológia× a szent és sérthetetlen, némileg befogadták a PD-t is. Ez be is lett bizonyítva, hogy valóban jó - a maga módján -, azonban a károsanyagkibocsájtás× probléma betette neki a "faéket".
Az SDI pedig valóban egyszerű technológia, de zajos, az EU-normákat már nem tudja teljesíteni, de ami meghatározó: a népnek a sebesség, a nyomaték, a száguldás kell, ezt egy SDI nem tudja megfelelően biztosítani, tehát igény szempontjából győzött a CR-technológia.
2018. nov. 15. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
6/27 anonim válasza:
Jah, örökéletű autók... aztán mekkora szívódízel motor kellene egy normális 1,5 tonnás autóba? Vagy egy 1,8 tonnás kombi Insigniába? 4 liter szívóD? :D
2018. nov. 15. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
7/27 A kérdező kommentje:
Nyilván csak kis karosszériás autóba való a szívódízel, ott még nem is annyira érezhető lomhának sokak szerint, pl a VW Poloba egész jókat írnak róla, amúgy városban meg pont nem érződne, mert ott amúgy sem száguldozik senki. Pedig azt vettem észre, hogy lenne rá egy bizonyos réteg, akit érdekelne. A tipikus a-ból b-be el akar jutni a lehető legolcsóbban, úgy, hogy az ne tömegközlekedés legyen. Arra tökéletes.
2018. nov. 16. 07:12
8/27 anonim válasza:
Ejj nekem van egy ceges vw 2.0 pd.
Nem rossz az, ha valaki elfogadja hogy egy 1.6os szivo benzines kevesebbet eszik, meg annal is kevesebb a co-ja, nincs pd elem, nem kattog zakatol.
Turbo nelkuli dieselnek nincs ertelme.
2018. nov. 16. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
9/27 anonim válasza:
Egyrészt a mai kor autósának kell a teljesítmény, a nagy teljesítmény, másrészt jobb a motor hatásfoka is ha turbó tölti, tehát lesz több teljesítmény azonos fogyasztás mellett. Vagy sokkal több teljesítmény kicsivel több üzemanyagból. És persze a káros anyagok is csökkentethetők feltöltéssel.
2018. nov. 16. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
10/27 anonim válasza:
szívódízelen tanultam, utána is vezettem jópárszor. hát azért az nagyon keserves dolog. országúti előzés rémálom.
egy mostani 1.6 szívó / 1.4 turbó benzin dinamikáját egy kb 3.0 literes szívó dízellel tudnád ozni, az meg leeszi a gatyádat is.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!