Fiat bravo, vagy suzuki? Első autónak, munkába járásra kellene. Fogyasztás, alkatrész szempontjából melyik a jobb?
Első autónak régi swift (akár 1000 ccm-es), hátrány, hogy papír, minden más előny, olcsó, jó alkatrész ellátottság (az se drága), azért megy is.
A Fiat dögös meg miden, de drágább tankolni, meg szervizelni is.
Szóval Suzi :)
Attól, hogy valaki első autót keres, meg munkába járásra használja, még nem feltétlenül következik, hogy az olcsó, régi Bravokat és Suzukikat nézegeti. Bravo-ból is van újabb típus.
Szóval milyen évjáratról van szó? Ha ilyen 15-20 év körüli mindkettőből, feltételezem, hogy Suzukin a Swift-et érted.
Én azt mondom, nézd meg a WagonR+-okat. Nem drágább, mint a Swift vagy a Bravo, ellenben praktikusabb, tipikus munkába járós kocsi, és újabb fejlesztés, mint a Swift, jobb a kasztnija. És nem utolós sorban az üléspozíció sokkal kényelmesebb, egy dolgos munkanap után ez nagyon is számít.
A régi Swift-ek ennyi idősen sajnos már hajlamosak elrohadni alul, igaz, szerkezetileg a világból kimennek, ha nincsenek széttiporva.
Mert bizony motorikusan meglepően jók, és a könnyű súlyuk ez még pluszban rájátszik, meglepően lendületes kocsik. Nagyon elterjedt itthon az a nézet, hogy "a Suzuki igénytelen, úgyse romlik el", így nem is kell törődni vele, csak tankolni. Nos, ez nem igaz. Ez is ugyanazt az odafigyelést, és karbantartást igényli, mint a többi kocsi. Sokan még olajat se nagyon cserélnek bennük, és ez a motor halála. Ha ehhez még hozzájön az, hogy az említett előnyeit kiaknázzák, és meghajtják, amúgy "boyracer"-esen, akkor bizony ezek között is találni bőven lepusztult állapotút.
DE hogy a Bravo-t is megemlítsem. Az biztos, hogy többet eszik, mint a régebbi Suzukik. Ez is hajlamos rohadni (olasz vas, na), de meglepően nem olyan mértékben, mint a Suzukik. Valahogy jobban bírja kasztni az időt. Ezeknél inkább a motor a kérdéses, és az elektronika. Ott lehet belefutni furcsaságokba.
Alkatrészen mit értesz? Árat, vagy elérhetőséget. Ezekkel nincs gond, a mai világban bármit megkapsz utángyártottan ilyen idős kocsikhoz. Suzukiból rengeteg a bontóban parkoló db is, de van a Fiatokból is bőven. Ezzel nincs gond. Sőt, árban is minimális az eltérés, ez nem döntő tényező szerintem.
Ha újabb suzukit veszel, olyan 12-13 éveset, arra figyelj, hogy a váltó olaj olyan 15-20 ezerenként legyen cserélve, és egy 10-15 ezernkénti olaj és légszűrő csere.
Akkor csak a kötelező dolgokat kell rajta megcsináltatni.
Ha valóban a 15-20 éveseket nézi, akkor mindkét típus 200 körül kezdődik, és max 400-ig.
WagonR-t ebben a kategóriában nem láttam.
Gondolom ha ebben a kettőben gondolkodik, akkor nincs rá több pénze.
Meg lehet, hogy ha kifejezetten wagonr-re szűrök, akkor találok ennyiért, de azoknál akkor sem ez a jellemző ár.
Igen, ezért írtam, hogy jó lenne kicsit konkretizálni a keresett kocsikat. Amúgy 200 ezerért még véletlenül se vegyen az ember Bravo-t, ennyiért csak pusztulóban levő példányok vannak. 400 körül találni ebből is a jó állapotúakat. Ennyiért pedig már találni WagonR+ -ot is. De azt elismerem, hogy nincs olyan sok belőle ennyiért.
Ellenben Swift-ekkel Dunát lehet rekeszteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!