Autósok! Ti hogyan kanyarodtok jobbra?
Sziasztok! Kb. 5 hónapja van jogosítványom (B kategória), de be kell hogy valljam, a védett útról való jobbra kanyarodás a gyengém. Az oktatóm azt tanította, hogy a kuplung+fék kombinációval kanyarodjak 2-esben, és bár balesetet sosem okoztam ezzel a technikával, sokak szerint veszélyes.
Ti pontosan hogyan kanyarodtok védett útról jobbra? Arra lennék leginkább kíváncsi, hogy mennyire lassultok le kanyar előtt, mikor kapcsoltok vissza kettesbe, és hogy a kuplungot mikor, illetve milyen lassan engeditek föl?
Előre is köszönöm szépen a türelmet és a válaszokat!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez mind olyan dolog hogy helyzet függő.
Nem lehet elő irni hogy márpedig igy vagy úgy kell kanyarodni, le lassitani .
Váltásnál pedig normálisan fel kell engedni a kuplungot és kész.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én kanyar előtt annyira fékezek, ami a kanyar biztonságos bevételéhez kell (rosszul beláthatóhoz jobban lelassítok).
Kanyarodást már úgy végzem, hogy kettesben van a váltó, vagyis nem kinyomott kuplunggal. Ja, és nem a kanyar közepén kapcsolom a kettest, hanem már annak megkezdésekor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
nem is tudom...érdekes ez a kuplung..de nekem csak két pedál van, de még sosem okozott gondot a kanyar..
jólvanna...vicceltem..
bocs..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ezt így elég nehéz elmagyarázni. Egy kis gyakorlattal előbb-utóbb ráérez az ember.
Nagyjából úgy szoktam, hogy kirakom az indexet, lassítok. Még közvetlenül a kanyar előtt kettest váltok és motorfékkel kezdem meg a kanyarodást. Annyira lassítok le előtte, hogy a kanyart biztonságosan be tudjam venni. Ez kb akkora sebesség, hogy kettesben sem visít már motorfékkel a motor. Ezt ki kell tapasztalni. Bekanyarodok. A kanyarból kifelé már kezdek gázt adni és gyorsítok.
Nagyjából valahogy így.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"sokak szerint veszélyes"
Miért veszélyes? Akik szerint az, azok hogyan kanyarodnak?
Én indexelek, aztán fékezek, aztán (fékezés mellett) kuplung be, visszakapcsolok, forgatom a kormányt, és kanyarodás elején engedem vissza a kuplungot, és amikor egyenesben vagyunk már gázt is adok.
A különbség az oktatódhoz képest annyi, hogy védett útról lekanyarodni a legtöbb esetben hármasban szoktam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" 5 hónapja van jogosítványom"
Egyszerűen elképesztő, hogy akkor is adnak jogsit, ha még kanyarodni sem tud a delikvens!!
Természetesen erről nem a kérdező tehet!
Csak ugye esténként a tv híradóban viszontlátunk ilyeneket...
Elvileg azért veszélyes, mert a kocsi üresben sokkal instabilabb és a motor nem tudja "visszafogni" azt. Legalábbis ahogy én értettem.
Ők úgy, hogy 2-esbe váltanak és mindenképpen elengedik a kuplungot kanyarodás előtt/közben. Nekem a kuplungfékes módszerrel az volt a bajom, hogy ha nem nyomtam végig a féket, szinte elszálltam a kanyarból, elég nagyot "húzott" az autó ilyen esetekben. Egyébként egy Volkswagen Transporter kisbuszt vezetek, ami azért nem kicsi, szóval ez is benne lehet.
Ha pedig kanyar közben engedtem fel a kuplungot, akkor pedig berántott az autó.
Eléggé szégyellem ezt, de az a vicc, hogy a forgalmimon elsőre átmentem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!