30 óra vezetés után, ha az 580 km is összejött az oktató kéri a vizsgaidőpontot, vagy Ő dönt arról hogy mikor mehetek az első forgalmira?
Ez általában közös megegyezés alapján szokott menni.
Ha nem gondolja azt hogy fel vagy már annyira készülve, akkor felesleges is a vizsgára menni, mert szép eséllyel bukta lenne, így felesleges pénzpazarlás.
De valószínű hogy a 30-32-edik óra környékén ki fog írni, már csak azért is mert kb. 1 hónappal későbbre kaptok majd időpontot a vizsgára, addigra meg már simán túl is léped a 40-edik órát is ha addig jársz vezetni.(ami amúgy ajánlott, nincs is rosszabb mint "hidegen", több hét kihagyás után vizsgázni)
A 30 óra vezetés még nem jogosít automatikusan vizsgára!
Vizsgára pedig az oktató jelent be!
Általában közösen szokták megbeszélni,ha az oktató úgy látja felkészültél,kérhet időpontot,de ha te még nem érzed magad késznek,mondhatod hogy még nem szeretnéd.
Nálam pont ez történt,az oktató már a 18.óránál akart kérni vizsgaidőpontot,mondtam hogy nem.Utána még 2x akart,de mondtam neki hogy még mindig nem,mert egyáltalán nem érzem magam készen arra,hogy sikeresen levizsgázzak,akkor meg minek?
Ma lesz a 31.órám,10 pótórát befizettem,de ha ezután sem érzem magabiztosan a vezetést,még mindig fogok venni,és csak utána kér időpontot.Van akinek elég 30 óra,van akinek 50-60 is kell...
Én normálisan megszeretnék tanulni vezetni,hogy senki életét ne veszélyeztessem,főleg a 2gyerekemét,és ha nekem ehhez még plusz 20óra kell,akkor annyi kell.Ettől nem érzem magam kevesebbnek,és retardáltnak mert több időre van szükségem.
Jól mondod kedves utolsó!
Ráadásul sok oktató(többek között az enyém is) az első órán megbeszéli a diákkal hogy milyen ütemben szeretne haladni, és rágörcsölve végigrohanni mindenen hogy meglegyen a 30 óra alatt az 580 km, vagy pedig becélozni a 40 tanórát és akkor nyugodtabb tempóban, kevésbé sietve elsajátítani a legalapabb dolgokat.
Én első 7-8-9 órát tanpályán voltam, és rengeteget gyakoroltuk az elindulást, a lassú szlalomozást, lassú manőverezéseket, parkolásokat, tolatást, kézifékes elindulást, és kifejezetten hasznos volt, pedig volt már egy minimális tapasztalatom.
Sokan viszont nem fordítanak elegendő figyelmet erre(az idő vagy nemfigyelés miatt), és a tanuló örül ha 50-el száguld és úgy érzi hogy mennyire tud már vezetni, aztán ha gyök2-vel kell hangyányi helyen manőverezni akkor meg azt se tudja hogy hol van.
Általában az oktatóval közös döntés szokott lenni.
Ha úgy látja, hogy készen állsz be fog jelenteni a vizsgára.
Kevés embernek sikerül 30 óra alatt 580km-t vezetni.
Vizsgázni is kevesen mennek 30 óra után.
Én eleve 40 órára fizettem be, mert nulla tudásról kellett megtanulnom vezetni.
Én is úgy voltam vele, mint te kedves kérdező. Inkább lassabban haladtam, de csak akkor akartam vizsgára menni, amikor úgy éreztem készen állok rá.
Végül úgy alakult, hogy valamikor a 40-44 óra körül jelentett be vizsgázni, és hogy ne essek ki a gyakorlásból, a vizsgáig még jártam vezetni. 65 óra gyakorlás után a 66. órán mentem vizsgázni. Elsőre sikerült és azóta is napi szinten vezetek.
4es hozzászóló vagyok.
Engem sajnos vagy nem sajnos,de rögtön mélyvízbe "dobtak",az első órán 10perc után forgalomba mentünk,úgy,hogy előtte életembe nem vezettem...tudom hogy már ez a "szokás" mióta nincs rutin vizsga,de ez
nekem nagyon rossz volt,szerintem ha az első 7-10órát a rutinpályán kezdtük volna,lehet,sőt biztosan jobban menne a vezetés,és nem kéne még plusz 20-30 óra...
Ugyanis a 31.óránál járok,és képes vagyok az alapdolgokat (amiket a rutinpályán kellett volna megtanulni,nem kapkodva a forgalomba) elrontani még mindig,elindulás,lefulladás,kanyarodás...stb.A parkolást a 20.óránál kezdtük el...
Ha ezeket az alap dolgokat normálisan az elején,rutinpályán 10órába max megtanították volna,ahol a saját tempómba csinálhatom,gyakorolhatom,türelmesen elmagyarázzák,biztosan nem itt tartanék ahol most... Mert a forgalomba kellett ezeket megtanulni,ahol időm se volt normálisan gondolkozni/reagálni most mit is/hogyis kell,mert egyből mondta az oktató hogy gyerünk máááár,indulj máár,hát nem látod/hallod hogy dudálnak,jönnének...stb?Most meg mi van,mit mondd az oktatóm mikor egy alapvető dolgot elszúrok vagy nem sikerül"?Már ezeket rég tudni kellene,ilyenekkel nem kéne már foglalkoznunk,a legelején "tanultuk" ezeket"...
A másik meg sokat számít hogy hányszor tud menni valaki egy héten.Én pl sajnos 2x 1órát,ami semmit nem ér szerintem..dolgozok 4ig,utána tudok menni,de az oktató csak 5ig dolgozik...és persze 27 tanulója van....
Én is forgalomban kezdtem. Rögtön az első alkalommal bal oldalra ültem és én vezettem a rutinpályáig és vissza.
Először csak a kormányzás volt a feladatom és a gáz, a kereszteződésekbe és a lámpákon átvitt az oktató, aztán ahogy haladtunk előre az időben egyre több mindent nekem kellett megoldani.
Nagyon jó oktatóm volt. Folyamatosan magyarázott és ha akartam bármikor visszamehettem a rutinpályára gyakorolni.
Azt hiszem szerencsém is volt, mert heti 3-4 nap napi 2 órát vezettem. Így szinte napra pontosan 3 hónap alatt vizsgáztam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!