Sokan miért nem szeretik a turbós autókat?
Nálunk a cégnél a kulcsos autók Golf Variantok.Ha valaki megy kiküldetésre Németországba, akkor kap ilyet.
A többségük dízel, de van 1.5 TSI is köztük, 150 lóerőt tud.
A múltkor elkértem hétvégére,egyáltalán nem mondanám rossznak.
Amikor mész vele és bizonyos fordulatszám felett bekapcsol a turbó akkor elég nagyon tol rajta és szinte ülésbe nyom.
Én kifejezetten élveztem vele a közlekedést, 1.6 szívóbenzines Octaviám van, össze sem lehet hasonlítani a két autót vezetési "élményét".Az Octinak hiába nyomod, lomha jószág, nem tol ott semmi.
Ellenben azaz 1.5 nagyon szépen húzta (mint kés a vajon) azt a nem kicsi Golf kombi bódét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
1#
A bivaly teljesítmény és,hogy nem eszik mellette sokat, kompromisszumokkal jár.
A turbódízel is hasonló.Hasonlóan jó őket vezetni, csak kevésbé szép a hangjuk.
Viszont ott is magasabbak a szervizköltségek.Cserébe keveset fogyaszt, távolsági közlekedésekre a legjobb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez így van.
De aki nem vágyik bivaly teljesítményre, csak nyugisan el akar jutni A-ból B-be, annak csak hátrányt jelent a turbó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A bivaly teljesítmény és,hogy nem eszik mellette sokat"
De, ha meg van hajtva fog az enni sokat, a fizikát nem lehet átverni, csak levegőből nem lesz teljesítmény. A turbo csak több levegőt tud betolni, de ahhoz üzemanyag is több kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
/Átlagos használatnál a vezető kb 3000-ig pörgeti a motort. 3000-es fordulaton a szívó Octavia kiad magából 40 lóerőt, a turbós Golf pedig 60-at/
vagy inkább 77Kw azaz 104-105 lóerőt.
illetve amiben nagyon eltérnek a nyomaték.
a turbó benzinnek kétszer akkor a nyomatéka van majdnem mint a szívóbenziné valamint hamar már 1500-as fordulat körül eléri és tartja egészen 4000-4200ig.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
a szívót meg azok szidják, akik 120-as skodában tanultak vezetni, és azóta nem fejlődtek tovább :))
egy modern szívómotort pörgetni kell, akár a régi japánokat. 2000 alatt csak araszolás van, az élet 3000 felett kezdődik, és egyébként 3000 fordulat környékén fogyasztanak legjobban országúton is
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!