Aki lecserélte a "gyenge" autóját egy erősre az magyarázza már el, hogy miért?
Nekem egy jó öreg dízel mercim van, 90 lóerő, lusta is de simán elboldogulok vele autópályán is.
Most új melóm van, kaptam céges autót: Opel astra 1.6 twinport "csak" 105 lóerő...
tegnap lementem vele cirka 300km-ert 90% autópályán és arra jöttem rá, hogy nagyon szépen megy, bőven elegendő ez a 105 lóerő...
ja és 4-en ültünk a kocsiban szóval volt benne súly is de úgy is szépen húzott, szépen lehetett vele előzgetni, gyorsítani.
Szóval totál nem értem az autógyártókat/embereket, hogy minek vesznek 1.9 TDI kocsikat amik mennek mint a barom amikor ki sem lehet használni...
cserébe van egy magas hibalehetőséggel dolgozó motor amiben ha elromlik valami akkor komoly összegbe kerül a javítás
míg ebben az astrában van egy sima szívó 1.6-os motor ami bőven elegendő szerintem...
(igaz nekem kényelmetlen volt az ülés és hiányzott pár extra ami az öreg merciben meg van de ez már mellékes)
W201 2.5 :)
most gyűjtöm a pénzt aztán jön a motorfelújítás mert még 405e km alatt nem lett hozzányúlva....
futómű, fékek, gumik, hűtés már cserélve... aztán ha minden rendben van jöhet egy teljes festés úgy 300-350e forintért :)
nem rossz kocsi ez az astra de nem cserélném el a mergát érte :D
Öreg dízel Merciből átülve minden rakétának tűnik...
No, de komolyan. Lehet hogy az is átült előbb valami bitang járgányba aki később lecserélte az autóját. Egyébként szerintem az dolgozik tudat alatt a fejekben, hogy lehetőleg le kell hagyni mindenkit. Ugye neked is tetszik az amikor bátrabban lehet előzni? ;)
Tetszeni tetszik, de elbodogulok ugyanúgy az öreg mercivel...
bár lehetőleg porlasztócsúcsok cseréje után jobban fog menni az is, de így is használható csak lendületből kell előzgetni, de simán lehet vele alacsony fordulattal kielőzni
ezt az astrát meg pörgetni kell és úgy megy szépen...
azért rakétának nem nevezném :D de teljesen elegendő, ezért nem értem mi vesz rá valakit arra, hogy 150-200 lőerős turbós autókat vegyenek nagyon drágán!
míg ez az astra igen csak olcsó autó...
láttam már sok autót lerohadva úton/útfélen és igazság szerint két véglet van.... vagy modern drága autót láttam lerohadva vagy régi 20+ éves autót amivel nem törődtek
ilyeneket mint pl. opel astra, suzuki swift, skoda fabia és hasonló sima szívó-benzin vagy szívó-dízelt szerintem még nem láttam lerobbanva az úton :D
#1-es vagyok.
Meg fogja hálálni a törődést, még 4-500 meglehet vele utána simán :D 16 évig volt olyan kocsi, apumnak. Egyszer megcsinálta a gödöllő-hatvan-gödöllő távot 40 perc alatt tesóm... :D tud azért menni ha kéred.
Amúgy az 1.9 TDI 110 lovas, az újabb 150. Olcsó, és a turbó miatt nagyon jól megy. Meg rendszerint egy sokkal könnyebb karosszéria tartozik hozzá, mint pl a mergád. Azért nem nagy autó, de ha találkozik egy astrával, akkor lehet egy tipped melyik lesz totálkáros... a swiftről ne is beszéljünk :D berakhatnád a csomagtartóba :D
A tömeg tehát sokat számít. Astrák szétrohadnak amúgy, a vw konszernesek jobbak, mindenben. Azért élvezetes ha szalad a kocsi :)
#6-os: tudod, olyan jó hallani, amikor mások mondogatják, hogy rossz a turbó, VGT beragadt, k..va egr, dpf, ilyesmik :) ó jaj, szegények.
Ekkor beül az ember a mercibe, kulcs be, izzítás, 10 mp, és elkezd a Doxa kerregni. Mindezt évszaktól függetlenül, az év 365 napjában. Egyszerűen nincs szervizigénye, vagyis inkább minimális. De azért évenként 50-100000 nem sok egy autóra. Nekem 480 ezer van, és a felújítás nagyon-nagyon messze van. És tud menni hidd el, nem lassú. 140 sem gond neki. Attól mert valami régi, egyáltalán nem rossz. Attól mert régi a kocsi, egyáltalán nem lassú. Mit gondolsz, 30-as években gyártott kocsik, kapcsolható kompresszorral, 200-250 lovakat tudnak? 160-180-at simán mentek.
Remélem is, hogy meg fogja hálálni még sok sok éven és km-en át :)
(az egyik vágyam a bakancslistán, hogy átpörgessem a mérőjét)
tudom, hogy tud menni, egyszer 160-170-el mentem autópályán vele, többi autós tuti nézett, hogy egy "szakadt" merga megy el mellettük ezerrel
6-osnak: most ne az én mergámról beszéljünk mert az valóban lusta kicsit de ha egyszer beindul nincs megállás :D
most pl. erről az opel astráról van szó... sima 1.6-os és simán tudtam vele kamiont előzni főútvonalon, abszolút elegendőnek éreztem a 105 lóerőt.
és amint utánaolvasgattam neten ennek sincs agyonbonyolított motorja...
szóval ha van egy dupla ilyen erős autód alig pár perc előnyt nyersz 100km-es távon ami szerintem igen csak elhanyagolható
Naja elég furcsa volt a kocsi "hangja" :D
megálltam a sorompónál mert piros volt, zene nagyon halkan szólt, épphogy hallani lehetett, motorzaj nulla, kocsiremegés nulla
az öreg mercim úgy ráz alapjáraton mint egy masszázsfotel :D
az alapjárati ketyegés meg zene füleimnek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!