Városon kívül mekkora oldaltávolságot tartotok a kerékpárostól előzés közben?
Ha van párhuzamos kerékpárút vagy utca, akkor simán lecentizem. Ha ő nincs az autósokra tekintettel, akkor én miért legyek őrá?
Egyébként olyan kb. 1 métert szoktam tartani, ha ez nem lehetséges, akkor kivárok.
Mióta volt egy nagyon komoly balesetem (totálkár, 100-zal a szemközti oszlopnak, kerékpáros elütve), 10 hónappal ezelőtt, azóta csak úgy vagyok hajlandó kikerülni biciklist, amennyiben 100%-ig biztos vagyok abban, hogy még akkor sem tudna elém vágni, ha az lenne a célja.
Katasztrófa nézni, hogy miket művelnek, s az a legfurcsább az egészben, hogy egy szaros 50-es robogóra (teljesen jogosan) le kell tenni a jogosítványt, biciklisek viszont főúton minden további nélkül, KRESZ-tudás és jogosítvány nélkül biciklizhetnek, holott éppen ugyanúgy okozhatnak halálos kimenetelű balesetet, mint bárki más.
"totálkár, 100-zal a szemközti oszlopnak, kerékpáros elütve"
Ekkorát dob az autón egy kerékpáros, vagy elrántottad a kormányt?
Én Németországban élek, itt teljesen természetes, hogy a bringás és a mopedes (ami nem megy gyorsabban 45-50-nél) mellett legalább egy méter oldaltávot tartanak - gyakorlatilag szembesávban előzünk, mintha autó lenne, annak ellenére, hogy ugya a jobb szélen halad. És bizony sokszor kilométereken át követik. Bevallom, hy messzire megxyek, én lazán végigelőzöm a sort, mert annyira bárgyúak, hogy néha még akkor sem előznek, amikor nyugodtan lehetne. Ettől függetlenül a kétkerekűek mellett mindig megtartom én is az egy-másfél métert.
Sosem előzök kerékpárost sávon belül. A szándékos centizesert meg azonnal elvennem a delikvens jogsijat, kicsit benabb a bringás és beesik az autó alá...
Pont az ilyenek miatt nem bringazom úton.
Én osztrákoktól tanultam el a módszert, s nem érdekel, kinek tetszik, ki tolerálja, ki nem.
ha nincs szembe forgalom, vagy csak nagyon messziről jön valami, akkor a bringás mögött már olyan 60-70 méterre teljesen átmegyek másik sávba, s a sebességemet is jelentősen csökkentem közben. Így haladok el mellette, a amikor már elhagytam sem sorolok azonnal vissza, hanem magam mögött is hagyok jó nagy távot.
Ha ez nem oldható meg, akkor maradok a kerékpáros mögött, de nem a nyakába lihegve akkor sem.
Sokat bringáztam Ausztriában, s nagyon jó volt ez az eljárás, s ezért is tanultam el.
Nagyon-nagyon ritkán megyek csak el biciklis mellett kis oldaltávolsággal, de az is minimum olyan 60-70 centi, s kis sebességkülönbséggel teszem.
Ha széles a sáv és sávon belül megvan a másfél-két méter, akkor csak kikerülöm a kerékpárost.
Ha nincs ekkora hely, akkor úgy előzöm, mintha autó lenne.
Úgy viselkedek mindenkivel szemben, mint ahogy elvárnám fordított esetben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!