A gyári minőségű olajszűrő tényleg ennyivel jobb az utángyártottnál?
A noname olajfilter 1.500Ft, a MANN meg 5-8000Ft.
Külsőre mindkettő sima papírfilter egy műanyag cső köré építve.
Tényleg van közöttük számottevő különbség, vagy csak a nevet kell megfizetni?
Érdemes rákeresni a totalcar-on, láttam egy tesztet erről.
A "tesco gazdaságost" nem ajánlották, de a gyári beszállítók kb. 50-60-os áron adtak néha jobbat, mint amire mondjuk a ford rárakja az emblémáját.
Az autómhoz a gyári olajszűrő Mahle.
HA az autó olójával ellátott dobozban veszem, akkor 4000Ft, ha Mahle-s dobozban, akkor 2300. Kibontva tökéletesen ugyan az a Mahle szűrő van mindkét csomagolásban. Így én inkább utóbbit szoktam venni.
De ugyan ez a légszűrő is: Gyári dobozban 8000Ft, MannFilter dobozban 3500.
Szerintem ezek a MannFilter, Mahle szűrők teljesen jó minőségűek. De pl ismeretlen távolkeleti gyártó termékével nem kísérleteznék pár ezer forint spórolás miatt.
A gyártó tapasztalatom szerint mindig azt a legolcsóbban bevállalható olajszűrőt teszi fel ami neki megéri anyagilag.
Abszolút nem vagyok elragadtatva sem a gyári NANN se pedig a Mahle, Knecht szűrőktől.
Sikerült szétszednem és megvizsgálnom ezek belső/külső világát és meglepett például a Champion ami ezektől olcsóbb mégis sokkal szebb illesztésű, vastagabb és jobb a ragasztása is. Tömege is, gondolom hogy több anyag van benne.
Az rendben van, de te szétszedtél egy vagy néhány típusú szűrőt a Mahle vagy Mann több ezres termékpalettájából.
Így a tapasztalatodat nem nevezhetjük reprezentatívnak. Messzemenő következtetéseket a gyártókról nem vonnék le.
Nekem sem volt még rossz tapasztalatom és sehol máshol sem hallottam még ilyet a fenti két gyártó termékeiről.
Ellenben volt szerencsém pont Champion ablaktörlő lapáthoz. Olcsóbb volt mint a gyári (Bosch), ezért gondoltam megpróbálom. Hát nem véletlenül olcsóbb! Maradtam ezen túl is a drágább gyárinál.
Nos, én végül Hengst szűrőt vettem, ami gyári minőségű, nem volt drága, kb. 2500Ft ha jól emlékszem. Érdekességből vettem egy teljesen névtelen, fehér papírdobozos szűrőt is, és teljesen egyformák. Ha levakarnám a másikról a Henst feliratot, senki nem mondaná meg, hogy melyik melyik.
Természetesen a Hengst került az autóba, de teljesen biztos vagyok benne, hogy egy bizonyos határon belül ez a gyári/nem gyári dolog egy nagy faxni. A márkaszervizesek - akik ebből élnek - nyilván hangoztatják, hogy az utángyártott egy rakás kaka és meghal tőle a motor, de ennek a valóságtartalma igencsak csekély.
Sem a VW, sem a Ford, sem a Toyota sem semelyik autógyártó nem gyárt olajszűrőt (ahogyan kuplungot vagy gyűjtótrafót sem), így ezeket mind külső beszállítóktól szerzi be, akik ugyanazon a gyártósoron készítik a saját márka alatt forgalmazott terméket, mint amin az autógyártóknak eladott, logózott darabokat.
Innentől kezdve csak minőségbiztosítás és gazdaság megfontolások kérdése, hogy melyik gyártó melyik beszállítót választja...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!