Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kisebb a csúszási...

Miért kisebb a csúszási súrlódás mint a tapadás súrlódás amikor blokkolnak az autó kerekei?

Figyelt kérdés
2018. szept. 15. 10:17
 1/2 anonim ***** válasza:
35%

Fékezéskor a fékberendezésen belül csúszási súrlódás lép fel: súrlódik a fékbetét a fékdobon vagy féktárcsán. Jó nagy felületek nyomódnak egymáshoz, megfelelő anyaguk van, óriási súrlódóerő lép fel. Ez jut el a kerék közvetítésével a gumi és aszfalt kapcsolatáig, ahol gördülési súrlódásként jelentkezik és lassítja az autót.

Ha a kereket állóra fékezed, a fékberendezésben megszűnik a súrlódási erő, a fékdob vagy féktárcsa hozzátapad a fékbetéthez, a teljes lassítóerőt a gumi és aszfalt közti súrlódás fogja kifejteni. Ez kisebb, mint amit a fékberendezés tud produkálni, így csökken az elérhető lassulás is. Ráadásul a csúszó kerék oldalirányban nagyon instabil, kis erő hatására is elindul keresztbe az autó.

2018. szept. 15. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
csak otthoni kísérletként tegyél egy megoakolt bőröndöt lapjával a padlóra. kezdd el tolni. a megindítás nagyobb erőt igényel (tapadási surlódás). de ha már megindult és csúszik, kisebb eeővel is mozgásban tartható (csúszási surlódás)
2018. szept. 15. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!