Számomra bosszantó csak, hogy a hazai autópályákon 130 a max?
Én ezt motorral 1. fokozatban másodpercek alatt elérem, ez az egyik lehetőség, a másik hogy felrakom 6. ba és ott 0-300ig csak a gázt kell húzni
Mi indokolja egyáltalán, hogy ilyen logikátlanul vannak belőve ezek a sebességhatárok?
Én autóval tartom csak őket, mert más a térérzék, több mindenre kell figyelni, de akkor is, elavult kezdetlegesnek látom az egészet, mintha a kor előrehaladtával ezek kimaradtak volna az újra szabályozásból.
Nem is kell nagyon drága autókat emlegetni ehhez a sebességhez, egy normál 1.6os is megfutja, ugyanakkor kijelenthetjük hogy ebbe az országba nem is érdemes nagy köbcentis, erős járművet venni?
#10
Ez is egy opció, de ki fizeti ki a bérletet, az utánfutót, pályaidomokat ha csúsznék akkor ne a gyári sérüljön. Ezzel kapcsolatban évek óta folyik a vita a motorosok között, van aki ugyanolyan motorral mint amit más utcán használ verseny közeli igénybevétellel, csak pályanapokon veszi elő, azon kívül autózik, magyarán felébe nem kerül neki ez az egész, sem időben sem pénzben, mint nekem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
12.
Akármilyen hihetetlen, én is vezetek személyautót, két kocsim is van. Az egyik 8 hónapos és 230 - at megy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12, te értelmes ember létedre, csak nem a kamionos sávban mész autópályán 90-nel? :D
Amúgy mennyivel kellene menni kamionnal? 130-al?
Vagy ne legyenek kamionok? Vagy hol kéne nekik menni? Tényleg nem értem a problémád.
Bár biztos sokkal intelligensebb vagy mindenkinél, szóval ezt csak te értheted...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11
Nem értem a problémádat. A gyári, utcai motorodat akarod elhúzni 300-ig, az összes többi felmerülő költség tárgytalan. Van rajta rendszám, nem kell trailer, nem kellenek elemek stb.
Egyetlen egy különbség van ebben az esetben a pálya és a közút között, a biztonság. Jobb az út minősége, ezért te sem dobod el olyan könnyen a motort, másrészt ha mégis, akkor egyrészt nem ölsz meg másokat is és nagyobb eséllyel maradsz életben te is. A többi csak rizsa.
Egyébként meg, valaki itt minden kérdéshez beböfögi, hogy akinek futja majomra, annak banánra is... Pont ide illik. 300-at megfutó motorra van pénz, a pár ezer Ft-os pályajegyre már nincs? Akinek ilyen drága hobbi kell az tudjon áldozni rá (mert akárhogy szépítjük, a motor hobbi)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bőven elég a 130, sőt, sok esetben még sok is. Így is mindenki 140-150-el megy, és azt tartani is akarja mindenáron, nem érdekli őket, hogy tele van a pálya. És mindezt úgy írom, hogy 3 literes turbódízellel járok, ami 200-nál pörög úgy 2500-as fordulaton, illetve ezres sportmotorom van, ami kettesben megy majdnem 200-at. Ha nagyon menni akarok, akkor nézek egy olyan szakaszt, ahol nincs traffi és nagy forgalom.
Ja és az 1.6-os már a rendszeres 130-140-hez sem elég, attól függetlenül, hogy simán eléri. Saját tapasztalat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
17.
A kisebbik kocsim egy 1.4 - es Civic. Kijárok vele Ausztriába, vígan viszi az óra szerinti 150 - et.
De ha nem bírná sincs gond, a megengedett legnagyobb sebesség, nem kötelező sebesség, szabad lassabban is menni. Most jelentették be, hogy '21 - től háromsávosra bővítik az M1 pályát. Ha elkészül, azon már meg is lehetne engedni mondjuk 170 - et. Három sávos pályán, mai kocsikkal teljesen kezelhető sebesség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Csak számodra bosszantó, igen.
Nézd meg sokan hogy vezetnek! Mindig vannak akik szembe hajtanak fel az autópályára hogy csak a legkirívóbb eseteket említsem. Csoda hogy csak ennyi baleset van, bőven elég a 130.
Telepakolt kamion, tartálykocsi, busz, öreg papa a szutyukijávan megy 90-et. Érthető okokból nem lehet őket arra kötelezni, hogy 150-nel menjenek. Így a 40km/h sebességkülönbség még elfogadható, nem olyan veszélyes. 100km/h vagy még nagyobb különbségről ezt már nem lehet elmondani.
Általában 140km/h-nál állítom be a tempomatot. Így is az autók nagy többsége nem kis sebességkülönbséggel húz el mellettem. Azaz nem tartják a 130-at, mert mindenki qrvára siet mert élet-halál kérdésről van szó. De ha meglátják a Védát, akkor persze beletaposnak a fékbe és "kötelezően" 110-120-ra lassítanak.
Ha pedig valami önérzetes barmot vissza mersz előzni, akkor bevág eléd satuféket nyomva, vagy csak simán leszorít, mert rád húzza a kormányt mert olyan kedve van. Sajnos a jogosítvány nincs pszichológiai alkalmassághoz kötve...
Viszonylag kicsi ez az ország. Általában pár órán belül eléred az úti célt így is.
A vadkerítés sem nyújt sokszor 10%-os védelmet. Láttam már őztetetmet is a leállósávban. Rókát, borzot és kisebb állatokat pedig elég sűrűn. Egerészölyv már nálam is csattant a szélvédőn. 130-nál még nem olyan gáz. De 200 fölötti tempóval egy kisebb állatot is elcsapva komoly probléma lehet.
130-nál a legtöbb autónál még a fogyasztás is elfogadható szinten van, ezzel együtt a kibocsátás is.
1.6-os azaz kb átlagos autóm van, aminek a motorfordulata 6.ban 130km/h-nál 2400 percenként. Ez még teljesen komfortos, viszonylag csendes az utastér. A végsebesség valahol 230 körül van, de fölöslegesnek érzem üvöltő motorral hosszú távon ezt erőltetni.
Bőven elég a 130.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
19.
Németországban sokkal nagyobb sebesség különbség is lehet két sáv között. Mégis élnek. Pedig napjában bemondja a rádió, hogy valaki szemben megy a pályán.
Ha egy 1.6 - is autód van, ami 230 - at megy, azért nem egészen átlagos, az egy turbó benzines, kb. 180 - 200 lóerős lehet. De 5 ezret sem forog akkor, és az még nem üvöltő motor.
De reálisan senki nem akar 230 - at megengedni autópályán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!