Miért ár és fogyasztás alapján vesz mindenki első autót?
Na jó talán nem mindenki, de a többség igen.
Mikor jellemzően 17-20 éves fiatalok kiírnak egy kérdést, hogy mit vegyenek első autónak, akkor a szempontok a következők.:
Olcsó vételár, olcsó alkatrész, kis fogyasztás.
Oké, persze fiatalokról beszélünk legfeljebb diakmunkából meg szülőktől kapott szebpénzből van pénzük, nyilván nem új autót fognak venni. Aztán a kérdésekre jönnek a válaszok, hogy vegyél swiftet, f astrát, 3-as golfot. Akinek kicsit több pénze van egyből bmw-t nézeget mondjuk E36-ot.
Megveszik 2-3-400 ezer forintért, 7-8 literből eljárkálnak és mindenki boldog (elvileg).
De könyörgöm pont a legfontosabb szempontot nem nézik. Az autó biztonsága hol marad?
Ja, hogy ezeknél az autóknál gyakorlatilag a biztonsági övön kívül nincs semmi? Hogy mernek ilyen autókkal közlekedni?
Több fiatal ismerősöm is vett f astrát meg swiftet, "nincs benne légzsák, de legalább olcsó a téli gumi és 6 litert eszik".
Komolyan ennyire utolsó szempont a biztonság? Hogy a törésteszt esetleg katasztrófa, nincs aktív biztonsági rendszer stb.
És mielőtt kapnám a támadást, nekem sincs autóm, friss jogsis vagyok, de amíg egy elfogadható biztonságot nyújtó autóra nincs pénzem, addig nem fogok guruló koporsót venni. Elmászkálok busszal vonattal, ha muszáj odaérnem valahova városon belül és késésben vagyok, akkor hívok egy taxit.
Hosszú távon ez is olcsóbb mint venni egyet a fentebb említett autók közül és addig is tudok spórolni egy olyanra, amibe nyugodt szívvel ülök bele.
Nem kell nagy dolgokra gondolni, nem hiszem, hogy a Volvo terepjáróknál kezdődik az élet, de szerintem minimum két légzsák (de ugye minél több annál jobb) ABS, ESP baromi jó ha van. Ezen kívül ha az autónak van normális gyűrődőzónája és egy masszív utascellája, akkor már sokkal jobb a helyzet. Természetesen ez pénzbe kerül, de komolyan a testi épségen kell spórolni?
Persze senki nem úgy vesz autót, hogy össze fogja törni, de egy baleset nem csak saját magunkon múlik.
Szóval miért ezzel a mentalitással vesz a többség első autót?
Nyilván a költségvetésből ennyire futja valakinek.
Nézd már meg az amerikai hot rodokat, még biztonsági öv sincsen bennük
Én a kérdezővel értek egyet, a saját hibámból is tanulva. Ha kell, 5-10 évig buszozok a régi ikaruson, ha nincs pénzem normális autóra, minthogy egy régi papírautóban kockáztassam az életemet.
Én jó ideig lovagoltam, teljes védőfelszerelésben (kobak+gerincvédő), a létező legolcsóbb, leggagyibbakat viseltem. Nem sokat ért, egyszer akkorát estem a lóról hogy majdnem lebénultam. Egy életre tönkre lett téve a hátam még így is, hogy már saját lábon járok. Ha a legjobb légzsákos gerincvédőt vettem volna fel, valószínűleg semmi bajom nem lett volna..
Tanulva ebből, én addig nem ülök volán mögé, amig nem lesz legalább másfél-2 millióm egy BIZTONSÁGOS autóra. Nem ér annyit az a spórólt pénz amit nyerek egy f astra vs E90 BMW fenntartási különbségeként. Az egészség és az élet fontosabb.. A gyerekemet pedig pláne nem ültetném csak és kizárólag olyan autóba, aminek 5csillag töréstesztje plussz 6 légzsák ISOFIX alaprésze. Minden autóban meg lehet halni, csak amig főúton frontálisan ütközöl, valószínűleg egy újabb kombiból kiszállsz, a corsában szörnyet halsz.
Ja, és nem törványszerű, hogy valaki megkarcolja, összetöri, behorpasztja, szétcseszi az első autóját..
Egy 17-21 évesnek meg aztán az ég világon semmi szüksége autóra.
Ps.: benne vagyok egy volvos facebook csoportban, multkor pont küldött be valaki egy cikket. A srác s60as volvot vezetett, kamionnal ütközött, és kiszállt, semmi baja nem lett. (nem, nem 30al ütköztek).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!