Szerintetek jót tesz a turbo dieseles autoknak ha néha napján mikor felmelegszik már a motor akkor kiveszem kicsit a városból és kihuzatom?
Ha változógeometriás turbóval van ellátva vagy részecskeszűrős, akkor eléggé ajánlott. Viszont elég csak 3500ig kihúzatni.
1# kérdés mennyit mész városban, ha 3-4km-t akkor benzines sokkal jobb választás, de ha 20km-t akkor lehet megéri egy szimpla egyszerű dízel.
Ebben az a jo hogy viszonylag korán 1300-1500 korul kapcsol be a turbo meg egy eleg kicsi autó méretre tehat szerintem varosba talaltak ki.
Mondjuk ja inkabb varosban van hasznalva de nem oda vettük csak igy alakult hogy megkaptam es ezert is szoktam vele heti egyszer ketszer kimenni vele
Azt meg lehet tudni, hogy milyen autó és motor?
Városba nem az a gond, hogy a dízelnek nincs nyomatéka hanem az hogy nem melegszik be a motor és máris leállítod vagyis pont ebben az időben kopik sokat a motor. Egy modern/modernebb dízelnek kell városban 10km míg belemelegedik míg egy benzinesnek 3-4km is elég.
utolsó.
Volt alkalmam mind 2 típusú autóval utazni, és nem igazán értek veled egyet.
-5 fokban reggel, Skoda Rapiddal utaztam, dízel. 25km volt amikor a víz elérte a 90 fokot, és 16 amikor már az olaj is aránylag bemelegedett.
Ugyanebben az időben egy benzines autóval 700m után már képes volt tűzforró levegővel fűteni az utasteret, és 2 km után már 90 fokos volt a víz. Ugyanakkor volt olyan is, hogy menet közben kihűlt a víz, ugyanis picit tempósan mentem és a menetszél, illetve nagyon ment a fűtés, ezeknek köszönhetően, a 90 fokos vízből lett kb 40 fokos, mire megérkeztem.
Dízel ató azért nem jó városba, mert mire bemelegedne a motor már le is állsz. Ezzel az a baj, hogy a meleg gázolajból valamennyi visszakerül a tankba/csövekben marad, ahol kicsapódik, és vízpára keletkezik. Ergó víz kerül a rendszerbe. Én ezt így tudom, bár lehet hogy egy hatalmas baromságot mondtam. Így ez nyírja a porlasztófejeket. Fordoknál volt jellemző. 2012 óta a Fordokban a francia Citroen&Peugeot HDI dízelmotor van benne.
A motor visszahűlése az termosztát gond, mivel pont az a feladata hogy üzemi hőfokon tartsa a vizet és azért egy benzines motornál eléggé sok a veszteség hő.
Nem 2012óta van HDI a fordokban hanem mióta a tdci bejött azóta az összes 1.6 dízel fordban HDI motor van, illetve a 2.0 tdci 1997ccm! is HDI míg az 1998ccm a fordé.
Rövidtávra talán a Golf 2 1.6TD-je a legjobb választás. Nagyjából 500m után már forró levegőt fúj a fűtés és a hőfok is kb 1km belül beáll az optimálisra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!