Miért van az hogy nagyköbcentis motorba 6,8,10,12 hengereket tesznek?
Kérdező: Akkor sincs semmi értelme egyetlen nagy hengernek, de ezek szerint rossz volt a példám, mert nem sikerült megérteni.
Szóval ha van egyetlen nagy hengered, akkor iszonyatos erő kell ahhoz, hogy megmozgassad. Magyarul: Zabálni fogja a benzint mint az atom és még fordulatszámod sem lesz (plusz döngetni fogja az autót, de azt már leírták a többiek). Sokkal praktikusabb és célszerűbb több kicsi hengert gyártani.
Félreértések elkerülése érdekében: nem pontoztam le senkit, most ültem gép elé, és megértettem az érveket, köszi a válaszokat.
Viszont felteszem fordítva is a kérdést, pl. 1.8-as, 1.6-os motor ugyanezen okok miatt nincs 6 hengerrel gyártva? 5 hengerről hallottam már Volvóék részéről.
A hengereknek van egy bizonyos méretük, ami a legideálisabb a személyautókba. Ez ilyen 300 és 600 ccm között van. Mármint egy henger ennyi kell legyen. A legtökéletesebb állítólag az 500 ccm-s henger.
Na innen következik, hogy a 2.0-ás motor az 4 hengeres, a 2.5-ös 5 vagy esetleg 6 hengeres, a 3.0 6 hengeres, a 4.0 már 8 hengeres. Kivételek vannak, de a legtöbb esetben ha megfigyeled, ez a logika érvényesül, és ha elosztod a köbcentit a hengerek számával, az eredmény 300-600 között lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!