Szerintetek miért lett ennyire presztízskérdés Magyarországon az autó?
Kis ország vagyunk, de nagyon szeretjük az autókat. Itt van egy csomó gyár, fejlesztés, sikeres versenyzőink, és még az átlagember számára is az autó presztízs, státuszszimbólum és már-már vallási fanatizmus, hogy melyik a jó, melyik a jobb, tele sztereotipikus beidegződésekkel. Sok embernek alig van mit enni, de BMW, Mercedes ott áll az udvaron akkor is ha nincs pénze se javíttatni, se tankolni. Rengetegen 2-3 évente hitelből cserélik az autóikat hogy lépést tartsanak a szomszéddal, stb, míg sok osztrák meg német teljesen jól elvan az egyszerű, megbízható 10 éves autójával.
Félre értés ne essék, nem akarok senkit megítélni, főleg hogy a mi családunkban és nekem is volt mindenféle autó: kicsi, nagy, használt, új, Merci, Daewoo, Wartburg, Opel, stb. Mindegyiknek volt előnye és hátránya, csak kíváncsi vagyok mit gondoltok a témáról.
Én úgy gondolom, történelmi okai vannak. A kommunizmus előtt viszonylag hasonlított az autópark más nyugati országéhoz és régmúltra nyúlik vissza a hazai gyártás és fejlesztés is. Aztán ugye jött a kommunizmus, ahol sokáig csak annak lehetett saját autója, akinek a párt engedte, amikor pedig magánembereknek is lehetett, szegényes választék volt csak többéves várakozással. Akinek volt autója az nagyon nagy dolognak számított és jelentősen megkönnyítette az életét. Ismertem olyanokat, akiknek két saját autójuk is volt, de lefoglalta őket az állam, aztán elszegényedtek és többé már nem tudtak venni egyet sem.
A rendszerváltással minden megváltozott, és most már bárki vehetett bármilyen autót, amit a pénztárcája engedett, így az emberek felszabadultak és a szűkös időkre visszagondolva nagyon megtanulták értékelni a saját autó adta szabadságot. A szerencsésebbeknek arra is lehetősége nyílt hogy a pár éve az állami vezetők által használt BMW-ket, Volgágat, Merciket meg tudta szerezni. Külföldről is behoztak nagyon sok autót, mert elege lett az embereknek a sok szocialista csodából, és nyugati típusra váltottak.
Aztán elkezdtek versengeni, kinek van nagyob, drágább, márkásabb autója, sokan pedig ezalapján ítélték meg őket. És sokan inkább dicsőségnek tekintették, ha bűnözőnek nézték a fekete BMW miatt, minthogy egy átlag autóban senkinek látsszanak. Kialakultak a sztereotípiák, a márkaharcok, mint vallási fanatizmus, de végső soron csak egy számított: autót minden áron, mert jár. Mert anno elvették, megmondták, hogy milyet vehetsz, most meg már senki se szól bele. Ilyenképpen logikus és érthető a magyarok autók iránti rajongása, ha ebből a szemszögből közelítünk. Ezért fogadnak örömmel mindenféle autógyárat, autóversenyt, hogy idejöjjön és részt is vesznek amiben csak lehet, még a legismertebb szimulátoros játékoknak egyes részeit is full magyarra lefordították (Gran Turismo 6, Forza játékok jó része). (Gran Turismo 5 és 6-ban pl magyar nemzetiségű NPC-k is vannak)
Még most is mélyen élnek a beidegződések, rengeteg használt német luxusautó kerül a piacra és nagyon is megítélik az embert, hogy milyen autóban látják. Ezt is tapasztalatból mondom, teljesen máshogy viselkednek a forgalomban is ha Suzukival vagy, mintha Mercedes-szel.
Mit gondoltok, szerintetek miért alakult így, és örültök-e neki?
(Személy szerint én igen, és büszke vagyok rá hogy kis ország létére ilyen, viszonylag nagy autós kultúra alakult ki nálunk, gyártással, szakértőkkel, fejlesztőkkel, versenyzőkkel, szaklapokkal, weboldalakkal, stb. , mivel én is gyerekkorom óta imádom az autókat.)
Gyere el Heves, BAZ, Szabolcs megyébe, itt jobban látható az ilyesmi.
A gyerek a margarinos kenyéren nő fel, a ház összedülőben van, de ott feszít a bömös az udvaron.
Ez is olyan, mint a fuxos cigók, pont.
Emberi ösztön, státuszszimbólum.
Bár gondolom pl egy milliókat kereső fogorvosnál, ügyvédnél, mérnöknél már inkább csak a praktikussági szempont az, ami alapján autót választ. Megteheti.
Nem tudom elolvasni az alsó szöveget, értelmetlen ennyit ide írni.
A kocsi státusz szimbólum mindenütt. Elég ha csak átmégy Ukrajnába, Romániába, Bulgáriába, kimégy nyugatra, USA, Kanada, tök mindegy hogy hová.
A középosztály is sokszor felveszi a hitelt, hogy megmutassa.
Nálunk itt a városban már természetes, hogy komolyabb mérnökök, orvosok, vállalkozók megveszik a 20 millió körüli Lexust.
Ilyenek az emberek. Ennyire egyszerű
Mondjuk az is sokat elmond hogy eddig ha vettem egy-egy újabb autót akkor mindenkinek az volt az első kérdése hogy mennyibe került.
Külföldön nem biztos hogy ez az első kérdés. Szóval ez a különbség megvan még ha külföldiek között is státusz szimbólum néhány autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!