Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ne lenne évi 20-30e Km...

Miért ne lenne évi 20-30e Km alatt jó a dízel? Valaki magyarázza már meg nekem!

Figyelt kérdés

Elmondom a SAJÁT tapasztalatom. Nem a szomszéd Pista, nem a nagybátyám tesójának a fia, hanem a saját tapasztalatom.

2004-ben vettem egy dízel Renault Cliot. Tudjátok a dci, ami állítólag minden sarkon elromlik. Akkor volt az autó 2 éves, 40000Km volt benne. Néhány napja eladtam 120e Km-rel. Akárhogy is számolom, ez évi 10e Km. Erre mondják, hogy "jajj erre nem szabad dízelt venni". A vételkor fizettem kb. 200e Ft dízel felárat, eladáskor már csak kb. 100e Ft volt a különbség a benzineshez képest, szóval 100e a benzin javára eddig. No de: 80e Km alatt spóroltam legalább 500e Ft-ot üzemanyagon, és soha semmit nem kellett költenem az autó motorjára, üzemanyagrendszerére, stb. Ez testvérek közt is 400e Ft a dízel javára úgy, hogy csak évi 10e Km-t mentem. Tehát véletlenül sem 30-at, mint ahogy azt szokták mondani.


Valaki magyarázza el nekem, hogy mi ezzel a probléma! Miért kellett volna nekem benzinest vennem?


Ui.: Ha véletlenül beütött volna a mennykő, és a komplett üzemanyagrendszer elhalálozik, az max 400e Ft-ba került volna. Ekkor lennék egálban. Még mindig jobban járnék, mert legalább egy használhatóbb nyomatékosabb dízelem volt. Ja...megint vettem egy fiatal francia dízelt erre az évi 10e Km-re...biztos tök hülye vagyok.


2012. nov. 22. 17:02
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:

1. 120.000 km az nem sok, csúnya lenne ha ennyi idő és futás múlva lett volna valami baja. Csak tudod nem mindenki ilyen körülményekre és ennyi időre veszi az autóját.


2. Sosem avval volt a gond ha keveset mennek egy diesel-el. Ott kezdődnek a gondok amikor kemény városi rohangálós autónak vannak befogva. (napi 6-10 indítás és leállítás) Ezekre a dolgokra a diesel tagadhatatlanul érzékenyebb, pláne télen a sűrű hidegindítások. Ismerősöméknek ilyesmi használat mellet sikerült 2 év alatt rábírni egy kis benzines Yarist az olajfogyasztásra, egy diesel olyan használat mellet simán beadhatná a kulcsot és onnantól ilyen kis futásra horribilis lenne a szerviz.


3. Igazából nem tudom hogy miért kell ilyen hülye kérdéseket feltenni. Nem vagyok se diesel se benzin párti, mindkettőnek megvannak a maga felhasználási területei. Komolyan mondom mint az ovisok. Egyik oldal sem tud ésszerű érveket felmutatni csak mindenkinek fröcsög a nyála. "Me' sz*r a benzin, me' sz*r a diesel" Már herótom van ezekből az idióta veszekedésekből.


Kérdező, te is kicsit visszafoghatnál magadból, nem flame war-okat indítani és élvezni ahogyan a kis troll pudingos szádat etetik.

2012. nov. 22. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
Szerintem is hülyeség, hogy nem szabad évi 30e km alatt venni dizelt, meg a rendszer úgy is csak bizonyos km után romlik el, nem az év számit, pl ha mész évi 10e km-t, akkor 15 év alatt lesz 150e km, és szerintem minden autó kibir nagyobb probléma nélkül ennyit, teljesen mindegy, hogy egy évben mennyit mész. Mindenképp megéri dizelt venni szerintem is.
2012. nov. 22. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 A kérdező kommentje:
120e Km valóban nem sok, de nem változtat a tényen, hogy évi 10e Km-re vettem dízel autót, és megspóroltam vele minden évben a nyaralás árát. Aláírom, hogy van olyan autó, helyzet, ár, stb, amikor nem éri meg kevés km-re a dízel, de nem kéne ilyen kategorikusan kimondani minden egyes alkalommal, hogy "ha nem mész legalább 30 ezret, akkor bizony hülyeség a dízel".
2012. nov. 22. 17:31
 4/19 anonim ***** válasza:

az a véleményem hogy a korszerű aútoknál már nem dominál dizel e vagy sem..egy volvo s 60 eco rendszerü aútom van előtte is dizel volt,valaki irta hogy nem városba való 6 7 inditás,mint irtam eco rendszerű tehát pirosnál,hosszabb várakozásnál leáll a motor,amennyiben ez a funkció ártana a dizelnek a volvo mérnőkei nem raktak volna bele olyan szoftvert ami ezért a rendszerért felelős,ezzel afunkcióval napi 30x indul a kocsi nem 6-7 alkalommal,mindenki hangot ad asaját véleményének arra esküszik amit éppen hajt..kérdezötől kérdezném évi 10ezret raktál bele?csak tolatsz vagy mi?:)

a

2012. nov. 22. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:
Elég sokan használnak ennyi km-re autót. Dolgozni jártam vele 10Km-re, ezen kívül nem sok útja volt.
2012. nov. 22. 18:09
 6/19 anonim ***** válasza:

Javíts ki ha tévedek, de ha jól számolom akkor 6 L-es átlagfogyasztással te 4,800 L gázolajat használtál el. Ez 420 ft-os átlagárral 2,016,000 Ft.

Benzines fogyasszon 10%-al többet, 5,300L benzin 400 ft-os átlagárral 2,120,000 Ft.


Hol a francba spóroltál te fél lepedőt?!

2012. nov. 22. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
Nem nyilatkozhatok mindenki nevében, csak a magam autó típusának jártam utánna vásárlás előtt. B vectra 1.7 td. Városban 6 körül fogyaszt, a benzines változat 8 körül. Az kb 33-34 %, nem 10%.
2012. nov. 22. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:

Egy dízel clio ( 1.5 dci ) 5-6 liter között fogyaszt egy átlag sofőrrel (tekintsünk el attól, mikor valaki már 500 méterről "úgysem érem el a zöldet" felkiálltással 22-vel gurul amíg tényleg piros nem lesz).


Benzinesből a gyári ÁTLAG fogyasztása 5,8, de mivel 1.2-es nem 1.5-ös, így egy hasonló 1.5-ös így úgy érzem a 6,6L korrekt lenne.


Kis motoroknál nem jön ki igazán releváns fogyasztás különbség. Nekem pl. az 1.8-as benzines kocsim fogyaszt 7,5-et városban és 6,5-et sztrádán.

2012. nov. 22. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 A kérdező kommentje:

Melyik világon fogyaszt egy hasonló paraméterű benzines 10%-al többet?

Az enyém nem kímélve evett 5-öt, ugyanilyen használat mellett egy kisebb benzines lazán benyom 7-et. Ez 40%...

Ne próbálkozz úgy, hogy nem ismered a tényeket.

2012. nov. 22. 18:35
 10/19 A kérdező kommentje:
Ha egy 1.2-es benzines 5,8-at fogyaszt, akkor egy dízel 4,0-t... Honnan veszed te ezeket a totálisan fals adatokat?
2012. nov. 22. 18:37
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!