Generátor töltési feszültség szakaszosan nő 14V fölé, de miért?
Sziasztok,
Opel Astra H-m van, pár hete nem indult, testkábel, főkábel csere és generátor felújításon esett át.
Manapság azt veszem észre, hogy indítás után csak 11,8-12 voltot ad le, nem megy fölé. De ha adok egy erősebb gázt, akkor 2000-2500 fordulatszám után 12,5V körülre megy, egy újabb 2500-3000-es fordulatú gázzal pedig 13,9-14,2 voltra, ami már tényleg jó. Egyébként menet közben már tartja a 13,8 feletti értéket (most ennyi, hogy megy a hátsó ablakfűtés, rádió, fényszóró, fűtés)
Illetve hideg motornál a fűtés bekapcsolásakor is leeshet 12,5 voltra, de melegnél már nem szokott. Ez amiatt lehet, mert a hidegnél még valamilyen fűtőszállal fűt csak?
Illetve mi okozhatja ez a szakaszosságot, hogy ilyen magas fordulatszámra kapcsol csak be a rendes töltés?
Bevallom nem tudom, hogy van-e ilyen fűtésrásegítés.
Elküldtem az alvázszámot privátban, de ide is írhatod, hogy mit tudsz kiolvasni belőle :)
W0L0AHL********** alvázszám alapján a következőket írom:
- 2008.08.27.-én gördült le a gyártósorról
- 2009-es kivitel
- Magyarországi forgalomba helyezésű
- Manuál 5ös váltó (F23)
- Enjoy felszereltség
- Gyári 110A generátor
- 70Ah akkumulátor
- 7 hangszóró
- CD30MP3 fejegység, GID kijelző
- QuickHeat System
Ez utolsó jelenti az EHS, tehát van az autódban az a rendszer, amit már írtak a fórumban is! Írtam privátban is!
Oh, köszönöm szépen!
És a QuickHeat ennyire leterheli a rendszert amíg megy?
Mondjuk ettől függetlenül még furcsak,hogy kell egy erősebb gázt adnom, hogy rendesen meginduljon a generátor visszatöltése.
Megpróbálom megnézni most munka után, hogy ha nem adok direkt nagy gázt, akkor mennyi idő alatt megy fel 14.3V-ra (már ha felmegy)
Egy izzítógyetya áramfelvétele hidegen 20A körüli, melegen, mikor már felizzott, beáll 10A körüli értékre. Vitatkozhatunk azon, hogy éppen 8 vagy 12, azon viszont fölösleges, hogy az a 30-50 amper igencsak jelentős terhelés, pláne alapjáraton, amikor a generátor töredékét képes leadni a maximális névleges teljesítményének.
Nem én találtam ki, itt egy diagram egy háromfázisú generátor karakterisztikájáról.
A kiegészítő fűtés szintén jelentős terhelést jelent, viszont az kapcsolható. míg az utóizzítás nem.
Egyszerű egyébként, az egyik izzítógyertyára rá kell akasztani egy próbalámpát, az aksira egy multimétert, és hideg motorral beindítani. Látható lesz, hogy az indítás után kis idővel, pont mikor a próbalámpa elalszik, a feszültség be fog állni a normális értékre.
QH van az enyémben is. Nagyjából 10 fok alatti külső hőmérsékletnél aktív. Ez önmagában jó 80A-t vesz fel, nem csoda hogy a generátor nem bírja szuflával. Nálam is szépen lerántja a feszültséget.
Ha 60 fok fölé megy a hűtővíz, akkor már az is tudja fűteni az utasteret a fűtőradiátoron keresztül, a QH lekapcsol.
Ha kipróbálod, hogy leveszed a főtést, egyből meg fog jönni a töltés.
Ez az egyik fele a dolognak. A másik meg lehet hogy a generátor sem 100%-os már. Nálam most nyáron fűtés nélkül kezdett szórakozni. Hidegen alapjáraton zéró a töltés. Melegen fordulaton tűrhető. Egyik napról a másikra történt valami, előtte stabilan 14,4V volt. Valószínűleg a feszültségszabályozó döglődik. Már megszoktam ennél az autónál hogy 2-3 évet bír csak egy generátor. Pont ezért van cseregenerátorom. Így nem kell a felújítás idejére akár napokra nélkülöznöm a kocsit. Csak csere és megyek tovább. Ez lesz most is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!