Ti hány lóerőnél húznátok meg a határt, egy friss jogsis első autójánál?
Az elöttem szólóval értek egyet
Nekem 2 éve van jogsim és Nissan Almerat vettem, 98 ló.
első autóm 63le volt. (rendszeresen jártam/járok pályán hosszú utakra és nem volt élmény) de elvoltam vele.Meg 0 extra stb a biztosítás,casco stb még a 0-ról kezdve is szinte semmi volt az autóra. Azon nem igazán kellett aggódnom,hogy lakott területen kívül gyorshajtásért bírságot kapnák,de előzni néha életveszély volt,így sok esetbe nagyon nagyon meg kellett fontolni és lendületből ha csak nem egy biciklis vagy lovaskocsi.A családi nagy autónk 128le turbós dízel, hol ezzel hol azzal közlekedtem, városon kívül nem volt kérdés melyiket szerettem jobban használni,de nem okozott gondot azzal se normálisan közlekedni.
Most 4 éves a jogsim egy kicsi 156-le turbós benzinesre cseréltem.Nagyon szeretem és megnyugtatóbb vele az előzés is. 3 gyerekem van, ésszel közlekedek mindig.
Akik ész nélkül közlekednek mert ők a menő manók..nekik aztán teljesen mind1 mert még biciklivel is veszélyesen tudnának.
Ma már az átlag autók is kb. 110 LE-nél kezdődnek, szóval szerintem inkább olyan 200 LE lenne életszerű. Afelett már tényleg inkább csak luxus- és sportautók vannak.
De egyébként hülyeségnek tartom az ilyen jellegű korlátozást.
Szerintem a durva gyorshajtást (200%+) kéne szigorúbban büntetni. Nem csak ejnye-bejnye pénzbüntetést adni, hanem eltiltással, visszaesőként szabadságvesztéssel sújtani.
Igazából ennek értelme nincs, mert ha gyenge motorral szerelt autó de kisautó, könnyű kasznival azzal is lehet ám gyorsan hajtani és bajt csinálni, igazából ilyen téren teljesen mindegy a korlátozás.
Mondjuk friss jogsisnak kezdő autónak tényleg olyan kellene ami teljesen alapfelszereltséggel van ellátva, az városi közlekedésre teljesen alkalmas.
Nem húznám meg, egyáltalán nem látom hátrányát annak, hogy kezdőként is mehetsz erős autóval. AKi 18 évesen 300 lovas autót kap, az azért kap olyat, mert valószinüleg van egy kis érzéke is a vezetéshez, akinek meg nincs, az úgyis gyengébb autót vesz. 180-al pedig 1.6-os autóval is lehet menni, ami ráadásul rosszabbul fog viselkedni 180-ál, mint egy erős, nagy sebességre tervezett autó.
Az én fiam 9 éves, de már most nagy autófan, mint én. A fő autóm 310 ló, és már most tanítom, hogy mire kell figyelni, hol vannak a határok, meg ha mégis menne, akkor azt hogyan tegye. Mert legyünk őszinték, nem várhatjuk el, hogy egy 18 éves ne legyen kivváncsi, hogy milyen az autó 100 felett. Én inkább megmutatom neki most, hogy tudja, és azt is, hogy mire kell figyeljen.
Ha hülye az illető, akkor a 60 lovas autóval is feltekeredik a fára.
Én 1 éve vezettem, amikor meglett az első saját autóm, 102 lovas 1.6. Nagyon szerettem, az egyetlen ok, amiért eladtam nemrég, az erő hiánya. Ha lett volna benn egy értelmes motor, akkor nem adtam volna el, mert felszereltségre meg toppon volt. Bánom, hogy nem lett erősebb, így most 3 év után cserélhetek autót.
Inkább tömeg/teljesítmény arányt határoznék meg.
10 kg tömegnél kevesebb nem juthat egy kW-ra. Ennyivel azért lehet menni is, de még nem életveszélyes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!