Hány évesek az utakon lévő kocsik többsége?
Tavalyi cikk, de szerintem idén is releváns:
Amint látod, a gazdag országokat leszámítva mindegyik országban az autók közel felét a 10-20 éves autók teszik ki.
Igen, nagyjából 12-13 év. Ebben benne van a rengeteg új céges autó és a még magmaradt 30 éves Ladák is.
Az enyém is 2005-ös, tehát benne van pont a nagy átlagban, de jövőre tervezek újítani.
Az már csak számomra egy érdekes dolog, hogy itt Bp-en akármerre megyek, az autók nagy része P-s vagy N-es rendszámú. Néhány M-es is akad, L-es már csak mutatóban. K-s, J-s és annál régebbi már ritkaság. Igaz ebben benne van az is, hogy sokan külföldről hoznak be öreg kocsikat és pl most ezek is P-s rendszámot kapnak.
Ez inkább azt mutatja, hogy az emberek ragaszkodnak az autóikhoz, nem akarják lecserélni őket.
Nekem is 16 és 17 éves autóim vannak... teljesen jól működnek, nem hagytak ott még sehol. Megtehetném, hogy lecseréljem őket, de minek? Hogy menőzzek a szomszédnak?
Én is szoktam figyelni a rendszámokat :)
Enyém az I-s és már azt is alig látni....
A-s rendszámnál orgazmust kapok :D
Faternak volt régen egy 1980 körüli Ford Granadája csak szétbarmolta :(
pedig mekkora királyság lenne már azzal most furikázni...
rendszáma: ADY volt :)
Nálunk is van a családban egy 1978-as Lada, ALW rendszámmal. Az előző rendszáma pedig PC volt.
"Egy 14 éves autó már hozza a mai kor elvárásait is, legtöbben van ABS, ESP is. Mi a gond ezzel akkor?"
Ahogy fentebb írtam, ez enyém is 2005-ös, már 12 éves. Ebben is van ABS, ASR, ESP, CDC, stb... továbbá ülésfűtés, adaptív xenon fényszóró, oldallégzsák, függönylégzsák, guminyomásmérő rendszer, digit klíma, stb.
Nem azért szeretnék fiatalítani, mert ez már egy semmire nem jó szemét kategória lenne. Valakit még jó darabig igenis ki fog szolgálni. De a 12 év alatt azért csak gyűltek benne a km-ek, csak fogyogat benne ez-az. Amik nem nagy dolgok, ha valami megadja magát benne, ki kell cserélni és megy tovább vidáman. Ha csak a városban, vagy az agglomerizációban használnám, nem is válnék meg tőle. Ha megáll alattam, legfeljebb lezárom, tovább megyek busszal, aztán délután szólok valamelyik havernak, hogy húzzon már el a szervizig. Ezzel nem is lenne semmi gond.
De napi több száz km-es autópályázásra nyugodtabb szívvel indulok neki egy kevés km-es újabb autóval. Hála az égnek, soha nem volt rá még példa, de nem szívesen rohadnék le az autópálya szélén a semmi közepén, otthonról 200km-re vasárnap éjjel. Sokszor látok a leállósávban vészvillogós autókat és gondolom nem hobbiból állnak ott.
Egy új autónál is beüthet akármi persze, de talán kisebb eséllyel mint egy 12-15+ éves 300.000-400.000km-es példánnyal. Ezek sem a bontóba valók még ha vigyáztak rájuk és karban voltak tartva, de nem a hosszútávú autópályázás a legoptimálisabb felhasználási céljuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!