Miért kell leszólni az automatásokat?
Szerintem sokkal kényelmesebb, ugyanolyan erős mint a váltós. Sőt,lehet még jobb is. Pörgős, gyorsan vált.
Ha hülyéskedni akar az ember, ezekkel ugyanúgy lehet, az élmény szerintem ugyanaz vagy lehet még jobb is, mivel annyira pörgősek,fürgék,gyorsak.
Olyan gyorsan vált hogy simán a kéziváltósokat ott hagyja.
Szervízköltségről meg szerintem felesleges beszélni.
A váltósra ugyanúgy ráköltesz sokat 150.000-200.000km alatt, míg az automatára csak az olajra kell figyelni, és egyéb javitásra majd csak 300-350.000 km után kell rá számítani. Ha normálisan van használva akkor akár 400.000km után se kell hozzányúlni.
"este fáradtan sincs kedvem váltani"
Úgy, vegyél csak automatát, hogy biztos elaludj vezetés közben...
Kérdező, lehet, hogy valaki leszólja az automatát, de olvasd szépen vissza a kérdésed, és rájössz, hogy te pont ugyanezt csinálod a manuálissal.
Vezettem automatákat, van is a családban, mégis jobban szeretem a manuálisat. Úgy vagyok vele, hogy majd 30 felett ráérek automatát venni, amíg élvezni szeretném a vezetést, addig jó a manuális. Vannak technikák, amiket automatával nem tudsz használni(heel-toe stb.), és sokkal jobb, ha te mondod meg, hogy mikor váltson az autó, ha te váltasz, akkor pedig jobban lehet érezni, hogy te irányítod az autót.
Nem a kényelemről szól ez, majd ha az kell, veszek automatát. A család automatájában amúgy 3 év és 15 ezer km után megadta magát a váltó elektronikája, durr 150 ezer.
Én szeretem a manuálist is, és mégsem szólom le.
Általában ők azok akik leszólják az automatásokat. ez mindig is így volt,de nem értem miért. mindegy is.
Ez a HEEL TOE mit is jelent? mi ez? Rajt indulás? legjobb gyorsulás érdekében? csak mert van ilyen automatákban is.
Nem, ez arra jó, hogy váltáskor illeszted a motor fordulatát a váltóéhoz, így nincsen rántás, amikor visszaengeded a kuplungot. Ez nagy sebességgel a kanyarokban fontos lehet, mert ott a gumik a megcsúszás határán vannak és a kuplung felengedésekor keletkező motorfékhatás miatti rántás elég lehet ahhoz, hogy megcsússzon a kocsi.
Ilyet egy automata (hacsak nem fokozatmentes) nem tud, annál mindig lesznek ilyen rántások.
Igazából utcai közlekedésben nincs jelentősége.
#16
Ezzel arra próbáltam célozni, hogy itt jön ki, hogy ki mennyire vezet jól, és nem abból fog kiderülni, hogy ki milyen ügyesen nyomkodja azt a 2 pedált. :)
Nem igazán hallottam még ilyen technikát, de automatánál miért baj ha nincs ilyen?
Igazából nagy tempóval ha behajtasz a kanyarokba, és visszavált az autó, nincs rántás, sőt nem is érezni ahogy visszavált. Nem szokott olyankor sodródni az autót, eddig legalább is még nem tapasztaltam ilyet.
Bolygóműves váltóm van nem tudom mennyire számít ez.
Egyébként lehet most hülyéseget mondtam, vagy nem értem én ezt az egészet vagy nem tudom :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!