Régebbieknél nem sok probléma, 300 ezer környékén kifinganak és belekerül egy nagyobb összegbe, azon kívül csak előnyük van.
Újabbaknál nem a turbóval van a gond, hanem minden mással. Fogyasztói társadalomra vannak tervezve, ne bírjon ki 20 évet véletlenül se, az a baja sokaknak vele, hogy nem lesz majd mire lecserélni a mostani 20 éves Swifteket. Mert ugye azt nem gondolja senki, hogy 20 éves 1.2-es TSI-re le fogja majd tudni cserélni, azok addigra már 3x újrahasznosított kólásdobozok lesznek. Vagy ha csoda folytán mégis mennének egy időzített romhalmaz lesz vagy 20 féle cuccal ami bármikor tönkremehet és nem elégszik meg a teszkós olaj 5 évenkénti cseréjével.
2017. febr. 15. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 anonim válasza:
költséges, javításigényes.
2017. febr. 16. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
3/14 anonim válasza:
ja .elvileg a turbó késedelmét is felhozzák de egy normális felépítésű autóban normális közlekedésnél ez nem gond.
2017. febr. 16. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
4/14 anonim válasza:
Igazából sokkal jobb, mint a szívó, csak a hibalehetőség miatt félnek tőle a konzervatív autósok.
2017. febr. 16. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
5/14 anonim válasza:
Akik nem értenek hozzá azok szidják. Ennyi, hátránya érdemi nincs, a plusz javítást szokták emlegetni, de ez sem feltétlenül igaz.
2017. febr. 16. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 veterán vas válasza:
Azért, mert ilyen kérdésekkel találkoznak naponta. ;)
2017. febr. 16. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
7/14 anonim válasza:
Turbókésés ja, ami kimutatható padon kb., máshol az életben nem venné észre. Már vagy 10-15 éve. Csak egyszerű mindig kitalálni valamit szidni. Régi nagy turbósoknál jelentős probléma volt, de olyan autókkal nem igazán jár már senki.
Híres volt róla az egyik Porshe pl.
2017. febr. 16. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
8/14 anonim válasza:
Az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat így tudják betartani a gyártók, hogy csökkentik a hengerűrtartalmat és ráraknak egy turbót, downsizingnak hívják. A fogyasztásuk is jobb a szívóknál, de csak addig míg tojáshéjon nyomod a gázt, ha haladni is szeretnél, akkor bizony sokat esznek. Sokkal komolyabb hűtés kell a turbós motoroknak, sokkal erősebb anyagokból kell összerakni a motoralkatrészeket a nagyobb nyomatékok és nagyobb hő miatt. Gyakrabban kell gyújtógyertyát cserélni, olajra és folyadékszintekre nagyon nyűgösek a turbósok. Nincs vele baj egyébként, ha az ember odafigyel és tudja mit csinál, de hát a magyar emberre ez nem jellemző, ezért fél mindenki a kis turbósoktól. A magyar megveszi, elhasználja, eldobja. Nekem sem tetszik ez az egész trend, de hát ez van. Aki nem akar turbót és szívóbenzines új autót akar, az vegyen Mazdát. Ők még nem álltak be a sorba.
2017. febr. 16. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
9/14 anonim válasza:
Sima szívó motornál, ha pl elhálaistenkeded a karbantartást, (pl túlhordod az olajat még 2000 km-el, mert csak jövő hónapban lesz pénzed lecserélni, stb, azoknak nem igazán lesz ettől bajuk. Turbómotornál viszont nem árt betartani a karbantartásra vonatkozó előírásokat.
Ezen felül viszont csak előnyei vannak, és ha rendesen karban van tartva, akkor sokáig nincs is gond vele.
2017. febr. 16. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
10/14 anonim válasza:
A kis benzines turbókat szokás szidni, mivel ezek gyakorlatilag kényszermegoldások, amik az új kibocsátási normák miatt születtek és ebből adódóan jóval megbízhatatlanabb konstrukciók, mint pl. a nagyobb szívók.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!