Aki lecserélte a "gyenge" autóját egy erősre az magyarázza már el, hogy miért?
Nekem egy jó öreg dízel mercim van, 90 lóerő, lusta is de simán elboldogulok vele autópályán is.
Most új melóm van, kaptam céges autót: Opel astra 1.6 twinport "csak" 105 lóerő...
tegnap lementem vele cirka 300km-ert 90% autópályán és arra jöttem rá, hogy nagyon szépen megy, bőven elegendő ez a 105 lóerő...
ja és 4-en ültünk a kocsiban szóval volt benne súly is de úgy is szépen húzott, szépen lehetett vele előzgetni, gyorsítani.
Szóval totál nem értem az autógyártókat/embereket, hogy minek vesznek 1.9 TDI kocsikat amik mennek mint a barom amikor ki sem lehet használni...
cserébe van egy magas hibalehetőséggel dolgozó motor amiben ha elromlik valami akkor komoly összegbe kerül a javítás
míg ebben az astrában van egy sima szívó 1.6-os motor ami bőven elegendő szerintem...
(igaz nekem kényelmetlen volt az ülés és hiányzott pár extra ami az öreg merciben meg van de ez már mellékes)
Nekem nem okoz gondot a nehéz merci 90 lóerejével előzni....
elárulom, hogy csinálom :) utolérek egy kamiont, buszt, bármit ami lassabban megy és nem tapadok be mögé, hogy onnan előzzek hanem mögötte egy 40-50 méterrel szépen elkezdek gázt adni aztán mire odaérek bőven megvan 20km/h sebességkülönbség amivel már szépen meg lehet előzni...
ha pedig "lendületvétel" közben megjelenik pár szemből jövő kocsi akkor visszalassítok és kövire általában már sikerül a dolog :) ennyi
a közlekedésbe bele kell számolni, hogy bármikor bármi közbejöhet amit nem látsz előre
(útépítés, baleset, közúti ellenőrzés) és itt már megint semmit nem ér az ember az erős autóval mert ami előnyt szerzett azt itt el is bukja
amúgy meg: lassan járj, tovább élsz
"Most új melóm van, kaptam céges autót: Opel astra 1.6 twinport "csak" 105 lóerő...
tegnap lementem vele cirka 300km-ert 90% autópályán és arra jöttem rá, hogy nagyon szépen megy, bőven elegendő ez a 105 lóerő... "
Jesszusom! :O
Nekem is volt ezzel a motorral szerelt céges kocsim. Egy z16xep motoros H Astra volt.
Nem arról van szó, hogy nem vitt volna el bárhová és ne tudta volna a 130-at tartani.
De egy nagyon lusta dög volt. Emelkedőnél, előzésnél kötelező volt visszaváltani. A klímát borzasztóan megérezte. 130-nál 4000 körül üvöltött a motor.
Mindent el tudnék erről az autóról mondani, csak azt nem hogy szépen megy, azt meg pláne nem hogy fürge.
Ennél rosszabb már csak az 1.4-es volt. Az kritikán aluli alulmotorizáltságban szenvedett.
A mostani privát autóm se egy aszfaltszaggató. 136 lóerő, de teljesen más. Jó, az igazsághoz azt is hozzáteszem, hogy ez dízel, teljesen más a karakterisztikája.
A Z16XEP motor sem a megbízhatóság mintaképe. Ott is tud pár jellemző hiba előjönni. Pl kikopik a twinport szelepek műanyag állítómechanizmusa és úgy csörömpöl, zakatol alapjáraton mint valami dízel. Emiatt az autó hibát fog adni, erőtlen lesz, többet fog enni, szélsőséges esetben le is állhat, illetve nem indulhat. (De ez tényleg szélsőséges eset). Ennél a motornál ez a hiba előbb vagy utóbb előjön. Gyári új szívósor horror áron van, de a bontott felújított sem olcsó.
Tudomásom van több olyan esetről, hogy ezen a motoron a kipufogó leömlő önténye elrepedt. Mivel a leömlő együtt van a katalizátorral, ezért a cseréje nagyon drága, 160-250 ezer ft és a csillagos ég. Hegesztést meg lehet próbálni, de az, hogy meddig bírja már kérdéses. Bontott jöhet szóba.
Az olajfogyasztást meg már nem is kellene említeni! Ha nem figyeltek rá oda 100%-osan és bevették a gyári 30.000km-es olajcsere periódust, azoknak 150-200ekm körül szinte mind zabálja az olajat. Ezen kívül a szelepfedélben található egy membrán, ami ha átszakad, az alapjárat megemelkedik és szabálytalan lesz. Emiatt is erősen kezdi csipegetni az olajat. Ennek megoldása a szelepfedél csere ami szintén nem olcsó dolog, azonban külföldön lehet hozzá venni külön membrán is.
