Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az hogy nagyköbcenti...

Miért van az hogy nagyköbcentis motorba 6,8,10,12 hengereket tesznek?

Figyelt kérdés
Pl. amibe 6 henger van, miért nem elég a négy, de nagyobb lökettérfogattal? Vannak 4 hengeres, nagyköbcentis autók, de ritka.
2017. nov. 22. 11:04
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Kérdező: Akkor sincs semmi értelme egyetlen nagy hengernek, de ezek szerint rossz volt a példám, mert nem sikerült megérteni.


Szóval ha van egyetlen nagy hengered, akkor iszonyatos erő kell ahhoz, hogy megmozgassad. Magyarul: Zabálni fogja a benzint mint az atom és még fordulatszámod sem lesz (plusz döngetni fogja az autót, de azt már leírták a többiek). Sokkal praktikusabb és célszerűbb több kicsi hengert gyártani.

2017. nov. 22. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:

Félreértések elkerülése érdekében: nem pontoztam le senkit, most ültem gép elé, és megértettem az érveket, köszi a válaszokat.


Viszont felteszem fordítva is a kérdést, pl. 1.8-as, 1.6-os motor ugyanezen okok miatt nincs 6 hengerrel gyártva? 5 hengerről hallottam már Volvóék részéről.

2017. nov. 22. 19:02
 13/15 anonim ***** válasza:
56%

A hengereknek van egy bizonyos méretük, ami a legideálisabb a személyautókba. Ez ilyen 300 és 600 ccm között van. Mármint egy henger ennyi kell legyen. A legtökéletesebb állítólag az 500 ccm-s henger.

Na innen következik, hogy a 2.0-ás motor az 4 hengeres, a 2.5-ös 5 vagy esetleg 6 hengeres, a 3.0 6 hengeres, a 4.0 már 8 hengeres. Kivételek vannak, de a legtöbb esetben ha megfigyeled, ez a logika érvényesül, és ha elosztod a köbcentit a hengerek számával, az eredmény 300-600 között lesz.

2017. nov. 22. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
Azért, mert az autózás karakterisztikájához illeszteni kell a motort, ennek egyik alappillére az egy hengerre jutó lökettérfogat. Lehet csinálni pici hengeres motorokat, de az akkor pörögni meg visítani fog, nagyon jó gyorsasági motorba pl. Lehet csinálni nagy hengereseket amik lassúak lesznek, de rohadt nagy nyomatékúak, tökéletes teherautóba. Személyautóba a kettő közötti kell. Aztán ilyen alappillérek még a lökethossz, a dugóátmérő, a szelepnyitási idő, a szelepek száma stb. bár ma már ezek mind állítódnak és vezéreltek, meg ott a turbó ami tolja be a több levegőt.
2017. nov. 22. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
A kicsi motoroknál a gazdasági szempontok az erősebbek. Nyilván luxusautóknál ez nem annyira érdekes mert a vevők megfizetik a több henger nagyobb költségét. A tömegcikkeknél meg kompromisszum kérdése a hengerek száma. De ez az egész egyre inkább húzódik át a felsőbb kategóriákra is. Pl. ma már nem kapsz 4 hengeresnél nagyobb motorral szerelt Volvót. Tehát röviden összegezve, a hengerszámot befolyásoló tényezők: Gazdaságosság, luxus, komfort, presztízs, karakter. Lehet hogy van még, de hirtelen ennyi jutott eszembe.
2017. nov. 23. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!