Audi a4, vw golf 4 vagy seat leon?
Üdv!
Tanácsot kérnék! A 3 autó közűl melyiket válasszam, melyiknek mi az előnye/ hátránya, kinek mi a tapasztalata?
1.9 Tdi (110 Le) motorral szeretném venni..
G4 és a Leon ugyan az. Az A4 egy kicsit tágasabb hátul illetve az első futóműve érzékenyebb a magyar utakra illetve drágább ha cserélni kell benne valamit mint a G4/Leonban.
Az az 1.9tdi kimegy a világból.
Utolsónak: Bocsi de baromsàgokat ìrsz... Ugyanannyi a hàtsó làbtér, max a csomagtér méretei màsok! Igen a TDI motorok tényleg jók...voltak újonnan! Sajna màr nincs akkora szakadék a 2 üzemanyag àr között hogy megérje, főleg hogy a dìzelek szervìzigényesebbek! Ha vàrosban hasznàlod akkor sima 1.6 8v!!! Sokan azt mondjàk hogy nem megy sokat eszik stb. Vàrosi hasznàlatra csak ezt ajànlom! Sokat eszik igen,de menni megy azért, cserébe nem sok baj van vele, ha kicsit többet van igénybe véve netalàn még pàlyàn is hasznàlod akkor 1.8 T! Ha pedig nagyon sokat mennél, kb 20.000km évente akkor akàr TDI is megérheti...
Ha csak a 3 tìpus akkor Leon. Miért pont a Leon? Ugyanaz mint a konszerntàrsak, csak jóval mérsékeltebb àron, mivel sokan azt hiszik hogy csak rokonsàgban àll a konszerntàrsakkal. Tulajfonképp csavarról csavarra ugyanaz csak a dizàjn màs, de nekem még jobban is tetszik a Leon formavilàga!
Benzinesre is sokat lehet költeni, főleg már így 15évesen, az 1.4-1.6-os vw motor soha nem volt egy túlzottan "megbízható" főleg ha mellérakunk egy japán-t.
A TDI még ma is nagyon jó motor, főleg ha a kortárs konkurenseket mellé rakjuk.
Persze ha nem volt karbantartva akkor mindre lehet költeni. A TDI sem csoda motor, tény hogy jobb mint a kortàrsak, de a vàrosi hasznàlat kinyirja. Àltalàban fòrumokon meg talikon agyon dìcsérik, de én ismerem a màsik oldalàt is a dìzel motoroknak, pl sok 110 LE- s TDInek leragad a sok vàrosi hasznàlattól a turbo geometria aztàn vagy túl tölti vagy alul, de inkàbb alul... és ez csak egy a hibàk sokasàgàból. Benzineseknek a fojtószelep és annak alkatrészei szoktak elhalàlozni, illetve sok még a kókler szerelő aki a fél motorteret kicseréli, közben meg csak a felső holtpont jeladó a roszz stb. Szóval itt nem igazàn a benzines motorok szàmlàjàra ìrnàm hogy rosszak. Ismerek olyan 1.6 SR motort amiben több mint 600.000 km volt( azóta lehet màr a 700.000 is megvan) amihez akkor mikor benne ültem még nem volt megbontva és hibàtlanul üzemelt.Fojtószelep ott is cserés volt meg 1- 2 jeladó de semmi extra. 8000 kmenként cserél olajat, igaz a tulaj hajtotta bele( talàn még a csalàdtagok) mind a több mint 600.000.et...
Nyilvàn most mindàrt jön egy smoke&charmos és megcàfolja, de a hasznàltautó piac is inkàbb a benzineseket keresi màr. A dìzel megmarad egy fanatikus körnek!
#5 A geo lekormolódás az fennáll minden változógeós dízelnél amit városban használnak, de ez inkább user error mivel alapjáratról gyorsítgatnak az emberek és csodálkoznak hogy lekormolódik. Az 1.9tdi-k még bírják a várost ha az user nem hülye.
Az 1.6 és 1.4-es benzines szereti nagyon enni az olajat, főleg 200e km felett, de drasztikusan inkább pályán eszi. Ami elszokott rajta romlani sűrűn: fojtószelep, alapjárati motor és gyújtótrafó. Illetve a sok rövidtávot sem szereti, mert betrutymósodik az olaj: [link]
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a legrosszabb benzines motor az vw féke 1.4-1.6, de egy Toyota féle 1.6-al összehasonlítva egy kicsit költséges illetve odafigyelést igénylő motor.
Nem vagyok dízel párti bár dízelt vezetek, de nem megyek csak évi 10-12e km-t annak viszont nagy részét országúton és pályán így indokolt a dízel fölénye.
Igen a japó motorok elismerten a legjobbak, ezt én sem vitatom!Azoknál meg másra kell nagyon odafigyelni pl. a kasztnira egyes tipusoknál.
Mondjuk nekem a dizájn nem jön be sok japán csodánál, mondjuk 1-2 azért van ami tetszik, de az nem ez a korosztály 1998-2004.
a gyújtótrafó egyébként a 1.6 16 szelepesek hibája főleg, a 8 szelepeseknek 1 központi trafó van a 16 szelepeseknél hengerenként 1! Én így tudom legalábbis!
olajfogyasztás itt úgy szokott kinézni, hogy valamelyik tömítés elfossa magát. Motor kopottságától nem jellemző, de egyébként a VW-nél megadott 1000km/1L mennyiséget nem szokta elérni, max extrémebb használat során.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!