Melyik fordulatszámon a legnagyobb az autó gyorsulása?
A nyomatékcsúcson vagy a teljesítménycsúcson?
A légellenállástól tekintsünk el.
"Nem a kerékre hat az erő hanem a főtengelyre."
Oké, a főtengely meg közvetve a kerekeket hajtja. Tehát a nyomatékcsúcsnál lesz a legnagyobb a kerekekre jutó nyomaték is, ergó a kerekek által kifejtett erő is itt lesz maximális. Vagy nem?
"Az alapoknál. A gyorsításhoz munkát kell végezni, a munkavégző képességet pedig a teljesítmény jellemzi."
És akkor Newton második törvénye az nem érvényes itt, vagy mi? :)
F = m*a
m konstansnak tekinthető, tehát akkor ha nagyobb erőt fejtenek ki a kerekek, akkor a gyorsulásnak is nagyobbnak kéne lenni. Vagy ha nem, akkor miért nem? :)
F = m*a
Egy pontszerű testnek a gyorsulása azonos irányú a testre ható F erővel, nagysága egyenesen arányos az erő nagyságával, és fordítottan arányos a test m tömegével.
Viszont neked nem erőd van, hanem forgatónyomatékod, igaz? Az autót mozgató vonóerő nem egyenlő a forgatónyomatékkal és a vonóerő változása sem egyezik a forgatónyomaték változásával :)
"a vonóerő változása sem egyezik a forgatónyomaték változásával"
De miért nem? :)
A vonóerőt nem a hajtott kerekek nyomatéka hozza létre?
A nyomaték = erő*erőkar, az erőkar konstans.
"De miért nem? :)"
Mert ha egyezne vele akkor a nyomatékcsúcs után kellene továbbgyorsulnia az autónak, nem? De az továbbgyorsul :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!