Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autósok miért utálják a...

Az autósok miért utálják a bicikliseket?

Figyelt kérdés

Egyszerűen felnem tudom fogni, miért basztatják őket....


Max beáll elém, veszitek 5 mp-et. Tükröm se törik le, ha nem megyek baszakodásos közelbe hozzájuk. Van hely a felezővonal fele mindig....

Engem abszolút nem zavar, ha nem basztatom lehuzodik és elenged ha olyan a környék


2018. márc. 28. 15:54
1 2
 1/18 D. Brasco ***** válasza:
21%
Azert mert a biciklisek kb 95%-a vagy nem ismeri a kreszt vagy leszarja azt meg mindenen keresztül ahogy neki tetszik....utana meg csodalkoznak ha elütik őket,meg persze rögtön a szemé autós a hibás mert biztosan gyorsan ment meg egyaltalan.....
2018. márc. 28. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
14%

Tudod vannak szintek.

Autós-motoros-biciklis-gyalogos.

A gyalogos az alja nép őt minden közlekedő utálja.

2018. márc. 28. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
68%
Minden közlekedő utálja a másikat, és mindig a másik hibás.
2018. márc. 28. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
70%

Én nem utálom a bicikliseket de mindig van aki kiérdemli. Amikor legutóbb egy nap alatt történtek ezek:

-zebrán a jómunkásembör átsuhan -> majdnem elcsaptam -> elkezd anyázni

-alkoholista bevág szemből amikor jobbra kanyarodok -> majdnem elcsaptam -> nézett rám hogy miafsz van

-öregasszony körülnézés nélkül kicsapja elém -> majdnem elcsaptam -> nem törődött vele

-versenybringás fiatalok hárman egymás mellett tekernek, ledudálom és még ők mutogatnak

-2 idióta kacsázik előttem egymás mellett elmegyek mellettük, dudálok erre anyáznak

-elsőbbségadás kötelező táblát telibeszarja a kiscsaj, majdnem elütöm erre káromkodik

Akkor egy kicsit kikattantam maradjunk annyiban.

Igazából a legnagyobb baj hogy pont telibeszarják a szabályokat és ha hibáznak sem ismerik be, nekik áll feljebb vagy tök érdektelenül mennek tovább.

2018. márc. 28. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

Én autózok és biciklizek is. A kerékpár is pont olyan, mint bármi más, azon is ülnek hülyék, ahogy az autóban is ülnek, meg gyalog is közlekednek. Nincs kivétel. A bringásnál az a szívó, hogy ha hülye, akkor az autóval szemben ő húzza a rövidebbet.

Amit nem szeretek, amikor tilos helyen, pl. főúton bringáznak, akadályozva ezzel egy amúgy is forgalmas úton a közlekedést. Nem egy és nem két példát látok arra is, mikor hiába a kerékpárút, az autóúton teker a paraszt, pl. Velencei-tó körül rendszeres.

Ha én bringázni megyek, akkor olyan helyre megyek, ahol kicsi a forgalom. Nem kivasaltatni akarom magam, hanem élvezni a bringázást.

Amit még ki nem állhatok, az az a bringás, aki úgy gondolja, hogy felsőbbrendű attól, amiért ő bringázik, és nem szennyezi a környezetet, és úgy gondolja, hogy ez mindenre feljogosítja őt.

2018. márc. 28. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A jó édes ***** válasza:
16%

"Ha én bringázni megyek, akkor olyan helyre megyek, ahol kicsi a forgalom."


De az ugye tudod, hogy nem ez a normális? A kerékpárosok pont ugyanolyan egyenrangú résztvevői a forgalomnak, mint egy traktor, autó vagy kamion. Ha egy csoportnak folyamatosan attól kell félnie, hogy az életére törnek vagy egyes útszakaszokra inkább fel sem mer hajtani ezért, az nem egy egészséges közlekedési morált jelez.

Ha Olaszországban próbálja meg eljátszani valaki ezt az autós felsőbbrendűségi komplexust (mint pl. a #2-es), akkor az első incidens után szépen körbehugyozza a kocsiját a helyi bringaklub, ha meg valakiben kárt tesz akkor meg kb. a maffia is haláláig üldözni fogja. Nincs olyan, hogy a bringásnak félnie kell, mert ő szent, őt nem bánthatja de még csak nem is fenyegetheti a forgalom többi résztvevője. A legkeskenyebb alpesi hágókon is betartják az 1 métert oldaltávolságot előzésnél - Magyarországon ez megy ritkaságszámba. Sajnos a Kelet-európai országokban túl gyorsan történt a motorizáció - 3 évtizeddel ezelőtt még csak a kiváltságosaknak volt autója, ma meg már minden hülye vehet magának, s sokak előtt nem volt példakép a családban (édesapa, édesanya, nagyapa), akitől el lehetne tanulni a közlekedésnek nem csak a szabályait, de a logikáját is.

