Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek a start-stop...

Mi a véleményetek a start-stop rendszerről?

Figyelt kérdés
Elvileg csökkenti a fogyasztást, ugyanakkor kétlem, hogy jót tesz az akkumulátornak a pár másodperces újraindításokkal. Megéri használni vagy kikapcsoltassam?

2017. nov. 18. 11:09
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
50%
NEDC ciklus szerint csökkenti, én szvsz kukába való ez a rendszer, mert se nem tesz jót egy turbómotornak a sok indítás-leállítás (régen mi volt? ne állítsd le egyből és ne indítás után egyből indulj egy turbómotorral) és az indítómotor se lesz hosszú életű. Az akkunak nem lesz baja mert legtöbbször kondis indítás van ilyenkor nem pedig akkus.
2017. nov. 18. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
73%
a start stop rendszerhez start stop akksi is tartozik. Ezek úgy vannak tervezve hogy bírják a sokszori nagy áramfelvételt. Hosszú távon az önindítónak nem tesz jót. Majd akkor kapcsoltatsd ki ha az elöregedő AC pumpád már nem tud kellő nyomást biztosítani és a lámpa váltáskor 6-7 másodpercig teker az önindító mire beröffen. Közben már a második pirosat fogod ki mögötted meg anyáznak ezerrel. Na majd akkor lehet érezni a hátrányát. De amíg az AC, injektorok, gyújtás, kompresszió rendben addig hasznos funkció.
2017. nov. 18. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 A jó édes ***** válasza:
100%
Az akkumulátornak a kisebb terhelés (nyilván ha nem valami kínait teszel bele) - nagyobb a hengerfalnak és az indítómotornak. Igazából azt lenne érdemes tudni, hogy melyik gyártó megoldásáról van szó - a Mitsubishikben például megoldották, hogy az indítómotor is erősebb és a hengerfal/dugattyú is kapott olyan bevonatot, amely csökkenti a súrlódást indításkor. Még a csapágyaknak lehet fokozott az igénybevétele, de általában az maradhat ugyanaz Start/Stop-os motor esetén. Pár márkának van egy-egy olyan szériája, aminél ész nélkül belevágták a rendszert egy már meglévő konstrukcióba, s azokban tényleg lehet, hogy többet árt, mint használ, ott lehet, hogy érdemes kikapcsolni vagy egy hozzáértővel átprogramoztatni. De egyébként új autónál szerintem nyugodtan maradhat.
2017. nov. 18. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
82%
Baromság. Ha mindent beleszámolsz nem spórolsz vele semmit. De nem is azért van ez hogy te spórolj, hanem az autógyártók tudnak trükközni a fogyasztási adatokkal.
2017. nov. 18. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
87%
Az autóipar egyik legnagyobb marhasága.
2017. nov. 18. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
100%

Az egyik vezető beszállítónál dolgozom.

A start-stop rendszer leginkább a káros anyag kibocsájtás csökkentésére született. Papíron.

Egy jó rendszer az komplett egységet alkot: speciális akku, speciális starter, gyakorlatilag minden, amit befolyásol, az ennek megfelelően hozzá lett idomítva. Viszont a rendszer költsége nem hozza vissza az árát a fogyasztás csökkenéséből.


Valós haszna leginkább addig van, míg dugóban pöfékelne az ember. A közeljövő valószínűleg pedig az lesz, hogy alsóbb szegmensekbe is leszivárog a kis hibrid technológia, mert az való leginkább városba. Elég pár km-t tudnia és már nem is kell gyilkolni a belsőégésű motort. Sajnos ma még a rövid hatótávú hibrid is drága, ezért született meg ennek az olcsóbb változata a start-stop.

2017. nov. 18. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
36%

Az egyik legnagyobb fasság, amit az utóbbi években kitaláltak.

Akármit is mondanak a gyártók, minden egyes indítás hatalmas pofon az alkatrészeknek: önindítónak, akkunak, de maga a motornak és az összes apró alkatrésznek nehogy azt higyjétek, hogy olyan jót tesz az állandó indítgatás, mikor 0-ról egyből be kell induljon, aztán kapja is a nagy gázt, hiszen a start-stop akkor indít, mikor már menni kell. Qrva rossz a motornak is na. És leállítja a motort még akkor is, mikor az még hideg, annak ellenére, hogy nem lenne szabad ezt tennie. Aztán a másik legjobb, mikor valami szar kereszteződésből ki akarsz lassan gurulni, majd mikor pont el akarsz indulni, akkor jut eszébe, hogy leállítja a motort, majd mikor rájön, hogy indulni kéne, azonnal elkezd tekerni, persze akármilyen gyorsnak hazudják a rendszert, mindez hosszú másodpercekbe telik. Mire elindulsz, már megint jön az autó, nem tudsz kilőni.

Én ha ilyen autóba kerülök, minden induláskor azonnal letiltom a start-stopot a gombbal, de ha ilyen autóm lenne, akkor valamilyen módon ki is iktatnám teljesen, hogy ne kelljen állandóan ezzel szórakoznom.

2017. nov. 18. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
#7 Egy jó chippes már ki tudja írni a start-stoppot az autóból. Viszont vannak olyan autók ahol nem fizikai gombbal lehet kikapcsolni hanem menüredszerek mélyéről kell elkapirgálni minden indítás után(lásd merci).
2017. nov. 18. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:
Alfa Romeo Mito-ról van szó.
2017. nov. 18. 15:56
 10/20 anonim ***** válasza:
100%

#7-es: " És leállítja a motort még akkor is, mikor az még hideg, annak ellenére, hogy nem lenne szabad ezt tennie. Aztán a másik legjobb, mikor valami szar kereszteződésből ki akarsz lassan gurulni, majd mikor pont el akarsz indulni, akkor jut eszébe, hogy leállítja a motort, majd mikor rájön, hogy indulni kéne, azonnal elkezd tekerni, persze akármilyen gyorsnak hazudják a rendszert, mindez hosszú másodpercekbe telik. Mire elindulsz, már megint jön az autó, nem tudsz kilőni. "

Látszik, hogy sosem vezettél még start-stopos autót. :-)

Nem állítja le a motort, amikor az még hideg. El kell érnie az üzemmeleg hőmérsékletet, addig nem kapcsol be. Amelyik nem így dolgozik, az hibás műszakilag.

"Aztán a másik legjobb, mikor valami szar kereszteződésből ki akarsz lassan gurulni, majd mikor pont el akarsz indulni, akkor jut eszébe, hogy leállítja a motort"

Ilyen szituáció nincs! Amikor megálltál, üresben van a váltó, akkor bekapcsol(hat) a start-stop. Viszont elindulásnál, a kuplungot kinyomva már indítja is azonnal a motort a start-stop rendszer, el tudsz indulni, ahogy mindenki. Közben nem fogja neked újra leállítani. :-)

Ja, és nem telik hosszú másodpercekbe, nagyjából fél másodperc az indítás ideje, nem több.

Nem védem a start-stopos autókat, bár nekem is az van, 90%-ban kikapcsolom indulás előtt, még városban is. Én sem érzem azt, hogy annyit spórolhatnék vele, hogy az egyébként ehhez a rendszerhez tervezett akkut, önindítót feleslegesen terheljem.

2017. nov. 18. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!