Ha a súrládási/tapadási erő nem függ a felülettől, akkor a versenyautóknak miért van széles kerekük?
Azért, mert ez csak ideális esetben (vagyis sérthetetlen testekre) működik.
Valós esetben ha túl kicsi a felület, akkor az ott lévő erők hatására az anyag deformálódik, esetleg meg is folyik - márpedig a folyadék súrlódása nagyságrendekkel kisebb, mint a szilárd anyagé!
1. egy dolog a súrlódás, más dolog a szilárdságtan.
Az F1-es kocsik kereke annyira tapad a bitumenen, hogy a megcsúszáskor nem a gumi csúszik el, hanem a gumi legkülső felülete lenyíródik, leszakad és továbbra is a bitumenen tapadva ott hagyja a fekete csíkját.
A nyírófeszültség meg felületfüggő.
Vékonyabb gumi pillanatok alatt elfogyna.
2. A gumik elég rendesen melegednek menet közben. Egy bizonyos üzemi hőmérséklet kel, de fölötte már romlanak a tulajdonságok. A széles guminak a hőelosztása és -vezetése is jobb.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!