Autósok! Ti hogyan kanyarodtok jobbra?
Sziasztok! Kb. 5 hónapja van jogosítványom (B kategória), de be kell hogy valljam, a védett útról való jobbra kanyarodás a gyengém. Az oktatóm azt tanította, hogy a kuplung+fék kombinációval kanyarodjak 2-esben, és bár balesetet sosem okoztam ezzel a technikával, sokak szerint veszélyes.
Ti pontosan hogyan kanyarodtok védett útról jobbra? Arra lennék leginkább kíváncsi, hogy mennyire lassultok le kanyar előtt, mikor kapcsoltok vissza kettesbe, és hogy a kuplungot mikor, illetve milyen lassan engeditek föl?
Előre is köszönöm szépen a türelmet és a válaszokat!
Ez mind olyan dolog hogy helyzet függő.
Nem lehet elő irni hogy márpedig igy vagy úgy kell kanyarodni, le lassitani .
Váltásnál pedig normálisan fel kell engedni a kuplungot és kész.
Én kanyar előtt annyira fékezek, ami a kanyar biztonságos bevételéhez kell (rosszul beláthatóhoz jobban lelassítok).
Kanyarodást már úgy végzem, hogy kettesben van a váltó, vagyis nem kinyomott kuplunggal. Ja, és nem a kanyar közepén kapcsolom a kettest, hanem már annak megkezdésekor.
nem is tudom...érdekes ez a kuplung..de nekem csak két pedál van, de még sosem okozott gondot a kanyar..
jólvanna...vicceltem..
bocs..
Ezt így elég nehéz elmagyarázni. Egy kis gyakorlattal előbb-utóbb ráérez az ember.
Nagyjából úgy szoktam, hogy kirakom az indexet, lassítok. Még közvetlenül a kanyar előtt kettest váltok és motorfékkel kezdem meg a kanyarodást. Annyira lassítok le előtte, hogy a kanyart biztonságosan be tudjam venni. Ez kb akkora sebesség, hogy kettesben sem visít már motorfékkel a motor. Ezt ki kell tapasztalni. Bekanyarodok. A kanyarból kifelé már kezdek gázt adni és gyorsítok.
Nagyjából valahogy így.
"sokak szerint veszélyes"
Miért veszélyes? Akik szerint az, azok hogyan kanyarodnak?
Én indexelek, aztán fékezek, aztán (fékezés mellett) kuplung be, visszakapcsolok, forgatom a kormányt, és kanyarodás elején engedem vissza a kuplungot, és amikor egyenesben vagyunk már gázt is adok.
A különbség az oktatódhoz képest annyi, hogy védett útról lekanyarodni a legtöbb esetben hármasban szoktam.
" 5 hónapja van jogosítványom"
Egyszerűen elképesztő, hogy akkor is adnak jogsit, ha még kanyarodni sem tud a delikvens!!
Természetesen erről nem a kérdező tehet!
Csak ugye esténként a tv híradóban viszontlátunk ilyeneket...
Elvileg azért veszélyes, mert a kocsi üresben sokkal instabilabb és a motor nem tudja "visszafogni" azt. Legalábbis ahogy én értettem.
Ők úgy, hogy 2-esbe váltanak és mindenképpen elengedik a kuplungot kanyarodás előtt/közben. Nekem a kuplungfékes módszerrel az volt a bajom, hogy ha nem nyomtam végig a féket, szinte elszálltam a kanyarból, elég nagyot "húzott" az autó ilyen esetekben. Egyébként egy Volkswagen Transporter kisbuszt vezetek, ami azért nem kicsi, szóval ez is benne lehet.
Ha pedig kanyar közben engedtem fel a kuplungot, akkor pedig berántott az autó.
Eléggé szégyellem ezt, de az a vicc, hogy a forgalmimon elsőre átmentem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!