Mekkora fordulatszámon váltsunk egy BMW E46 - 316i-ben, hogy optimális legyen a motornak?
Sziasztok, tavaly vettem egy 2003-as BMW E46 316i-t 1,8-as 115 lovas motorral. Igyekszem azóta a legjobb állapotában tartani, mert hosszú távra vettem, és a napokban felötlött bennem két kérdés. Az egyik az, hogy én általában 3000 és 3600 RPM között szoktam váltani, az úgy optimális-e a motornak? Illetve egy másik kérdés... Miért van az, hogy hideg motornál ha olajat mérek, akkor az olajpácának az egyik oldala száraz, csak egy kicsike rész olajos a pálca alján, a másik felén a pálcának pedig a maximumon felül van. Akkor most melyik mértékegységhez viszonyuljak? A kocsi műszerfalán minden rendben, 5W30-as, előírt olajat használok vele. Egy kis segítséget kaphatok?
Köszönöm előre is!
Jól nézted azt a pálcát? Ha hideg a motor, akkor ott az olaj kellően lecsorgott, elrendeződött...mindkét oldalnak egyenletesen olajosnak kell lenni..(ezt tudod nélkülem is)
Nem tudom mi lehet, ilyennel még nem találkoztam. Meleg motornál öt perc állás után mi a helyzet? Ha egészen biztosan benne van az előírt mennyiség, akkor ott valami turpisság leht, de lövésem sincs, mi.
A fordulatszámhoz nem tudok hozzászólni, mert én az automata váltót ha lehet a legalacsonyabb fordulaton tartom...persze ennél a váltónál nem rángat még 1200 nál sem..akkor pörgetem csak, ha nagyon kell...
majd úgyis írnak nálam okosabbak.
Az a motor 2500-nál leadja a maximális, 165 nM nyomatékát. (már ha tényleg 1.6-os motor van benne, nem pl. egy 316-nak hívott 1.9-es) Ha nyugisan mész, akkor 2000-nél már nyugodtan elválthatsz. Ha dinamikusabban, akkor 2500 felett egy kicsivel.
Persze ez sok tényezőtől függ: terhelés, utánfutó, emelkedő, stb. De alapjában véve azt szokták mondani, hogy normál esetben a nyomatékmaximum 2/3-nál el lehet váltani, ha pedig dinamikusan akarsz menni, akkor mindig a nyomatékmaximum közelében tartsd a fordulatszámmérőt.
Azt az olajszintes dolgot nem igazán értem. Az olajszintet úgy ellenőrizzük, hogy sík terepen, legalább már 5-10 perce leállított motornál kihúzod a pálcát, először letörlöd róla az olajat, visszadugod, megint kihúzod és utána nézed, mert csak így kapsz rendes mérési eredményt. Ha ilyen helyzetben is fennáll az amit mondasz, akkor spuri szerelőhöz. Ha a mérés előtt nem törlöd le a pálcát, akkor szokott ilyen felemás értéket mutatni.
Nagyjából 3750-es fordulatnál adja le a nyomatékmaximumot. #2, egy benzinmotornál kicsit vicces lenne, ha 2500-nál adná le, mert az általában dízeleknél van.
Szóval, ha 4 ezernél elváltod, az bőven jó, de persze ezt csak akkor, ha sportosan akarsz közlekedni. Nyugis tempóban tényleg elég a 2 ezer, vagy a 3.
Hogy kicsit világosítsak az állításomon.
Tehát 1.8 benzines motor, 115 loerős, akkor a 3000 körüli váltás jó nem? (manuális az autó váltója)
Az olaj témáról pedig azt mondom, hogy reggelente lemegyek a garázsba, ahol az autó egész éjjel állt, szóval volt ideje rendesen lehülni.A garázs sík helyen van és kiveszem az olajpálcát, megtörülöm, majd visszateszem a helyére. Várok vagy 10 másodpercet, megint kiveszem, és az olajpálca egyik oldalán az olaj vagy minimumon van, vagy közepesen szokott lenni, a másik oldalán pedig a maximum felett is olajos. Hogy van ez? A kocsi alatt még egy olaj pont sincs. Kb 600 kilómeter után szoktam megnézni mindig az olajat, s ha olyan, ahogy leirtam, akkor mindig egy centit,tehát egy ujjnyit utána töltök. Vélemény?
Eddigis köszönöm azoknak, akik szakítottak rám időt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!