A japán márkák közül a Toyota miért van az egekig magasztalva Magyarországon, amikor elég puritán autókat csinál?
A Honda rajongókat megértem, annak a márkának van egyfajta "érzése",majdnem, mint egy BMW-nek, sportos autókat gyártanak és figyelnek az anyaghasználat minőségére.
De a Toyota hájpot nem értem.
Főleg az a vicces, hogy néha Volkswagennel mellé teszik, mint versenytárs.
Könyörgöm, a Toyoták, még az Avensis tele van vacak, zörgő műanyagokkal, ilyet még egy Poloba sem tesz a Volkswagen.
Aztán ott vannak a fedélzeti szolgáltatások, funkciók, kényelmi funkciók, ezeket tekintve baromira elvan maradva a Toyota egy európai középmárkától.
Anyaghasználat területén egy Renault, Peugeot is veri a Toyotát, a Volkswagen meg különösen.
Aztán, normális dízeleket sem tudnak csinálni,pedig az európai piacon erre baromi nagy igény van még mindig.
Nem csoda,hogy nem találja a helyét a Toyota,hogyha nem követi a trendeket.
Például a Land Crusiernél, 2,5 literes dízelblokkból kihoztak 170 lóerőt és ezt mekkora szenzációnak tartják a japánok.
Több, mint 170 lóerőt Európában 10 éve egy 2 literes blokkból hoztak ki, most meg ugyanekkora blokkból 220 lóerő sem nagy erőfeszítés.
Európában nem elég, hogy odadobunk egy autót, amiben van pohártartó meg légkondi, ezen a kontinensen ez kevés.
Magyarországon vagy presztizsmárkákra esküszik valaki , vagy használati tárgyként kezeli az autót , az utóbbiknak a Toyota az etalon.
A Toyotának a legpozitivabb oldala a megbizhatóság, aztán a megbizhatóság még kétszer.
Ennél fogva egyszerübb megoldásai vannak , másképp oldják meg a japán mérnökök ugyanazt a feladatot mint a németek.
A Toyota tud jó autókat is késziteni, de ök elsösorban nem a telitett európai piacra terveznek kocsikat.
Még itthon egy világitó kilincs menö a városban, a közép szaharában nem sok embernek fontos.
Európán kivül nincs meg az a dizel örület , ami nálunk (volt).A hibrid hajtással viszont elörébb járnak, mint az európaiak.
Személy szerint sokáig BMW-Audi fan voltam (2x is A6, E30 325i,E39 528i,E36 320i kabrio,stb), de egy Lexus IS200 után újragondoltam mi is a jó.
Izlések és pofonok.
A Toyota "népautókat" gyárt, megbízható minőségben, a dízel motorokban meg egyik japán autógyártó sincs igazán otthon, ellenben a benzines és a hibrid motorjaik megbízhatóak.
Az Audiknak, BMW-knek nem a Toyota a vetélytárs a piacon, hanem a Lexus (ami ugye szintén Toyota)
"a Toyota miért van az egekig magasztalva Magyarországon"
Nincs.
Jöhet a következő provokatív kérdés.
Nem haragszom rá, csak nem értem,hogy mitől vannak érte oda.
Egy lépcsőfokkal jobb, mint a Suzuki, meg jobb a marketingje és nagyobb autókat is csinál.
De, innovációban, tudásban messze elmarad egy európai márkától.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!