Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autósok! Ti hogyan kanyarodtok...

Autósok! Ti hogyan kanyarodtok jobbra?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Kb. 5 hónapja van jogosítványom (B kategória), de be kell hogy valljam, a védett útról való jobbra kanyarodás a gyengém. Az oktatóm azt tanította, hogy a kuplung+fék kombinációval kanyarodjak 2-esben, és bár balesetet sosem okoztam ezzel a technikával, sokak szerint veszélyes.

Ti pontosan hogyan kanyarodtok védett útról jobbra? Arra lennék leginkább kíváncsi, hogy mennyire lassultok le kanyar előtt, mikor kapcsoltok vissza kettesbe, és hogy a kuplungot mikor, illetve milyen lassan engeditek föl?


Előre is köszönöm szépen a türelmet és a válaszokat!



2018. júl. 7. 20:22
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
38%
Gurulsz, kuplung kinyomva, váltó üresben. Ha belátható nem jön semmi rakod a kettest és gáz. Ha jön valami megállsz és egyest dugsz. Kanyartól, beláthatóságtól függ..
2018. júl. 7. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
90%

Ez mind olyan dolog hogy helyzet függő.

Nem lehet elő irni hogy márpedig igy vagy úgy kell kanyarodni, le lassitani .

Váltásnál pedig normálisan fel kell engedni a kuplungot és kész.

2018. júl. 7. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen!
2018. júl. 7. 20:41
 4/22 anonim ***** válasza:
89%

Én kanyar előtt annyira fékezek, ami a kanyar biztonságos bevételéhez kell (rosszul beláthatóhoz jobban lelassítok).

Kanyarodást már úgy végzem, hogy kettesben van a váltó, vagyis nem kinyomott kuplunggal. Ja, és nem a kanyar közepén kapcsolom a kettest, hanem már annak megkezdésekor.

2018. júl. 7. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
24%

nem is tudom...érdekes ez a kuplung..de nekem csak két pedál van, de még sosem okozott gondot a kanyar..


jólvanna...vicceltem..


bocs..

2018. júl. 7. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:

Ezt így elég nehéz elmagyarázni. Egy kis gyakorlattal előbb-utóbb ráérez az ember.

Nagyjából úgy szoktam, hogy kirakom az indexet, lassítok. Még közvetlenül a kanyar előtt kettest váltok és motorfékkel kezdem meg a kanyarodást. Annyira lassítok le előtte, hogy a kanyart biztonságosan be tudjam venni. Ez kb akkora sebesség, hogy kettesben sem visít már motorfékkel a motor. Ezt ki kell tapasztalni. Bekanyarodok. A kanyarból kifelé már kezdek gázt adni és gyorsítok.

Nagyjából valahogy így.

2018. júl. 7. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
Index ki, lassítok a megfelelő sebességre(motorfék + ha kell üzemi fék), majd kuplung be, kettest (vagy ritkán, nagyívű kanyaroknál hármast) szúrok, felengedem a kuplungot és ezután kezdem meg a kanyarodást, szükség esetén kicsi gázt adok.
2018. júl. 7. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:

"sokak szerint veszélyes"


Miért veszélyes? Akik szerint az, azok hogyan kanyarodnak?


Én indexelek, aztán fékezek, aztán (fékezés mellett) kuplung be, visszakapcsolok, forgatom a kormányt, és kanyarodás elején engedem vissza a kuplungot, és amikor egyenesben vagyunk már gázt is adok.

A különbség az oktatódhoz képest annyi, hogy védett útról lekanyarodni a legtöbb esetben hármasban szoktam.

2018. júl. 7. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
0%

" 5 hónapja van jogosítványom"


Egyszerűen elképesztő, hogy akkor is adnak jogsit, ha még kanyarodni sem tud a delikvens!!

Természetesen erről nem a kérdező tehet!

Csak ugye esténként a tv híradóban viszontlátunk ilyeneket...

2018. júl. 7. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 A kérdező kommentje:

Elvileg azért veszélyes, mert a kocsi üresben sokkal instabilabb és a motor nem tudja "visszafogni" azt. Legalábbis ahogy én értettem.

Ők úgy, hogy 2-esbe váltanak és mindenképpen elengedik a kuplungot kanyarodás előtt/közben. Nekem a kuplungfékes módszerrel az volt a bajom, hogy ha nem nyomtam végig a féket, szinte elszálltam a kanyarból, elég nagyot "húzott" az autó ilyen esetekben. Egyébként egy Volkswagen Transporter kisbuszt vezetek, ami azért nem kicsi, szóval ez is benne lehet.

Ha pedig kanyar közben engedtem fel a kuplungot, akkor pedig berántott az autó.

Eléggé szégyellem ezt, de az a vicc, hogy a forgalmimon elsőre átmentem.

2018. júl. 7. 23:50
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!