2018. márc. 28. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
54%

De, szerintem ez teljesen normális, ugyanis nem egészséges, hogy egyazon úttesten két olyan jármű közlekedjen, amelyek közt 60-70 km/h sebességkülönbség van.

Nem arról van szó, hogy a kerékpárnak nincs helye az úttesten, de bizonyos helyeken nincs, pl. 7-es főút, ami nyáron még az autóforgalomhoz is kevés, nem még a bringásokat kelljen rajta kerülgetni. Itt már régen ki kellett volna építeni egy Budapest-Balaton kerékpárutat.

Egyébként való igaz, hogy sok farok autós akkor is fél méterre előz, ha üres a másik sáv. De mint mondtam, minden járműben vannak idióták. Én nyaranta már autóval is kerülöm ezt az útvonalat, inkább megyek egy kis kerülővel.

Mivel a két jármű sebessége ennyi eltérő, a megoldás a külön úttest vagy legalább külön sáv. Sajnos ilyen szempontból itthon elég katasztrófa a helyzet.

Egyébként fel nem tudom fogni, hogy aki kikapcsolódásból teker, annak miért jobb forgalomban tekerni, mint kis forgalmú utakon. Volt most már pár nagyobb túrám az országban, és a legtöbb esetben teljesen el tudtam kerülni a forgalmas utakat, vagy legfeljebb rövid szakaszokra kellett felmennem rájuk. Persze kellett kerülőket tennem, meg földút is akadt közben, de hát ha sietnék, nem bringával mennék. Még hozzá is ad az élvezeti értékhez, hogy az ember ismeretlen, szép helyekre betéved. Szerencsére nem országútizok, ahhoz itthon elég gyérek az adottságok, már csak az úthálózat minősége miatt is.

2018. márc. 28. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
48%

A közlekedők nagy része arrogánsan közlekedik, főleg az autósok és a motorosok. Nem úgy közlekednek, ahogy közúton kellene, hanem ahogy versenypályán szoktak. A lassú járművek még inkább felidegesíti őket, mert a sietésben le kell lassítani stb.

Ha a bicikliseknek külön utat követelnek, akkor a kismotorosoknak, traktoroknak, kombányoknak, nyugdíjas vezetőknek is kellene külön úthálózat nemde?

2018. márc. 28. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
74%

13:00-13:30 között egy csütörtök délután körúton a Wesselényi utcától a Hegedűs Gyuláig kinyírta a külső sávot egy azaz egyetlen egy darab bringás. A körúton az esélytelent közelíti megelőzni egy biciklist, 2x sikerült. De ilyenkor a piros lámpámál megint ott van, megáll a sor előtt és nem lehet rendesen elindulni. Ismétlem és nem túlzok, teljesen halott volt egyetlen egy biciklis miatt a teljes külső sáv.


Én amúgy azt nem szeretem, amikor ketten mennek egymásmellett, meg amikor simán áthajtanak a piroson.

2018. márc. 28. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
82%

Traktor és kombájn ritkán és szezonálisan fordul elő, gyorsabb, mint a legtöbb kerékpáros, és nem borul be az árokba, ha valami eszetlen közelről előzi. Emellett nyilván csak akkor fog felmenni, ha nincs más opció. A traktort nem tudod felrakni a kocsi tetejére, a bringát viszont igen. Aki 60 felett fél, attól pedig el kell venni a jogsit. Jó érzésű ember ilyenkor önként adja fel a vezetést.

Sok főútról a lassú járművek le is vannak tiltva a kerékpárosokkal együtt, de néhány bringást ez sem riaszt vissza. Találkoztam már néhánnyal a 6-oson. A 7-esen nincs tiltás, de jó érzésű bringás oda szerintem nem megy fel. Szíve joga felmenni rá, én inkább nem teszem. Ha a Balatonon/Velencei-tavon akarok bringázni, akkor feldobom a bringát a kocsira, vonatra, és leviszem, majd ott felülök rá, vagy le lehet menni úgy, hogy pár száz métert kell csak menni a főúton, azt meg letekerem az út szélén a fűben, vagy akár tolom azon a szakaszon, ha sűrű a forgalom. És még se sem magyarázza meg, hogy a Velencei-tavon miért teker a paraszt a közúton, mikor 2-3 méterrel mellette ott fut a jó bringaút.

Én még mindig azt nem értem meg, hogy ha van számos, kis forgalmú, szép tájon futó út, akkor miért ott kell bringázni, ahol nagy a forgalom és semmi látnivaló nincs? Mi abban az élvezeti érték?

Volt ilyen szituáció, hogy az útvonal tervezésekor elszámoltam magam, és egy jó forgalmas útszakaszhoz értem. Elővettem a GPS-t, és kerestem másik útvonalat. Kerültem, földutaztam, dzsungelt jártam, de ez csak hozzátett a kalandhoz. :) Abból az utamból ehhez a kerülőhöz köthető az egyik legszebb fényképem, és életemben itt láttam először élő borzot közelről.

2018. márc. 28. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!