Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miben lesz más henger fúrás a...

Miben lesz más henger fúrás a robogóm? Igaz hogy manapság nem kell már bejáratni a hengereket?

Figyelt kérdés

Annyira elment a kompresszió hogy be se indult már a robogó, és az utóbbi időben is csak rúgásra indult, az önindító csak tekert de nem kapott rá. Most a szerelőnél van.

A fogyasztás előtte 3,2 liter volt tehát még az se mondhatom hogy kopott hengerrel sokat evett és a végsebessége is 75km/h volt óra szerint, pontosan annyi mint kb 10.000km-el ezelőtt.

Gyorsabb lesz a motorom? erősebb lesz a fúrott hengertől mint a gyári(nem kopott, nem fúrott) hengerrel?


2015. ápr. 29. 11:08
 1/4 anonim ***** válasza:

Én a Táborival fúrattam meg a simsonomat.

Következőket javasolta:

2-3 óra 1:30-as keverékkel történő alapjárat,majd

500 km szolíd használat,mellőzve az üveghangot.


Robogón ez nemtudom hogyan kivitelezhető,hiszen ahhoz hogy felmenj egy komolyabb emelkedőn,annyáig kell forgatni..

2015. ápr. 29. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Automata váltós a robogó, tehát pont úgy vált hogy feltudjon menni az emelkedőn.

Én nem Táborival furatom, ez nem is simoson és van keverékolajozás tehát eleve csak egy kevés olaj kell majd pluszba a benzinhez elvileg.

2015. ápr. 29. 11:47
 3/4 anonim ***** válasza:

Vannak olyan motorok, amik már nem igénylik a bejáratást. A gyárakban már van olyan felületmegmunkálási technológia, ami a hengerfalat újként is megfelelő érdességűvé teszi, nem szükséges külön kímélni. De ez nem általános.

Felfúrás után viszont még mindig be kell járatni a motort. A kisipari hengerfúrás ugyanis nem képes ilyen pontosságra, a hengernek, gyűrűknek és dugattyúnak össze kell kopniuk. Különolajzás esetén ez annyit tesz, hogy a benzinbe is kell némi olaj (1:50-et vagy 1:33-at szoktak előírni) és az első 500 km-en kerülni kell a teljes terhelést.

A fúrás kétféle lehet. Javító fúrás esetén gyári túlméretre fúrják a hengert, aminek az átmérője így pár század mm-rel lesz nagyobb. A hengerűrtartalom nem változik érdemben, csak újra megfelelő lesz a hengerfal felülete és a méretben hozzá illő dugattyúval és gyűrűkkel hozza a gyári kompressziós végnyomást. A motor gyakorlatilag azt fogja tudni, mint újkorában. Felfúrásnál a hengert nem csak századokkal fúrják nagyobbra, hanem kap rendesen, a lökettérfogat is növekedik. Ilyenkor értelemszerűen erősebb lesz, mint újkorában volt, bár az élettartamra ez általában nincs jó hatással.

2015. ápr. 29. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 petizacc ***** válasza:
Azért azt hozzátenném, hogyha nicasilos a hengered, akkor azt nem lehet fúrni, se perselyezni, csak cserélni.
2015. ápr. 29. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!