Autósok! Ti hogyan kanyarodtok jobbra?
Sziasztok! Kb. 5 hónapja van jogosítványom (B kategória), de be kell hogy valljam, a védett útról való jobbra kanyarodás a gyengém. Az oktatóm azt tanította, hogy a kuplung+fék kombinációval kanyarodjak 2-esben, és bár balesetet sosem okoztam ezzel a technikával, sokak szerint veszélyes.
Ti pontosan hogyan kanyarodtok védett útról jobbra? Arra lennék leginkább kíváncsi, hogy mennyire lassultok le kanyar előtt, mikor kapcsoltok vissza kettesbe, és hogy a kuplungot mikor, illetve milyen lassan engeditek föl?
Előre is köszönöm szépen a türelmet és a válaszokat!
10-re:
"Elvileg azért veszélyes, mert a kocsi üresben sokkal instabilabb és a motor nem tudja "visszafogni" azt. Legalábbis ahogy én értettem."
Aki ezt vallja, annak a vezetési tudásáról megvan a véleményem. :DDDDDD Eleve kanyar előtt kell megfogni az autót éspedig lábfékkel annyira, hogy kanyarban ne legyen instabil.
"Ha pedig kanyar közben engedtem fel a kuplungot, akkor pedig berántott az autó."
Az a helyzet, hogy annak idején (28 éve) én is úgy tanultam, hogy kettesbe kapcsoljak vissza, és ugyanígy berántott az autó. Aztán a tapasztalat megtanított arra, hogy ha nem kell elsőbbséget adnom (itt gondolj a gyalogosra és a bicikliúton jövő biciklisre is!), szóval ha nem kell elsőbbséget adnom, akkor sokkal jobb hármasba kapcsolni. Próbáld ki te is, meglátod, nem (vagy sokkal kevésbé) fog rántani az autó!
Miért ránt kettesben? Mert ahhoz a sebességfokozathoz túl gyorsan mész, vagy közvetlen előtte mentél túl gyorsan, és hiába fogtad meg a kerekeket lábfékkel, a másfél tonnás fémkaszniban még "benne van" a lendület. Beerőlteted kettesbe (sokkal nehezebben megy be, mint hármasba) és a jármű úgy csinál, mintha lényegesen nagyobb sebességnél kapcsoltál volna vissza, vagyis: ránt. Próbáld ki azt, hogy nem a kanyarodás kezdetéig, hanem a kanyar előtt mondjuk 5-8 méterre lassítod le az autót olyan sebességre, aminél már be tudnád venni a kanyart. Az az 5-8 méter a kanyarig elég, hogy a jármű lendülete megtörjön és engedelmesen forduljon, ill. kettesben is kevésbé rántson (de én akkor is tanácsolom, hogy ha nem kell elsőbbséget adnod, akkor hármasba kapcsolj vissza).
19-es
Kinyomott kuplunggal szerintem pont könnyebben tudsz reagálni, mert ott már csak fékezned kell, nem kell azon törni a fejed, hogy a kuplungot is be kell nyomni, hogy ne fulladjon le az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!