Számomra bosszantó csak, hogy a hazai autópályákon 130 a max?
Én ezt motorral 1. fokozatban másodpercek alatt elérem, ez az egyik lehetőség, a másik hogy felrakom 6. ba és ott 0-300ig csak a gázt kell húzni
Mi indokolja egyáltalán, hogy ilyen logikátlanul vannak belőve ezek a sebességhatárok?
Én autóval tartom csak őket, mert más a térérzék, több mindenre kell figyelni, de akkor is, elavult kezdetlegesnek látom az egészet, mintha a kor előrehaladtával ezek kimaradtak volna az újra szabályozásból.
Nem is kell nagyon drága autókat emlegetni ehhez a sebességhez, egy normál 1.6os is megfutja, ugyanakkor kijelenthetjük hogy ebbe az országba nem is érdemes nagy köbcentis, erős járművet venni?
Én rendszeresen meggurítom a Scaniát 120-ig, kiveszem üresbe.
De szerintem kamionokkal is jó lenne egy 110-es limit.
Személyautóknál szerintem is ilyen 160 lenne az ideális.
Bár nekem most még egy 1.2-es skodám van, amivel 110-el járok. De hamarosan BMW-re vagy Audira cserélem. Azzal meg mindenképpen 130 felett fogok közlekedni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
# 20
Németországban a korlátozás nélküli szakaszokon kicsit másabb az infrastruktúrája egy autópályának, mint az pl nálunk az M3-asnak.
A többivel kapcsolatban pedig nyugodtan forgasd ki a szavaimat, ennél nagyobb örömöd ne legyen az életben!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Németben is AJÁNLOTT a 130, ha többel mész és kocc (ne adj Isten nagyobb)lesz belőle nem fizet a biztosító!"
Azért ennyire ne misztifikáljuk túl. Valóban megvizsgálják, hogy mi történt, de nem jelenti azt, hogy automatikusan nem fizet, mert mondjuk 150-nel mentél. Ez kb olyan, hogyha te évi 20ezerre kötöd a biztosítást, de 25ezret mész és koccolsz, lehet, hogy nem a teljes összeget fizetik ki neked, csak bizonyos %-ot, mert túllépted a megadott km-t.
Amúgy engem sokkal, de sokkal jobban zavar, hogy miért nem tartanak jobbra az autópályán, mint a 130. Mert az osztrákoknál is van, hogy mennek/megyek 160-170-et, vagy akár még többet is, pont lexarják, hogy 130 van. Az, hogy megbüntetnek az én dolgom, kifizetem, de ne más döntse már el, hogy nekem 120-szal kelljen beállnom a másik mögé, mert ő képtelen lehúzódni. Idén Horvátországban voltunk nyaralni, odafelé elképesztő jól lehetett haladni 20 autóból 18 jobbra tartott, ha látták, hogy gyorsabban jössz, lehúzódtak, nagyon meglepődtem, jó volt ott vezetni, sokkal jobb, mint a németeknél, ahol a nyugdíjas Jürgen beáll 100-zal eléd, mert ő előzi a 95-tel haladót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
22.
Nem tudom mi bajod van. Csak csodálkoztam, hogy egy átlagos egyhatos 230 - at megy.
És a német pályát igen jól ismerem. Változó a minősége. Vannak az M3 - nak olyan szakaszai, ahol a német feloldaná a 130 - at.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Németországban a korlátozás nélküli szakaszokon kicsit másabb az infrastruktúrája egy autópályának, mint az pl nálunk az M3-asnak."
A francokat, a 6-oson, ami valami hihetetlenül brutálisan forgalmas, ráadásul a legtöbb helyen 2 sávos, és nagyrészt korlátozás nélküli, mégis olyan gödrök, szintkülönbségek vannak néhol, hogy azt hiszed, elrepülsz. Mondjuk csak vasárnap délelőtt, és késő este - éjszaka lehet ott 120-nál gyorsabban menni a forgalom miatt :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tudod, azt mondják, hogy nem az tud jól vezetni, aki (nagyon) gyorsan tud menni, hanem az, aki meg tud állni.
Kérdésedre visszatérve: bőven elég az a 130km/h (ami valójában közelebb van a 140km/h-hoz a gyakorlatban)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bőven elég.... Főleg M5 és M1-en.
Aug 18-tól 20-ig vagy 21ig kamion stop volt az ünnep miatt vagy mi...
Szombat mentem lefele szeged felé az M5-ösön, vasárnap felfele pest felé az M5-ösön.
A kamionstop miatt a belső sávban 140-150-el mentek az emberek a külsőben 120-130-al!
Mind két nap volt baleset, vasárnap 1 órát kellett rohadni a dugóban mert két gyökér magyar összetörte magát!
Az egyik megakasztotta a másikat és csinált rajta egy PIT manővert!
Szerinted ha ennyire sok a béna vezető akkor meg kellene növelni a sebességhatárt???
Vezess le pár tízezer vagy százezer km-ert autópályákon, lehetőleg ne az M6-oson és majd meglátod, hogy mennyire veszélyes már a 130km/h is!!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"ha ennyire sok a béna vezető akkor meg kellene növelni a sebességhatárt???"
igen. aki meg béna ne vezessen, vagy ne kapjon jogsit. ne azt hátráltassák már, aki szeret/akar/tud vezetni és haladna.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ne azt hátráltassák már, aki szeret/akar/tud vezetni
" tud " helyesebb, mert sokan azt gondoljak magukról, hogy úgy vezetnek mint valami profi versenyző, de másra nem képesek mint nyomni a gázt, aztán ha vészhelyzet van ezek szoktak elszállni a vezetési tudásukkal együtt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!