Szerintetek ha megyek 70 km/h-val ötösben, majd hirtelen berakom a hármast kihúzatom padlógázzal 100 km /h-ig azzal nagyon ártok az autónak?
Biztosan így van. Országúton battyogsz egy kamion mögött ötödikben 75-80-nal mondjuk, hanyadikban kellene menni ? :D
Akad egy kis hely, gyorsan akarsz előzni, a normálisabb benzinesek gond nélkül mennek másodikban 100-at, biztosan negyedikben fogok előzni nem? :D
Ja nem, mert negyedikben kellett volna mennem országúton, hát de buta vagyok... :D
Hogy árt vagy sem, az függ a motor karakterisztikájától és a váltó áttételétől. A váltás leginkább a kupplungnak árthat, ha rosszul használod. A motornak bírnia illik.
Az én kocsimnál pl. nagy kasztnihoz gyenge dízelmotor párosul hosszú váltóval, így 70-nél, ha ki akarok "lőni", akkor nekem is vissza kell kapcsolni 5.-ből 3.-ba.
Nem ártasz vele, mert a motor ott fog dolgozni, ahol már megvan a maximális forgatónyomatéka.
Egyébként nem nevezném kihuzatásnak, ha már 100-nál elváltasz. A megnevezhetetlen S-betűs autóm van, a 2-es vége 90-nél van, a 3-as valahol 135-ig tart 130-ig még húz is, szóval a piros tartománynak még a közelébe sem mentél (feltételezve hogy nem dízel autód van)
#5
Vicc hogy azok a janik akik napi rendszerességgel 3-as fokozatban mennek 130-al az autópályán "mert az a menő" aki meg vigyáz az autójára az eláshatja magát...
És itt most ne jöjjünk az előzésekkel mert nem erről van szó hanem a felesleges széthajtásról.Néha még elmegy (bár előzést kivéve nem sok értelme van) de hogyha valaki rendszeresen ezt csinálja feleslegesen annak végképp nincsen semmi értelme
A motor hamarabb tönkre megy és a váltó is ha a sofőr hanyagul kezeli a váltót és a kuplungot.Persze ez nem hátrány a sofőrnek mert elpasszolja ha szarrá ment a kocsi azt vesz egy újat,majd szív vele a következő tulaj aki nem versenyezni szeretne,hanem például munkába szeretne járni vele...
Túl sok autós filmet néztek ez a baj,aztán meg szarrá hajtjátok a kocsitokat és azt hiszitek ettől lesztek menők.Egyébként nem tudom akkor minek tanítják úgy az oktatók hogy 60 körül kell 5-ösbe váltani,biztos nem értenek hozzá
"Vicc hogy azok a janik akik napi rendszerességgel 3-as fokozatban mennek 130-al az autópályán "mert az a menő" aki meg vigyáz az autójára az eláshatja magát... "
Ilyet nem írt senki.
De, ha írt is volna, normálisabb motorral szerelt autónak itt még semmi gondja nincs autópályán. Még a mezei 1.3-as Swift is megy 3-ban 130-at..
De ha már 130 és harmadik. Az egyik autómban 4 sebességes sportautomata van, 3-ban 235km/h-t megy. Szerinted, meg tudnám ölni 3-ban 130-cal?
"És itt most ne jöjjünk az előzésekkel mert nem erről van szó hanem a felesleges széthajtásról.Néha még elmegy (bár előzést kivéve nem sok értelme van) de hogyha valaki rendszeresen ezt csinálja feleslegesen annak végképp nincsen semmi értelme "
Ilyet szintén nem írt senki.
"A motor hamarabb tönkre megy és a váltó is ha a sofőr hanyagul kezeli a váltót és a kuplungot."
Nem kimondottan látok ebben összefüggést.
"Persze ez nem hátrány a sofőrnek mert elpasszolja ha szarrá ment a kocsi azt vesz egy újat,majd szív vele a következő tulaj aki nem versenyezni szeretne,hanem például munkába szeretne járni vele... "
A magyar autópiacon sajnos - vagy szerencsére ezt mindenki döntse el maga - nem az a baj, hogy széttapossák az autókat. Az a baj, hogy az emberek erőn felül vásárolnak autót, fent tartásra nincs lóvé, szervizre nincs lóvé, a legtöbben kicsit sem igényesek az autójukra és egy nagy koszfészek az egész.
Az autó egy közlekedési és/vagy munkaeszköz, ennek megfelelően kell kezelni. Volt az ismerősök között egy megkímélt, sosem hajtott kisvárosban használt 3 ajtós Swift, a családanya hajtotta. Eladták családon belül (mert jött helyette egy Ignis) és utólag derült ki, hogy rá kell költeni még egyszer a vételárat, mert az autó egy sapka sz@r volt - pedig az nem volt széthajtva. :D
Egy tipikusan boyracer verdáról legalább ránézésre meg lehet mondani, hogy csak teszkós olaj, 0 szervíz de cigi+hell az volt minden második kúton, de az ilyen megkímélt kispolgári autókról ránézésre nem mondod meg hogy hulladékok :D
"Túl sok autós filmet néztek ez a baj,aztán meg szarrá hajtjátok a kocsitokat és azt hiszitek ettől lesztek menők."
Nem nézek autós filmeket :)
"Egyébként nem tudom akkor minek tanítják úgy az oktatók hogy 60 körül kell 5-ösbe váltani,biztos nem értenek hozzá"
Az oktatók sok mindent tanítanak, aminek aztán köze nincs a közlekedéshez. Az oktatók legalább 50%-a alkalmatlan az oktatásra.
Az a baj, az ilyen válaszokkal, hogy szakmai tartalmuk 0, érzelmi és személyeskedésre utaló tartalom meg 100%...
#17
Kormányszóvivőnek, esetlen Németh "rezsibiztos" Szilárdnak tetszik lenni? Mert ilyen fokú csúsztatást, tények félremagyarázását eddig csak náluk láttam.
Senki nem írt folyamatos 130-al haladásról 3. fokozatban. Viszont egy előzést végrehajtani olyan fokozatban kell, amit nem kell előzés közben elváltani, ugyanakkor még kellően gyorsul az autó. Ez pályán jellemzően a 3., városban a 2. fokozat.
És most csak neked, utoljára:
A Rábaringen megzavartak egy Corollát és egy Carinát. 100 ezer kilométert mentek folyamatosan gyakorlatilag tiltáson. A motoroknak semmi baja nem lett, a kompresszióvesztés a gyári új motorra előírt érték tűrésein belül maradt.
Lehet olvasni, itt van két cikk az internet előtti korból:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!