Sokan miért nem szeretik a turbós autókat?
Nálunk a cégnél a kulcsos autók Golf Variantok.Ha valaki megy kiküldetésre Németországba, akkor kap ilyet.
A többségük dízel, de van 1.5 TSI is köztük, 150 lóerőt tud.
A múltkor elkértem hétvégére,egyáltalán nem mondanám rossznak.
Amikor mész vele és bizonyos fordulatszám felett bekapcsol a turbó akkor elég nagyon tol rajta és szinte ülésbe nyom.
Én kifejezetten élveztem vele a közlekedést, 1.6 szívóbenzines Octaviám van, össze sem lehet hasonlítani a két autót vezetési "élményét".Az Octinak hiába nyomod, lomha jószág, nem tol ott semmi.
Ellenben azaz 1.5 nagyon szépen húzta (mint kés a vajon) azt a nem kicsi Golf kombi bódét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mert ha a turbónak valami baja lesz az egy plusz nagyobb kiadás...ami tönkre mehet egyszer majd valamikor tönkre is megy,kivéve ha egy betegágyat vesz az ember mert akkor kb azzal is csak állandóan a probléma.
Imádtam vezetni a turbós családi dízelünket, az első autómnál amikor eljött a csere ideje egy benzines turbósra cseréltem.A benzinesnél már átestünk egy turbócserén ,de ettől független továbbra is favorit.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az alábbi fő okokra vezethető vissza, ami az itt feltett kérdések-válaszok alapján is megfigyelhető:
1. Mindenki a saját autóját dicséri. Ez alap. Az a legjobb minden szempontból, legszebb, más nem is kellene, legyen az akármilyen fostalicsak is. Ha az ember ezt sokat hangoztatja, még saját magát is meggyőzi. És mivel még a szívó motoros autók vannak többségben, leginkább ezekre lehet ezt hallani, olvasni.
2. Szimplán nincs összehasonlítási alap. Még egy Zsiguli is nagyon jól megy, ha egy biciklihez viszonyítunk. "Mivel ez is elvisz bárhova, minek kéne jobb?"
3. Irigység. Savanyú a szőlő effektus. Hiába megy sokkal jobban, jobb hatásfokkal egy turbós motor, magyarországi átlagos éves futással számolva, 15-20 évenként fel kell újíttatni a turbót, mert elhasználódik. Általában ez a fő érv, ami miatt meggyőzik magukat a delikvensek, hogy emiatt nem is olyan jó az, nem is kell. Hiszen emiatt az ő őskövület szívó motoros autójuk "sokkal jobb".
A valóságban egy felújítás megvan 100.000Ft körül. 15-20 év alatt mennyit is költünk egy autó össz fenntartására? Összemérhető vele? Na ez az, amibe nem gondolnak bele...
Ha valaki a környezetükben lecseréli a régi autóját egy turbósra, zsigerből megy rá a fújás, hogy "micsoda sz*rt vett", "100.000km-rel már a bontóban lesz", de ez alatt is a "gatyáját rá fogja fizetni", mert "hetente kell majd szervizbe vinni". Bezzeg az ő 25 éves szívó motoros autójuk "ezerszer jobb" - leginkább ilyenekkel győzködik magutak.
4. Sz*rrágás. Ld. előző pont! Sokan egyszerűen rosszul lesznek attól, hogy ha a tankoláson kívül akár 20Ft-ot is ki kell adni az autóra, még akkor is ha nem ténylegesen az éhhalál szélnén állnak, hanem lenne rá keret. Képtelenek elfogadni a valamit valamiért elvet, csak az lebeg a szemük előtt, hogy minél olcsóbb legyen.
5. Egyéb okok. Mint pl az is, hogy a történelemben számtalanszor megfigyelhető volt, hogy ha bejött valami technikai újítás, mindig volt egy ellenálló réteg. Pl géprombolások.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"turbóbenzines az 1.8-nál kezdődik, szimplán azért, mert ott nem azért van benn a turbó, hogy meglegyenek a környezetvédelmi normák, hanem az erő miatt."
1.6T benzines autóm van. Nem hiszem hogy csak a környezetvédelmi normák miatt van benne a turbó. 200Le mellett 300Nm nyomatéka is van. Akinek ez nem elég közútra, az adja vissza a jogosítványát!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#16
Ezt nyilván a VW csoportra értettem. Más gyártónak vannak nagyon jó 1.6 motorjai. De azt ne mondd nekem, hogy pl. egy 1.4 motornak a 160+ lóerő egészséges.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Utolsó,
pl. a 2011 utáni 1.4 TSI-kkel nincs különösebb probléma, ahogy az 1.6 CRTDI is rendben van, ha már a VW csoport ellenhangolódsz kicsit.
Egyébként, nem csak személyautó, de teherautó, traktor is van/volt több darab, mindegyik turbós, volt amin komplett motorgenerál is volt, de érdekes módon pont a turbóhoz egyik esetben sem kellett nyúlni
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!