Miért kisebb a csúszási súrlódás mint a tapadás súrlódás amikor blokkolnak az autó kerekei?
Figyelt kérdés
2018. szept. 15. 10:17
1/2 anonim válasza:
Fékezéskor a fékberendezésen belül csúszási súrlódás lép fel: súrlódik a fékbetét a fékdobon vagy féktárcsán. Jó nagy felületek nyomódnak egymáshoz, megfelelő anyaguk van, óriási súrlódóerő lép fel. Ez jut el a kerék közvetítésével a gumi és aszfalt kapcsolatáig, ahol gördülési súrlódásként jelentkezik és lassítja az autót.
Ha a kereket állóra fékezed, a fékberendezésben megszűnik a súrlódási erő, a fékdob vagy féktárcsa hozzátapad a fékbetéthez, a teljes lassítóerőt a gumi és aszfalt közti súrlódás fogja kifejteni. Ez kisebb, mint amit a fékberendezés tud produkálni, így csökken az elérhető lassulás is. Ráadásul a csúszó kerék oldalirányban nagyon instabil, kis erő hatására is elindul keresztbe az autó.
2/2 anonim válasza:
csak otthoni kísérletként tegyél egy megoakolt bőröndöt lapjával a padlóra. kezdd el tolni. a megindítás nagyobb erőt igényel (tapadási surlódás). de ha már megindult és csúszik, kisebb eeővel is mozgásban tartható (csúszási surlódás)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!