XEP-nek volt egy beállítási hibája a kezdetekben. Ha nem volt bekapcsolva a klíma akkor a motor hűtése sem indult el. Mivel a motorhűtő ventilátor összeköttetésben áll a klímával így befolyásolja a működését. A hiba megoldását anno a szervizekben elvégezték, mindössze egy beállítási problémáról volt szó, diagnosztikai műszer segítségével át kell állítani a ventilátor vezérlését.
Kapásból ezek jutnak eszembe erről a motorról...
Az extrák meg felszereltség kérdése. Ezek a H Astrák sem egyenfelszereltséggel voltak rendelhetők. Céges kocsinak mondjuk általában tényleg nem vitték túlzásba.
Volt ehhez a típushoz adaptív aktív kanyarkövető bixenon fényszóró, eletronikus lengéscsillapításvezérlés, fullbőr főthető combtámaszos, gerinctámaszos aktív fejtámlás ülés, 7"-os színes kijelzős navigáció, stb...
Ez a kérdés most betalált. :)
Gyenge, öreg dízel autóm volt, 60 lóerővel. Előzni szenvedés volt vele. Természetesen ismerem a lendületből előzést, de életveszélyes tud lenni így is. Megtörtént eset, például:
előzök egy kamiont, a szembejövőtől még simán beférek, de őt is elkezdik előzni. Mögöttem meg már ott van a következő autós, visszasorolni nem lehet...
A gázpedál belesímul a szőnyegbe, a kipufogón dől a füst, a sebességünk viszont alig-alig növekszik.
Na én ezt a lustaságot cseréltem történetesen egy 1.9 tdi motorral szerelt autóra. Ég és föld a különbség. Bátran lehet vele előzni. A dombokat, felüljárókat meg sem érzi. A fogyasztása pedig ugyan annyi, mint a régié.
Nem tudom honnan jött ez, hogy magas hibalehetőséggel dolgozó motor a tdi.
Híresen megbízható, mint a régi adagolós merci motorok.
+adalék:
Nálunk is van céges 1.6 szívó, új Astra. Egy lomha dög. Egyszerűen kicsi bele a motor és hiába pörgetem, nem megy jobban. A kormányzása is teljesen steril, semmi visszajelzést nem ad az útról. Ami tetszik benne, az a fék. Az elég határozott.
Lehet, hogy túlságosan hozzászoktam az öreg dízel mercihez mert nekem abszolút nem tűnt lomhának ez az astra :)
remélhetőleg még sok-sok km-ert fogok bele taposni mert ez legalább olyan munka amibe nem kell beleszakadni és a pénz is elég jó...
132e km van a kocsiban ha jól emlékszem.... az feltűnt, hogy gázadáskor alacsony fordulaton valamilyen fémes súrlódó hang jön elölről....
130-nál valóban majdnem 4000-et pörög de ott is olyan halk a W201 Mercedeshez képest mint egy ravatalozóterem...
(a merci brutál hangos alapjáraton is és menet közben is de imádom)
utolsónak: a 60 lóerő már valóban kevés, főleg ha nem könnyű az autó (ilyen esetben megértem a cserét de továbbra sem értem miért jó a 200+ LE tdi brutál nyomatékkal, csak szétküldi a motort)
vezettem régen halott motorú ford escort-ot.. megvolt benne kb. 40 lóerő, na azzal valóban nem lehetett előzni mert nagygázra lassult a kocsi :) üresbe téve leállt a motor stb.
ennek az astrának a fékje tényleg jó bár nekem nagyon durván, hirtelen fog be, míg a mercedesnek nagyon jó...
az úttartása nem valami jó az astrának... erre számítottam is :) mercivel körforgóba 50-el úgy megyek be mint a barom és tapad ezerrel.
gyengének nem gyenge az öreg merci hanem lusta...
amikor húztam vele másik kocsit szinte ugyanúgy gyorsult mint ha üresen mennék vele
lényeg a lényeg én több veszélyt látok egy erős autóban mint egy 105 lóerős astrában
#13-asnak:
"ebből sajnos csak az látszik, hogy az autóra te csak úgy tekintesz, mint a közlekedés egy módjára"
szerintem meg pont fordítva.
ha csak egy közlekedési eszközként tekintenék rá akkor eladnám mert öreg, mert lusta, mert 7-9 litert eszik...
de nem, én úgy tekintek rá mint a Mercedes egyik remekművére, ezért is fogom felújítani nem pedig lecserélni
"Nálunk is van céges 1.6 szívó, új Astra."
Az J Astra lehet még. Az új K-ban már nincs 1.6 szívó. Amúgy azzal tényleg lomha, nagyon nehéz a J kasznija.
Igen igazad van. Tavalyi beszerzésű.
Astra K még nincs a telepen. Annyira nem nagy baj, hogy már nem teszik bele a szívó motort.
Igen, szerintem se. És igazad van, attól, hogy egy autó nem a legújabb modell, attól még lehet új olyan értelemben, hogy nemrég vették.
Nálunk is terven volt tavaly, hogy kifutó J-ket vesznek elég jó kedvezménnyel, de aztán más lett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!