Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autósok! Ti hogyan kanyarodtok...

Autósok! Ti hogyan kanyarodtok jobbra?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Kb. 5 hónapja van jogosítványom (B kategória), de be kell hogy valljam, a védett útról való jobbra kanyarodás a gyengém. Az oktatóm azt tanította, hogy a kuplung+fék kombinációval kanyarodjak 2-esben, és bár balesetet sosem okoztam ezzel a technikával, sokak szerint veszélyes.

Ti pontosan hogyan kanyarodtok védett útról jobbra? Arra lennék leginkább kíváncsi, hogy mennyire lassultok le kanyar előtt, mikor kapcsoltok vissza kettesbe, és hogy a kuplungot mikor, illetve milyen lassan engeditek föl?


Előre is köszönöm szépen a türelmet és a válaszokat!



2018. júl. 7. 20:22
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:
Köszi szépen a válaszokat!
2018. júl. 7. 23:52
 12/22 anonim ***** válasza:
Én lassítok amennyire kell, üresbe kirakom úgy gurulok ki nagyon lassan annyira, hogy lássam mi a helyzet, ha jönnek értelem szerűen megállok, ha nem akkor 1es és megyek.
2018. júl. 8. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
Ja bocs ha meg nekem van elsőbségem akkor igyekszem csak motorfékkel és kevés üzemi fékkel 3.-ig visszaváltani, aztán szinte a kanyarba rakom a kettest, finoman engedem a luokungot miközbe tekerem a kormányt. Nagyobb, hajónagyságú autónál valszeg picit előbb váltanék vissza
2018. júl. 8. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
Miért pont jobbra fordulni veszélyes? Szerintem inkább balra. Semmiképp ne úgy csináld mint pár bärom aki behúzódik az út közepére és onnan "jó nagy ívben" fordul jobbra.
2018. júl. 8. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
Transporterbe a nyomi üléspozíció miatt én mindig lefulladok elsőre :D nem csoda hogy neked is ránt mikor ráengeded a kuplungot
2018. júl. 8. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
Lassú, szűk bekanyarodásoknál én is benyomott kuplunggal megyek, mert másképp nagyon menne az autó, ami nem jó. 10 km/h-nál pedig nem fogok kisodródni a nagy tempótól :)) Lendületes kanyaroknál viszont közvetlenül a kanyar előtt ráengedem a kuplungot 2-es fokozatban, és úgy kanyarodok be, hogy közben már nyomom a gázt is, kuplungot teljesen felengedve.
2018. júl. 8. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
47%

10-re:

"Elvileg azért veszélyes, mert a kocsi üresben sokkal instabilabb és a motor nem tudja "visszafogni" azt. Legalábbis ahogy én értettem."


Aki ezt vallja, annak a vezetési tudásáról megvan a véleményem. :DDDDDD Eleve kanyar előtt kell megfogni az autót éspedig lábfékkel annyira, hogy kanyarban ne legyen instabil.


"Ha pedig kanyar közben engedtem fel a kuplungot, akkor pedig berántott az autó."

Az a helyzet, hogy annak idején (28 éve) én is úgy tanultam, hogy kettesbe kapcsoljak vissza, és ugyanígy berántott az autó. Aztán a tapasztalat megtanított arra, hogy ha nem kell elsőbbséget adnom (itt gondolj a gyalogosra és a bicikliúton jövő biciklisre is!), szóval ha nem kell elsőbbséget adnom, akkor sokkal jobb hármasba kapcsolni. Próbáld ki te is, meglátod, nem (vagy sokkal kevésbé) fog rántani az autó!

Miért ránt kettesben? Mert ahhoz a sebességfokozathoz túl gyorsan mész, vagy közvetlen előtte mentél túl gyorsan, és hiába fogtad meg a kerekeket lábfékkel, a másfél tonnás fémkaszniban még "benne van" a lendület. Beerőlteted kettesbe (sokkal nehezebben megy be, mint hármasba) és a jármű úgy csinál, mintha lényegesen nagyobb sebességnél kapcsoltál volna vissza, vagyis: ránt. Próbáld ki azt, hogy nem a kanyarodás kezdetéig, hanem a kanyar előtt mondjuk 5-8 méterre lassítod le az autót olyan sebességre, aminél már be tudnád venni a kanyart. Az az 5-8 méter a kanyarig elég, hogy a jármű lendülete megtörjön és engedelmesen forduljon, ill. kettesben is kevésbé rántson (de én akkor is tanácsolom, hogy ha nem kell elsőbbséget adnod, akkor hármasba kapcsolj vissza).

2018. júl. 8. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a tanácsokat mind Goldmundnak, mind az előtte szólóknak!
2018. júl. 8. 23:07
 19/22 anonim ***** válasza:
Nem is értem, ezen miért kell vitatkozni, mintha ezt nem tanították volna. Soha nem kanyarodunk kinyomott kuplunggal, ez nem helyzetfüggő, nem választható opció, nem és kész. A sebességet úgy kell megválasztani, hogy a kanyarodás megkezdése előtt a megfelelő sebességi fokozatba tudd tenni (a 2-es benzinesnél többnyire jó, de dízelnél simán lehet ez 3-as is). Kinyomott kuplungnál az autó tehetetlenül gurul, sokkal lassabban tudsz reagálni egy forgalmi szituációra. (biciklis bejött melléd, gyalogos lelépett az úttestre, stb.).
2018. júl. 9. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

19-es

Kinyomott kuplunggal szerintem pont könnyebben tudsz reagálni, mert ott már csak fékezned kell, nem kell azon törni a fejed, hogy a kuplungot is be kell nyomni, hogy ne fulladjon le az autó.

2018. júl. 9. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!