Mi a véleményetek a start-stop rendszerről?
Az egyik vezető beszállítónál dolgozom.
A start-stop rendszer leginkább a káros anyag kibocsájtás csökkentésére született. Papíron.
Egy jó rendszer az komplett egységet alkot: speciális akku, speciális starter, gyakorlatilag minden, amit befolyásol, az ennek megfelelően hozzá lett idomítva. Viszont a rendszer költsége nem hozza vissza az árát a fogyasztás csökkenéséből.
Valós haszna leginkább addig van, míg dugóban pöfékelne az ember. A közeljövő valószínűleg pedig az lesz, hogy alsóbb szegmensekbe is leszivárog a kis hibrid technológia, mert az való leginkább városba. Elég pár km-t tudnia és már nem is kell gyilkolni a belsőégésű motort. Sajnos ma még a rövid hatótávú hibrid is drága, ezért született meg ennek az olcsóbb változata a start-stop.
Az egyik legnagyobb fasság, amit az utóbbi években kitaláltak.
Akármit is mondanak a gyártók, minden egyes indítás hatalmas pofon az alkatrészeknek: önindítónak, akkunak, de maga a motornak és az összes apró alkatrésznek nehogy azt higyjétek, hogy olyan jót tesz az állandó indítgatás, mikor 0-ról egyből be kell induljon, aztán kapja is a nagy gázt, hiszen a start-stop akkor indít, mikor már menni kell. Qrva rossz a motornak is na. És leállítja a motort még akkor is, mikor az még hideg, annak ellenére, hogy nem lenne szabad ezt tennie. Aztán a másik legjobb, mikor valami szar kereszteződésből ki akarsz lassan gurulni, majd mikor pont el akarsz indulni, akkor jut eszébe, hogy leállítja a motort, majd mikor rájön, hogy indulni kéne, azonnal elkezd tekerni, persze akármilyen gyorsnak hazudják a rendszert, mindez hosszú másodpercekbe telik. Mire elindulsz, már megint jön az autó, nem tudsz kilőni.
Én ha ilyen autóba kerülök, minden induláskor azonnal letiltom a start-stopot a gombbal, de ha ilyen autóm lenne, akkor valamilyen módon ki is iktatnám teljesen, hogy ne kelljen állandóan ezzel szórakoznom.
#7-es: " És leállítja a motort még akkor is, mikor az még hideg, annak ellenére, hogy nem lenne szabad ezt tennie. Aztán a másik legjobb, mikor valami szar kereszteződésből ki akarsz lassan gurulni, majd mikor pont el akarsz indulni, akkor jut eszébe, hogy leállítja a motort, majd mikor rájön, hogy indulni kéne, azonnal elkezd tekerni, persze akármilyen gyorsnak hazudják a rendszert, mindez hosszú másodpercekbe telik. Mire elindulsz, már megint jön az autó, nem tudsz kilőni. "
Látszik, hogy sosem vezettél még start-stopos autót. :-)
Nem állítja le a motort, amikor az még hideg. El kell érnie az üzemmeleg hőmérsékletet, addig nem kapcsol be. Amelyik nem így dolgozik, az hibás műszakilag.
"Aztán a másik legjobb, mikor valami szar kereszteződésből ki akarsz lassan gurulni, majd mikor pont el akarsz indulni, akkor jut eszébe, hogy leállítja a motort"
Ilyen szituáció nincs! Amikor megálltál, üresben van a váltó, akkor bekapcsol(hat) a start-stop. Viszont elindulásnál, a kuplungot kinyomva már indítja is azonnal a motort a start-stop rendszer, el tudsz indulni, ahogy mindenki. Közben nem fogja neked újra leállítani. :-)
Ja, és nem telik hosszú másodpercekbe, nagyjából fél másodperc az indítás ideje, nem több.
Nem védem a start-stopos autókat, bár nekem is az van, 90%-ban kikapcsolom indulás előtt, még városban is. Én sem érzem azt, hogy annyit spórolhatnék vele, hogy az egyébként ehhez a rendszerhez tervezett akkut, önindítót feleslegesen terheljem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!