Miért van az hogy villog az olajszint jelzőm mikor az autómmal a versenypályán lévő kanyarokat úgy veszem be, hogy padlógázzal, és a kormányt épp hogy majdnem alászedtem? Miért villog ilyenkor?
Az autókban nedves, félszáraz és száraz karteres kenési rendszert használnak. Az első a leggyakoribb: itt az olaj az olajteknőben (népiesen: karter) csücsül, innnen szívja fel az olajszivattyú. Az autó alá mászva megtekintheted: jókora, széles tepsi.
Ha versenypályán a műszerfalra teszel egy pohár vizet, az első kanyarban kilöttyen, vagy talán még a pohár is felborul. Na, pontosan ez történik a karterben az olajjal: ide-oda lötyög, a szivattyú meg néha levegőt szív. Ilyenkor leesik a nyomás az olajkörben, bevillan a nyomásjelző lámpa.
A helyzetet csak rontja, hogy pályán elég nagy hőterhelést kap a motor, az olaj nagyon felmelegszik, ettől csökken a viszkozitása. A pisivé hígult olaj még jobban hullámzik.
Amíg egyenes úton nem villog az olajnyomásjelző, nincs gond. Ott nem hatnak olyan erők az autóra, amitől baj lehetne. Akkor van gond, ha már egyenesben is világít vagy villog.
A pályanapos villogást megoldhatja, ha maximumig töltöd az olajat, amint azt előttem is írták - ám vannak motortípusok, amik ekkor szeretik a szokottnál jobban fogyasztani a kenőanyagot. Vagy van egy másik megoldás: ha sokat jársz pályára az autóval, érdemes Accusumpot beszerelni. Ez egy kiegészítő olajtartály, amolyan kikacsintás a szárazkarter felé. Épp erre találták ki: ha a szivattyú nem nyomja az olajat, pár másodpercig fenntartja a nyomást az olajkörben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!