Generátor töltési feszültség szakaszosan nő 14V fölé, de miért?
Sziasztok,
Opel Astra H-m van, pár hete nem indult, testkábel, főkábel csere és generátor felújításon esett át.
Manapság azt veszem észre, hogy indítás után csak 11,8-12 voltot ad le, nem megy fölé. De ha adok egy erősebb gázt, akkor 2000-2500 fordulatszám után 12,5V körülre megy, egy újabb 2500-3000-es fordulatú gázzal pedig 13,9-14,2 voltra, ami már tényleg jó. Egyébként menet közben már tartja a 13,8 feletti értéket (most ennyi, hogy megy a hátsó ablakfűtés, rádió, fényszóró, fűtés)
Illetve hideg motornál a fűtés bekapcsolásakor is leeshet 12,5 voltra, de melegnél már nem szokott. Ez amiatt lehet, mert a hidegnél még valamilyen fűtőszállal fűt csak?
Illetve mi okozhatja ez a szakaszosságot, hogy ilyen magas fordulatszámra kapcsol csak be a rendes töltés?
Milyen motorkód, mekkora áramú generátor?
Nekem is Astra H Z19DT motorkóddal rendelkező autóm van, én vételkor kidobtam és vettem bele egy újat, az összes kábelt átforrasztottam a préselt sarunál, most 14.3V-al tölt folyamatosan és egyenletesen le is adja.
Ha neked nincs meg alapjáraton a 14.2 - 14.4V, akkor vagy a kábelen veszik el, vagy pedig a generátorod feszültségszabályzója ment tönkre, esetleg a csúszóérintkező kopott el.
Indítás után CSAK az akkufeszültséged mérhető, a generátord abszolút nem tölt! Amit az első ír, az butaság, mert minél nagyobb az ellenállása az izzótógyertyának (kezd NEM IZZÍTANI), annál kisebb áramot vesz fel!
Nekem egy 1.7-es dízel (Z17DTH motorkód); 2014 óta van nálunk.
Sajnos nem tudom, milyen áramot ad le a generátor.
Dec elején volt generátor felújítás meg kábelezés. Érdemes visszavinnem akkor?
Az a fura csak, hogy ha kicsit bemelegszik, akkor utána teljesen jól hozza már a dolgot, azt nem értem, miért kell ráadnom 3ezres fordulatszámot, hogy megnőjön a feszültség 14.2V körülre (5-10 másodpercre elég ráadnom)
De akkor lehet feszültségszabályzó?
Megkérdezhetem, hogy nálad, ha fűtesz, hátsó ablakot is, meg megy a fényszórók meg rádió; akkor is teljesen tartja a 14.3-at?
Értelemszerűen, ha több fogyasztót bekapcsolsz, akkor lejjebb megy picivel, akkor 13.8V-ot ad le, teljesen mindegy milyen fordulaton (nem változik). Ez a szerepe a feszültségszabályzónak: mert a generátor sokkal nagyobb áramot képes leadni, mint amennyire tényleg szükség van.
Nekem 130A generátorom van amúgy.
Tiedben az a probléma, hogy hidegen nem jó a kontakt, ki van tágulva a préselt saru, aztán használat során a rossz kontakt miatt bemelegszik és újra vezetni kezd. Fogd meg a sarut 15-20km megtétele után és ahol melegszik brutálisan, ott lesz a baj! Érdemes autóvillamosségissal átforrasztatnod a B+ vezetéket (generátorról érkező +), illetve a testkábelek saruit is. Ha szükséges, akkor egy új testelést köttess be a motor és az akku közé közvetlen. Ez is megoldás lehet!
A 2. , bár nagyon okosnak képzeli magát, sajnos nem az. A 4 gyertya kb. 50 A áramot vesz fel, és indítás után is működik akár percekig. Egy 100 A körüli generátor alapjáraton tud kb. 20-30 ampert, nem nehéz kikövetkeztetni, hogy ilyenkor nemhogy a töltésre nem marad szufla, de még az akku energiájára is szükség van.
Ez nem hiba, konstrukciós sajátosság.
Ezen kívül érdekes lenne tudni, hogy a kérdező hol mérte azt s 13,8V feszültséget. Ha pl. a szivargyújtóban, az lehet jópár tized volttal kevesebb, mint amit az aksin mérne, mindenképp ott érdemes.
Huha, milyen sok választ, köszönöm mindenkinek!
Akksi jó benne, még a generátor/kábelezős autóvillamossági látogatás előtt az akksit már bemérettem (meg az még csak 8 hónapos akksi)
Felhívom majd megint, és elmondom/megmutatom neki ezeket, hogy nézzünk rá akkor a sarukra.
#7 válaszoló: Nem én mérem belül, hanem a kijelzőn lehet lekérni az U-Term30 értékét, ami elvileg az akksi feszültségét mutatja.
7-nek nincs igaza 6A-t vesz fel az izzítógyertya, 4 x 6 = 24A, ami meg sem kottyan a generátornak. Sokan azt hiszik, hogy csak az üzem közben lévő fogyasztókat kell ellátnia árammal, de ezek mellett még az akkut is simán fel tudja tölteni!
Itt kontakthiba lesz, nem az akkuban kell keresni a problémát, ugyanis az akku feszültsége mindvégig mérhető a vezetékeken, hanem a töltés szűnt meg. Olvass ki egy hibakódot, hátha dob rá valamit, de az esetek nagy valószínűségében a vezetékeken eső feszültség (rossz kontakt miatt) okozza a problémát.
Nincsen egészen véletlen a kocsid felszereltségi listáján olyan hogy "QuickHeat"?
Az mindent megmagyarázna. (Elektromos fűtésrásegítés, hidegben addig megy amíg a víz X hőfokot nem ér el)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!